esc_cos Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 hvordan setter jeg opp en tilkobling slik at pcen blir og er konstant påkoblet bredbåndet,ved for eks oppstart? hadde dette på min forrige data. takker Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Litt mer info? Hvilken leverandør har du? OS? For eks Telenor hvor du logger på med passord? Lenke til kommentar
esc_cos Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 det heter eidsiva. men er som telenor ja.med brukernavn og passord Lenke til kommentar
War Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Det må du spørre leverandøren om. Enten i softwaren din /hake av noe i menyen osv. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Alt for få opplysninger fra trådstarter. Man vet ikke hvilket utstyr han har eller hvordan han er tilkoblet mellom PC og routere eller modem. Ingen synske her på forumet dessverre. Tror du må prøve "Åndenes makt" på TV Norge. Lenke til kommentar
esc_cos Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 akkurat. da får jeg kansje ringe leverandøren. men uansett så bruker jeg ikke trådløst nettverk la7dfa.com kabel rett fra pc til bredbåndsmodem. har windows xp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hvis det er PPPoE med pålogging, så må du enten legge dette inn på oppstart i startmenyen eller kan du skaffe deg en router som logger på for deg. Lenke til kommentar
esc_cos Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 da har ringt leverandøren,og nå skal modemet være klart for å bruke med en oppkobling m som ikke trenger brukernavn og passord. som skulle være på nett da maskina var skrud på. men de viste lite om hvordan er slik oppkobling ble laget på pcen. så drev litt selv. og under opprett ny tilkobling så finner en- koble til med en bredbåndstilkobling som alltid er akriv. skulle tro det er denne jeg må lage en oppkobling ut av da? jeg prøvde dette,og det gikk bra helt til det sto under fullfør ny tilkobling: bredbåndstilkoblingen bør allerede være kofigruert og klar til bruk. hvis tilkoblingen ikke rungerer så trykk på hjelp menyen. dette kom opp før jeg fikk fullført veiviseren. så da virker det jo som at jeg allerede har en slik tilkobling laget,men det er helt feil. har ikke gjor det før. hva tror dere? takker Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det burde jo bare være å plugge i kontakten. Har du nettopp lagt inn XP så legg inn chipsetdriver for hovedkortet. Ser du nettverkskortet i enhetsbehandling? Lenke til kommentar
esc_cos Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 nei det var xp inne på den nye pcen.så har ikke gjort noe siden jeg fikk den. finner kortet i enhatsbehandling ja. for vanlig oppokobling med bruker navn og passord fungerer jo.så har jo internett som fungerer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Jeg skjønner ikke helt at du kobler deg opp med bruker og passord når du egentlig bare skal koble til routermodemet og ha internett. Du kan jo sjekke kontroll panel, klassisk visning, internett, tilkoblinger til internett. Der skal alle hakene være fjernet og du skal ikke ha noe dial up e.l. Videre kan du gå inn på knappen for LAN (på tilkoblinger til internett) og fjerne alle hakene. Da burde maskinen koble seg til routermodem uten noen videverdigheter. Endret 1. februar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå