Gå til innhold

100% realistisk krigs spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri fått mer virkelighets-krigsfølelse enn av Battlefield Bad Company 2 demoen(multiplayer demo)! Lyden er helt utrolig bra! Grafikken er også kjempe bra, og det er rå våpner, tankser, atv´er, helikoptre, osv.. Man må også spille mye mer taktisk i feltet enn på MW.. Uten teamwork er man ferdig!

 

Jeg har forhåndsbestilt BF: BC2 etter å ha spilt igjennom storyen på eneren. Det var en utrolig tøff og morsom story, med masse eksplosjoner, helikopter kjøring, sniping, og oppdrag for å hente ut en som var fanget av militær i sitt eget slott. Jeg testet aldri multiplayer på eneren, og syns singleplayeren var nok til å kjøpe etterfølgeren. Etterfølgeren kommer til å bli mange ganger bedre, og etter å ha testet multiplayer demoen så tror jeg at jeg kommer til å spille det mye i steden for MW2..

Lenke til kommentar

Det finnes ikke hundre prosent realistiske spill, men noen er sammenlagt litt mer realistiske enn andre.

 

Personlig likte jeg lydene og at man kunne skyte hus og vegger i stykker i BC2 betaen. Det er veldig "immersive", men spillet er ikke særlig realistisk.

 

Samtidig kan du også finne urealistiske ting selv i Arma. Så å erklære at spill er realistisk eller ikke er noe jeg prøver å unngå.

 

Dslyecxi skrev en artikkel for noen år siden som gir nevner en del realistiske spill. Denne artikkelen er litt gammel, skrevet før armed assault 1 f.eks, men fremdeles mye gode forslag der.

 

http://dslyecxi.com/bestoftactical.html

Lenke til kommentar
100%?.. lån ett våpen av noen og spring rundt og skyt folk.. det er 100% :)

 

Det er ikke nødvendig, eier våpen selv og hater vold i virkeligheten.

 

Hvis du ikke klarer å skille mellom action filmer og spill hvor ting er på liksom, og grusom krig som er altødeleggende, da er Gaustad den rette plassen for deg.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
100%?.. lån ett våpen av noen og spring rundt og skyt folk.. det er 100% :)

 

Det er ikke nødvendig, eier våpen selv og hater vold i virkeligheten.

 

Hvis du ikke klarer å skille mellom action filmer og spill hvor ting er på liksom, og grusom krig som er altødeleggende, da er Gaustad den rette plassen for deg.

1+

 

Derfor misliker jeg førstepost.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tråden har blittt noen poster kortere da et trolleinnlegg samt kommentarer ble fjernet fra tråden.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar

Mener å huske at IGI Covert Strike hadde mye realisme i seg, siden du gjerne døde av kun ett skudd osv.

 

Men face it. Ingen spill er i nærheten av virkeligheten engang. Den eneste realismen de har til felles er at våpen kan skyte, personene kan bevege seg, og at personene kan dø. Men Arma er jo sånn sett litt mer realistisk enn mange andre spill tho, så tror det kan være noe for deg.

Lenke til kommentar
Men face it. Ingen spill er i nærheten av virkeligheten engang. Den eneste realismen de har til felles er at våpen kan skyte, personene kan bevege seg, og at personene kan dø. Men Arma er jo sånn sett litt mer realistisk enn mange andre spill tho, så tror det kan være noe for deg.

 

Vet nok at det er et spill uansett, men du kan spøre etter realisme som f.eks realistisk bilspill (da vet vi at lego brick race ikke er og anbefale, og MW2 ikke har noe i en tråd som dette og gjøre)

Lenke til kommentar

Selv om ikke spill er i nærheten av virkeligheten, betyr ikke det at enkelte spill ikke er nærmere enn andre. Og for enkelte (les meg) så blir ikke spill spesielt underholdende hvis de ikke engasjerer. Og når spill er så fjernt fra virkeligheten som mw2 er, blir spillet litt fjernt for meg og de blir dermed ikke like gøy.

 

Og for å si det sånn det er en grunn til at de fleste spill har virkelighetstro våpen og vi ikke går rundt og kaster gule ping pong baller på hverandre for å få poeng. Alle liker realisme, noen i større grad enn andre.

Lenke til kommentar
Du glemte at han spurte etter realisme.

Det finnes ikke 100% realistiske. MW2 er nærmest etter min mening..

 

Samme spørsmålet: http://answers.yahoo.com/question/index?qi...24154016AA7YFib

 

Hahahahaha you made my day xD

MW2 simulerer på ingen måte virkelig krigsføring! Det er et helt alminnelig FPS spill som Half-Life osv.

 

Er du ute etter realistisk krigsføring er Armed Assault 1 og 2 det beste du får tak i.

Endret av fytech
Lenke til kommentar

Mye kverulering og tullete innlegg her. Er vel ganske innlysende at trådstarter ikke er ute etter 100% realisme ettersom det er en umulighet, men heller de mest realistiske spillene tilgjengelig.

 

Som nevnt tidligere i tråden så er det nok en krigssimulator du er ute etter da og her går vel Armed Assault spillene inn for å være så realistiske som mulig. Operation Flashpoint 1 var også veldig realistisk. Battlefield 2 moden Project Reality prøver vel også å være realistisk, men jeg har ikke prøvd den selv så vet ikke hvordan den faktisk er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...