morningstar665 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) I de 2 siste dagene har huden på overkroppen (ikke like ille på beina) fått et eksemutbrudd av uante dimensjoner. Det klør skikkelig og det er takket være Dexem at jeg ikke er gal av kløinga enda. Armene er verst og jeg ser ut som jeg skal bli til zombie. Jeg har både brukt såpe med SLS og uten SLS - og det var etter jeg brukte såpa _uten_ SLS at eksemen poppa rundt som paddehatter. Jeg trodde helt at det var SLS som irriterte huden så jeg skjønte ikke den store allergiske reaksjonen med en såpe uten SLS. Fins det no allergitest hos legen som kan sikte inn mer nøyaktig på hva jeg reagerer på når det gjelder kontaktallergi? Tror ikke vanlig "prikketest" for andre allergikere ville hjulpet i dette tilfellet... Edit: sov 5 timer i natt. Våknet grytidlig til en klø-bonanza T.T Endret 28. januar 2010 av morningstar665 Lenke til kommentar
macciato Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Er eksemen overralt, eller på steder som innsiden av albuen, armhulen, hals o.l? Og hvordan ser den ut? Kan være atopisk eksem. Det er en veldig kløende eksem som er spesielt vanlig å få om vinteren. Den kommer gjerne i overnevnte områder fordi de områdene lett blir fuktige osv:) Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Du kan bruke en del urter klassifisert som krydder. Cayenne pepper f eks fungerer veldig bra mot eksem, kviser, kløe, smerter lokalt. Funker mot kløe om du drikker det også. Og det (hvis du drikker/spiser det) reduserer svette også. Endret 29. januar 2010 av Reproductivist Lenke til kommentar
macciato Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Tror Cayennepepper ville fått meg til å svette småjævler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå