Prologue Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei! Jeg mister ofte internett tilkoblingen her jeg bor, men får tilgang til den lokale tilkoblingen. For å få internett tilbake må jeg spørre de jeg bor hos, bor på hybel, om å restarte ruter. Dette har løst problemet før, men når jeg gjør dette nå så har jeg bare internett i ca 10 min.. Etter det mister jeg internett og har bare lokal tilkobling. Noen gode forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg kjører trådløst, windows vista. Har aldri hatt noen problemer med dette før nå nylig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Du kan prøve å legge inn chipsetdriver for trådløskort. Alternativt kan du bruke en ethernet converter: http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36180%3br:pg Endret 28. januar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Det er ikke aktuelt å kjøpe noe for å fikse problemet siden alt har virket fint i lang tid, frem til for noen dager siden. Hvor kan jeg evt. legge inn en slik chipsetdriver? Har vært i kontakt med internettleverandøren og de fant ingen problemer hos seg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Chipsetdriveren legger du inn i enhetsbehandling på PC. Du kan jo først sjekke om du kan rulle driveren tilbake ett hakk. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Hvis det ikke er aktuellt å kjøpe noe nytt så trenger du sikkert ikke internett heller. Bare fordi det fungerte bra før betyr ikke at det fungerer for alltid. Har du sett etter på routeren om den faktisk har internett? Når du mister nettet hva står på routeren da? Har du noen andre maskiner å teste oppkoblingen på? Kjører du på med torrents i hue og ræva? Hvis du har lokal tilkobling så har du altså tilgang til routeren, hvorfor ikke bare logge inn på den og reboote den over det trådløse? Da slipper du å gå opp til de du bor hos. På den måten kan du også sjekke om routeren mottar nett når du mister det uten å måtte gå ut av hybelen din. Selv har jeg hatt så som så erfaring med routere fra Telenor. Endte med at jeg tok routermodemet, satt det opp i bridge og kjøpte en annen router til å ta hånd om routinga. Endret 29. januar 2010 av fUsiOn Lenke til kommentar
xand Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg vil nok forsøkt driver til nettverkskortet, nytt firmware til routeren. Dersom det løser seg ved reboot av routeren er det ganske sannsynlig å tro at det er routeren som er problemet og ikke maskinen. Ganske ofte problemer dersom det er en litt eldre "billig" router. Tipper firmware eller ny router fikser det Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Ser en del på nettet som har dette problemet, både i Vista og Windows 7. Om de f.eks har en XP-maskin på samme nettverket, så har denne fortsatt internett-tilkopling, mens Vista/Win7-maskinene hele tiden detter av nettet. Som påpekt over, så er det antageligvis en kombinasjon av OSet og ruter som er problemet og kan vel løses ved oppdatering av ruter-firmware eller bytte av ruter. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Ser en del på nettet som har dette problemet, både i Vista og Windows 7. Om de f.eks har en XP-maskin på samme nettverket, så har denne fortsatt internett-tilkopling, mens Vista/Win7-maskinene hele tiden detter av nettet. Som påpekt over, så er det antageligvis en kombinasjon av OSet og ruter som er problemet og kan vel løses ved oppdatering av ruter-firmware eller bytte av ruter. Tror det er dette som er problemet ja, xp-maskinen har oftest internetttilkobling. Har ofte nullstilt ruteren uten hell, dog, i dag virket det etter å koble ut alt og sette inn igjen. Får se hvor lenge det varer... Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Chipsetdriveren legger du inn i enhetsbehandling på PC.Du kan jo først sjekke om du kan rulle driveren tilbake ett hakk. Jeg vil nok forsøkt driver til nettverkskortet, nytt firmware til routeren. Dersom det løser seg ved reboot av routeren er det ganske sannsynlig å tro at det er routeren som er problemet og ikke maskinen.Ganske ofte problemer dersom det er en litt eldre "billig" router. Tipper firmware eller ny router fikser det Hvor finner jeg ny firmware og hvordan innstallerer jeg dette? Jeg benytter usikret nettverk. Når jeg skriver inn 192.168.0.1 kommer det opp "Nettstedet http://192.168.0.1 ber om et brukernavn og passord Nettstedet sier: «DI-***(tall)»". Jeg kommer ikke på med dette passordet. Routeren er en DI-Link DI series. På egenskaper står det at webside for modell ikke er tilgjengelig. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Hvorfor skriver du ***? Hadde jo vært kjekt om du sa hvilken router dette var. D-Link DI-serie sier så godt som ingenting. Standard brukernavn på D-Link routere er admin og passordet skal stå blankt. Endret 16. februar 2010 av fUsiOn Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Akkuratt. Jeg trodde dette var passord for å logge inn. Dumme meg Typen er D-Link 524 eller D-Link-DI-524. iallefall 524. Kan noen hjelpe meg med å komme på nett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå