DoktorBacon Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Jeg tippet The Cove på forhånd, ene og alene fordi slaktede delfiner antakeligvis gjør mer inntrykk enn undertrykte burmesere. Dokumentaråret ser uansett veldig sterkt ut, gru-gleder meg til å ta fatt i flere av dem. Edit@Toro: Bullock har fått mye positivt fuss for den rollen og filmen gjorde det stort på kino i USA. Pluss at det er ganske typisk at en skuespiller som har vært en stund i skyggenes dal og blitt knyttet til mye dritt, får en oppreisning når man endelig glimter litt til i en utypisk rolle. Oscars kan være ganske forutsigbart innimellom. Endret 8. mars 2010 av DoktorBacon Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Nja, jo, men syns det var litt rart. Men jeg har da gått glipp av omtalen rundt filmen. Sjokkerende tanke, men kanskje det var litt for prestasjonen også. Jeg satsa på hu Gabby hele natta, men tok en bråvending mot Streep like før prisen ble delt ut. Katastrofal natt for min del.. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 The Cove var en sikker vinner. Av de tre jeg har sett foretrekker jeg The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers, dog knepent foran Food, Inc. Skal få med meg Burma VJ og Which Way Home snart. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Øi, DG, DocBacon, tjalla: Hvordan gjettet dere Sandra Bullock?? To av de nominerte har vunnet før, de andre to var det ingen blest om, så det virker naturlig å velge Bullock som har vært et navn i 20 år med en del andre priser, men aldri Oscar. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 At Bullock vant overrasket meg ikke. Det er ofte slike rolletolkninger som pleier å imponere jurymedlemmer. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Da kan jeg unnskylde meg med total bom på hypen. Trodde alle snakka om Gabourey Sidibe, jeg.. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Trodde hypen først om fremst dreide seg om Mo'Nique. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Bedre lykke neste år, skulle jeg til å si, men jeg har blitt lei av Oscar. Politikk, samt at de også vil overraske, gjør statuetten mindre verdt. Eller så er jeg bare sur fordi jeg gjettet så mye feil. THL skal iallefall sees igjen med argusøyne, jeg forstod ikke helt hva som var så bra med den. Snodig er det, ettersom krigsfilm er tingen for meg. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 The Hurt Locker: Den første timen er suveren. Siste halvdel holder dessverre ikke like høyt nivå. District 9 var dog min favoritt, tett etterfulgt av A Serious Man. Tok opp Oscar-sendingen. Skal se den nå. Fint å kunne spole seg igjennom alt det kjedelige... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Synes det er kjipt at This Is It ikke ble nominert til noe som helst. Den er bedre enn flere av filmene som stakk av med priser. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Du får starte en protest-facebook gruppe så endrer de kanskje avgjørelsen sin, Ramius. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg liker Oscar på samme måte som andre liker tipping. Jeg tror at hvis jeg bruker litt mer tid neste år og ser alle kandidatfilmene så burde jeg klare 12 av 15. Jeg burde visst bedre enn å velge Das weisse, tjalla hadde helt rett om at den åpenbare ikke vinner. Departures over Vals Im Bashir, The Lives of Others over Pan's (personlig foretrakk jeg Lives), Tsotsi over Joyeux Noël (som jeg mener å huske var favoritten) og Mar adentro over Der Untergang, Les choristes og Så som i himmelen. Det var forresten et solid år for resten av verden. ^^ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Synes det er kjipt at This Is It ikke ble nominert til noe som helst. Den er bedre enn flere av filmene som stakk av med priser. Hvilke priskategorier tenker du da på? Hadde den bedre kvinnelig birolle enn The Blind Side eller var det bare en bedre film? Du må huske at det ikke er slik at den beste filmen vinner flest Oscar, men den filmen som er best innenfor en gitt kategori vinner uavhengig av kvaliteten på resten av filmen. Skal en dokumentar om Michael Jackson vinne over tre-fire dokumentarer om slakt av delfiner, opprør mot militærmakt i Burma og den skremmende sannheten om matindustrien i USA og resten av verden? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg er veldig fan av Michael Jackson, men jeg synes ikke This Is It var noen god film. Ikke særlig rart, ettersom det aldri var meningen å lage denne filmen da den ble filmet. Det er rett og slett sekundært materiale som etter MJ's død har blitt brukt for å så fort som mulig få melket de siste dollarene ut av Michael Jacksons populæritet. Kenny Ortega og AEG har hele tiden hatt rimelig tvilsomme motiver spør du meg... Mange av MJ's nærmeste venner og familie var jo i mot at denne filmen skulle lages... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Jeg synes This Is It kunne vært nominert i Actor in leading role Actor in supporting role Art Direction Cinematography Directing Documentary Film Editing Best Picture Sound Editing Sound Mixing Visual Effects Flere av disse er det bedre filmer enn This Is It. Men den kunne fortsatt vært nominert. Men i kategorier som lydmiks har den en klar fordel. Visuelle effekter synes jeg den kunne vunnet, for de mange kortfilmene fra Thriller, Smooth Criminal og Earth Song. Filmredigering kunne Kenny Ortega vunnet for det strålende arbeidet han gjorde ved å sette sammen det lille de hadde til å bli en strålende film med et handlingsforløp. Litt subjektivt fra min side skulle jeg gjerne likt at Michael Jackson fikk pris for beste mannlige hovedrolle. For ikke å snakke om kostyme-design. Her har du noe av motebransjens aller største navn som har bidratt til kostymer. Endret 8. mars 2010 av Ramius Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg synes This Is It kunne vært nominert i Actor in leading role Actor in supporting role Art Direction Cinematography Directing Documentary Film Editing Best Picture Sound Editing Sound Mixing Visual Effects Flere av disse er det bedre filmer enn This Is It. Men den kunne fortsatt vært nominert. Men i kategorier som lydmiks har den en klar fordel. Visuelle effekter synes jeg den kunne vunnet, for de mange kortfilmene fra Thriller, Smooth Criminal og Earth Song. Filmredigering kunne Kenny Ortega vunnet for det strålende arbeidet han gjorde ved å sette sammen det lille de hadde til å bli en strålende film med et handlingsforløp. Litt subjektivt fra min side skulle jeg gjerne likt at Michael Jackson fikk pris for beste mannlige hovedrolle. Er du seriøs? Begynner å mistenke trolling her. Du er ikke bare litt subjektiv. For det første kan vel ikke filmen nomineres for hverken Actor in leading eller supporting role. Det er jo ikke noe skuespill i filmen. Visuelle effekter kan jo heller ikke vinnes når musikkvideoene du legger til grunn for dette er å betrakte som gamle arkivopptak? Filmen kunne godt vært nominert i Dokumentar-kategorien i prinsippet, men den er jo alt for dårlig sammenliknet med de andre filmene.. Forøvrig har Michael Jackson vunnet nok priser fra før tenker jeg... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) For det første kan vel ikke filmen nomineres for hverken Actor in leading eller supporting role. Det er jo ikke noe skuespill i filmen. Visuelle effekter kan jo heller ikke vinnes når musikkvideoene du legger til grunn for dette er å betrakte som gamle arkivopptak? Å opptre på scenen er da skuespill det. Arkivopptak? Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Filmsekvensene for sangene i This Is It er helt nye innspillinger laget ekslusivt for konserten. De ble laget av noen av bransjens beste animatører. Er du et troll? Du sier jo at dokumentar-messig er den for dårlig i forhold til de andre? This Is It er den mest sette dokumentaren i hele 2009. Selv om den ikke handler om viktige temaer, så er det jo fortsatt en dokumentar, som dokumenterer et hendelsesforløp om de siste timene i livet til verdens største artist. At Avatar stakk av med prisen for visuelle effekter kunne jeg sagt på forhånd. Til tross for at kvaliteten på animasjonen ikke er noe som helst banebrytende. Det er nok heller seerantallet og omdømmet rundt filmen som har åpnet øynene til jurien. Ikke kvaliteten. Og når det er sånn det fungerer, så kunne godt This Is It ha vunnet dokumentar-sjangeren også. Det er rett og slett sekundært materiale som etter MJ's død har blitt brukt for å så fort som mulig få melket de siste dollarene ut av Michael Jacksons populæritet. Det er jo ganske imponerende spør du meg, at Kenny Ortega klarte å sette sammen en film av "sekundært materiale", som ble en gedigen kassasuksess, og en veldokumenterende dokumentar. Det vitner om gode kreative ferdigheter. Når det gjelder anklagene dine mot selve filmen hører vel ikke det til i denne diskusjonen. Kort sagt er jeg sterkt uenig, og jeg tror du har misforstått hvorfor den ble laget. Endret 8. mars 2010 av Ramius Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 At Avatar stakk av med prisen for visuelle effekter kunne jeg sagt på forhånd. Til tross for at kvaliteten på animasjonen ikke er noe som helst banebrytende. Neida, Avatar er en teknisk parantes i filmhistorien. Det er This Is It som vil sette standarden for visuelle effekter i Hollywood fremover. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det virker som han setter veldig mye fokus på hvor mye den tjente inn. Man kunne filmet Michael Jackson pisse i vinden i 90 minutter og den ville bli sett av flere enn Food Inc, Burma VJ og The Cove til sammen. Og MJ som beste skuespiller er en tullepåstand. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Man kunne filmet Michael Jackson pisse i vinden i 90 minutter og den ville bli sett av flere enn Food Inc, Burma VJ og The Cove til sammen.My point exactly. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå