randi85 Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Hei noen som vet hvordan jeg kan laste ned spotify uten at jeg får med virus på kjøpet? for jeg prøvde å laste ned spotify og da fikk jeg beskjed om at det var trojan horses der. noen som kan prøve å hjelpe meg?? Mvh randi85 Nb: vet ikke helt om det var riktig sted og legge ut dette her! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Det er ikke virus i spotify. Det er en falsk positiv som det heter på fagspråket. Tipper du har AVG eller Norton antivirus. HW.no kjørte en sak om det tidligere i dag: http://www.hardware.no/artikler/avg_og_nor...r_spotify/74566 edit: Feil link. Endret 28. januar 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
randi85 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 så kan du prøve å foklare hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Har du AVG eller Norton? Jeg har bare erfaring med AVG. Fiks for AVG: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. start AVG user interface (right click on AVG in system tray)2. select components -> resident shield 3. select click manage exceptions 4. select Excluded files, click Add 5. browse over to c:\Program Files\Spotify\spotify.exe and select the file then click open 6 spotify.exe appears in the list with a selected tickbox - click apply Lenke til kommentar
randi85 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Norton har jeg. har vært med avg før men nå er det vist norton jeg har. kan ingen ting med den. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Grunnen til at noen anti-virus tar dette som en false-positive er fordi den bruker samme krypteringsmetoden som Win32/Packed.Themida. Dette betyr at de vil reagere som det var det viruset, men ikke at det nødvendigvis er et virus. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Samme problemet med Symantech...Noen som vet når en eventuell fiks er klar? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Du må bare føre filen inn i tillatelse-listen til ditt eventuelle anti-virus. Lenke til kommentar
randi85 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 for det sto at det var en trojan horses og at riskoen var høy. så er dette en bløff da eller? har en splunk ny data som jeg ikke vil ha virus på.. men da er det bare å få den inn i tilat "esken" da? hmm det må jeg sjekke ut.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Som jeg sa så er det ikke et virus, det er bare noe som anti-virusprogrammet ditt tror er et virus. Lenke til kommentar
randi85 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 ahh okey. da lærte jeg noe nytt idag og men kjenner du til spotify godt?? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Jeg kjenner til Spotify ja, men jeg vet ikke noe om hvordan det er programmert. Jeg har pålitelige kilder som sier at Spotify bruker en krypteringsmetode ala Themida. Endret 28. januar 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Okey, bare førte mappen inn under exeptions, og alt fungerer fint etter å ha lastet ned spotify igjen...takker Lenke til kommentar
randi85 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 for vet dere om man kan bruke samme brukerkonto på to maskiner samtidig?? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 for vet dere om man kan bruke samme brukerkonto på to maskiner samtidig?? Ikke samtidig. Når du logger deg inn på en maskin logges du automatisk ut av den andre samtidig. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Stemmer ikke helt Lars, begge maskinene kan være pålogget samtidig men bare den ene maskinen kan spille av musikk fra Spotify. Men du kan sikkert være pålogget på 2-3 maskiner samtidig men den som starter en sang som får spille av (du blir avbrutt på sekundet om du prøver å spille av en sang på maskin 2). Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 My bad. Det stemmer. Lenke til kommentar
randi85 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 okey. kjedelig. for det er jo så vanskelig og skape en gratis konto idag. for spotify har sperret for det nå leste jeg. Men kan jeg spørre om du har en invitsjon du kan sende meg så jeg kunne ha opprettet en bruker der? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 28. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Rekner med at trådstarter lastet ned klienten fra http://www.spotify.com/ også, eller? Bare for å avklare at klienten ikke har blitt lasta ned fra freesoftware-totally-without-viruses-omg.tk eller lignendes. Lenke til kommentar
randi85 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 den er lastet ned fra www.spotify.com ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå