sinus' Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei. Tenkte å kjøpe meg PS3, den koster jo bare 2350 på dustinhome.no Hovedtanken var at jeg har lyst til å spille litt med kjæresten, blir vel helst bilspill tenker jeg, tviler på at fifa10 blir noen stor suksess;) Men nå har jeg googlet en del, og sliter litt med å finne noen lister over hvilke spill man faktisk kan spille multiplayer lokalt, noen som vet om en liste? Og kan noen anbefale noen gode flerspiller spill for hjemmekos i stua? Helst bilspill eller rollespill, skytespill, fotball og blod/gørr er neppe noen vinner! Takk for hjelp, -Torkil Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 det virker morsomt i ca... 1 kveld. Ingen gode bilspill med litt arcade-preg ? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Colin McRae Dirt 2, Racedriver: Grid, Need for Speed Shift. Men du må skaffe deg Uncharted Drakes Fortune og Uncharted 2 Among Thieves. Det er til og med veldig spennende/gøy og se på. Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 LittleBigPlanet er alltid en vinner. Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Colin McRae Dirt 2, Racedriver: Grid, Need for Speed Shift.Men du må skaffe deg Uncharted Drakes Fortune og Uncharted 2 Among Thieves. Det er til og med veldig spennende/gøy og se på. Jeg var i butikken i går, og hadde egentlig tenkt til å kjøpe PS3 siden du sa disse spillene gikk an å spille sammen, men det står jo 1 player på samtlige av de (bilspillene hvertfall, så ikke på de andre). Det står 1 player og at de kan spilles mot flere online, men vi ønsker jo bare å kjøre mot hverandre med hver vår kontroll på samme konsoll her hjemme i stua. Er det ingen bilspill som har det lenger? Har lyst på litt 1v1 action her, dårlig at man må ha en tullekonsoll til Wii for at det skal finnes spill for det.. ?! LBP har jeg ønsket å prøve lenge, så skal nok skaffe meg det hvis det blir PS3, men ble ganske skuffa når jeg gikk gjennom PS3 spillutvalget i butikken. Er mange spill jeg kunne tenke meg å spille alene, men vitsen var at vi kunne ha litt dueller i stua, og spillhygge... Endret 31. januar 2010 av sinus' Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Har bare spilt bilspillene på PC så regnet med at det var splitscreen på PS3en. Men på Collin McRae Dirt (1) er det splitscreen, det var det på demoen til spillet. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 LittleBigPlanet er alltid en vinner. +1 Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 LittleBigPlanet er utrolig morsomt, og da jeg kjøpte det, kjøpte jeg det av samme grunn, at jeg og dama kunne spille sammen. Men etter noen brett mistet hun lysten og begynte og klage på at hun døde hele tiden, og at det var slitsomt og hoppe. Dette er jo selvfølgelig forskjellig fra dame til dame, men siden da så har vi ikke spilt det så mye sammen, så det ble til at jeg runnet det alene.. Bilspill derimot syntes hun var greit.. Men nå har det seg sånn at jeg bor med en som er veldig lite spillvennlig, så kan jo ha noe med det Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Hvilke bilspill da? Jeg har kommet frem til et par spill jeg tror jeg skal skaffe: Little Big Planet (bare at det virker som det er litt vanskelig å få tak i om dagen) Wipeout HD (God gammel klassiker i ny drakt, action/arakde-racing som jeg kan kjøpe på PsN) Motorstorm Pacific Rift - litt usikker på denne, men det ser jo relativt ok ut. Gran Turismo 5 prologe - Er splitscreen på det, og man må jo nesten ha litt GT når man har playstation... Fifa2010 - om ikke med kjæresten, så når gutta er på besøk Lenke til kommentar
larriss Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 du kan laste ned ps1 spill på konsollen... ikke den beste grafikken, men det funker... er veldig enig med deg,alt for lite spill for par på ps3, mesteparten av multipalyer spill går over internet og da må man ha 2 ps3'er og tv deretter... men ps3 er en kjempe maskin til mye annet en bare og spille på... jeg bruker den både til film og musikk og den har jo også blue-ray... Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Grei liste Sinus. M:PR er morsomt sammen med kompiser også, kan spille 4 på samme tven. LBP fungerer også bra. GT5P er nok ikke et bilspill å spille med dama tror jeg. Er lite arcade preg over det. FIFA 10 er konge både alene og med kompiser Anbefaler at du plukker med deg Uncharted Drake's Fortune. Kun sp, men er billig å få tak i og et av PS3's beste spill. Er som om man skulle blande Indiana Jones, Tomb Raider og litt ekstra action og skyting. Lenke til kommentar
BlackLagoon Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Lego Star Wars Complete og Lego Indiana Jones? Ikke akkurat de mest utfordrende spillene, noe som nødvendigvis ikke er en ulempe i denne situasjonen, men veldig artige og godt tilrettelagt for lokal multiplayer. (Du kan finne en demo for det nyeste Lego IJ spillet i PSN butikken.) Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 kanskje critter crunsh hadde vært noe. Det er 2player der man sloss mot hverandre.ganske morsomt. Jeg klarer ikke og forklare det men last ned demon på psn. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 En ting du må huske på når det gjelder flerspillermuligheter, er at færre spill støtter støtter nok muligheter for delt skjerm i dag enn hva det var før. Dette har nok en del med at det har blitt mer og mer vanlig og spille over internett. En del av spillene som nevnes her har ikke flerspillermuligheter (som f.eks Oblivion, Heavy Rain og Pek-og-klikk-spill), men kan allikevel være spill som kan være intressant å spille sammen. Video-anmeldelser av de fleste spillene finner du på gametrailers.com ... eller gamespot.com og ign.com. Little Big Planet er et spill som flere kan ha gledet av å spille samtidig, og det er utrolig gøy å spille dette spillet sammen med andre. Pek og klikk-spill er ikke sikker, men vil anta at et par pek og klikk-spill har kommet, eller vil ende opp på PS3, som f.eks Monkey Island. Dette er spill som kan være morsomt om man liker å gå rundt å finne diverse objekter, snakke med personer, og finne ut hvordan man skal benytte informasjon og objekter for å komme seg videre. Heavy Rain Har ikke helt fått med meg hvordan gameplayet i dette spillet er, men fått inntrykk at man nesten spiller en novelle hvor man selv bestemmer utfallet av hvilke twister novellen skal ta. Sloss-spill Er spill som stort sett alltid lar to stykker spille sammen på samme skjerm, så om dette er av interesse finnes det et hav av gode sloss-spill. Bil-spill Det mest aktuelle er nok kanskje GT5, og dette spillet vil ha støtte for delt skjerm. Rollespill Et spill som kan være av interesse er Oblivion. Et rollespill med uendlige muligheter. Fallout 3 kan også være verdt en kikk. Forskjellen på disse er at Oblivion er mer fantasy inspirert, mens Fallout har et mer post-apocalyptic prek over seg (og noe blod/gørr). Om ingen av disse faller i smak, har Dragon Age fått nokså god kritikk rundt omkring. FPSDet er et par skytespill som støtter delt skjerm, men få som støtter botter. Skal ikke si det er 100% umulig, men tror du vil få problemer om du skal ha et spill som støtter både delt skjerm og online på en gang. CoD:MW støtter delt skjerm, men ingen botter. UT3 har et mer Quake-preg over seg om det er av interesse, og har i tillegg mulighet for botter. Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Takker for mange svar Skal kjøpe neste gang jeg er i nærheten av gamestore tenker jeg. Der er det 2799 inkl. et spill til 5-600, virker som en god deal. Ellers så jeg en brukt 60gb til 2000, men er det noen vits å kjøpe de gamle vs slim? Tviler på at jeg kommer til å installere linux på PS3n med det første >< Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Egentlig ikke, med mindre du får tak i de som kom ut på markedet helt i starten, som hadde støtte for PS2-spill og hadde inngang for minnebrikker om det skulle være av interesse. 60GB kan nok bli i det minste laget over tid, men det kommer litt ann på hvor mange spill du skal spille på den, og hva annet du kommer til å bruke den til. Enkelte spill krever nokså mye disk-plass. Slim-utgaven får du forresten i to utgaver, hvor størrelsen på hard-disk er varierende. Den ene har 120GB og den andre 250GB. Den til 250GB får du hos El-kjøp for 3390,- Ved kjøp av denne pakken kan du laste ned fem spill gratis fra PlayStation Network: - Burnout Paradise - Wipeout HD - Crash Commando - Flower - Trash Panic Lenke til kommentar
praystation Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Her er noen tips til kjæresteparet: • Mod Nation Racers: Dette spillet er foreløpig kun i beta utgave og har ikke blitt utgitt enda, men kommer i løpet av våren. Dette er et bilspill á la Mario Kart og Crash Team Racing hvor man kan spille 2 stk. i SplitScreen. Det unike med dette spillet er at du kan lage dine egne baner, figuerer og biler og dele disse med resten av verden. • LittleBigPlanet: Et must for alle med flere spillglade i huset. Passer både barn og voksne. Lag dine egne brett og spill andres. Finnes mange veldig gode brett som er laget av andre. • Motorstorm Pacific Rift: Opp til 4 spillere i splitScreen. Arcade bilspill. Ellers finnes det masse gode småspill på PSN for flere spillere. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ta deg en titt på play.com sine tilbudsspill under 200 kroner. Masse gulltitler til en veldig billig penger. Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg og dama har spilt en del Pixeljunk: Monsters. Det kan lastes ned på PS-store. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå