Gå til innhold

Hvorfor tok Charles Darwin feil ? LES førstepost før dere poster.


Anbefalte innlegg

Når vi og vår brødre sjimpansene skilte lag fra vår felles forfedre, og holdt oss avskilt fra hverandre i tilstrekkelig lang tid, ble menneskene en egen art.

Sjimpansen har ikke eksistert så lenge som mennesket. Sjimpansene ble skapt lenge etter at de første menneskene ble skapt.

 

Wikipedia > Many human fossils have been found, but chimpanzee fossils were not described until 2005.

 

Dette funnet fra 2005 er tre tenner som man tror kan ha tilhørt en sjimpansen for 500 tusen år siden.

Fossiler er irrelevant både for diskusjonen, argumentet og temaet.

 

Evolusjonsteorien avhenger ikke av fossilfunn, ei heller mangelen på dem.

 

Vil fortsatt anbefale deg "The Greatest Show on Earth", denne forklarer deg hvorfor. Ikke at jeg er så håpefull at jeg virkelig tror du kommer til å lese boken. Ikke bare forklarer den hvorfor ingen av dine argumenter holder mål, men også hvordan alt henger sammen slik at du en gang for alle kan skjønne hvordan evolusjon henger sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rasene blir til fordi en utenforstående faktor (Gud eller menneske) styrer det hele.

 

Bevis det.

Mennesket har skapt x-antall forskjelige hunderaser, katteraser og hesteraser.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dog_breeds

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cat_breeds

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_horse_breeds

 

x-antall slangeraser, skilpadderaser, museraser osv. er skapt av Gud

 

Hvorfor skulle denne skapelsen av stadig nye raser forgå forskjelig ute i skogen og hjemme på gården ? En direkte ulogisk tanke.

Ulogisk for deg kanskje, ikke for alle oss andre. Derfor må du komme med beviser for påstandene dine.

Ja du forstår at mennesket har skapt en rekke raser ? Og at vi da med sikkerhet vet hvordan rasene skapes ?

Å si at mennesket har skapt ulike raser er uansett et dårlig valg av ord, men jeg lar det passere.

Beviset på det har du fått. Hvorfor du da tror de andre rasene ikke er skapt, er en gåte. Prinsipet er det samme, selv om aktøren er usynelig.

Lenke til kommentar
Når vi og vår brødre sjimpansene skilte lag fra vår felles forfedre, og holdt oss avskilt fra hverandre i tilstrekkelig lang tid, ble menneskene en egen art.

Sjimpansen har ikke eksistert så lenge som mennesket. Sjimpansene ble skapt lenge etter at de første menneskene ble skapt.

 

Wikipedia > Many human fossils have been found, but chimpanzee fossils were not described until 2005.

 

Dette funnet fra 2005 er tre tenner som man tror kan ha tilhørt en sjimpansen for 500 tusen år siden.

Fossiler er irrelevant både for diskusjonen, argumentet og temaet.

 

Evolusjonsteorien avhenger ikke av fossilfunn, ei heller mangelen på dem.

Dette blir for dumt, Todda7 Du må godta de bevisen du har fått.

Lenke til kommentar
Jeg bestrider ikke det faktum at menneskene har avlet frem ulike katte- og hunderaser, jeg var uenig i ordvalget ditt. Setning nummer 2 har jeg allerede besvart, at på til i den samme posten som du siterer (men det kom visst ikke med i sitatet ditt ...).

 

Du er fullstendig klarer over att du mater trollet sant? IHS har aldri hørt på fornuft. Aldri kommet med god argumentasjon eller noe som ligner virkeligheten. Jeg har aldri sett ham klare å svare fornuftig på ett spørsmål.

Lenke til kommentar
Når vi og vår brødre sjimpansene skilte lag fra vår felles forfedre, og holdt oss avskilt fra hverandre i tilstrekkelig lang tid, ble menneskene en egen art.

Sjimpansen har ikke eksistert så lenge som mennesket. Sjimpansene ble skapt lenge etter at de første menneskene ble skapt.

 

Wikipedia > Many human fossils have been found, but chimpanzee fossils were not described until 2005.

 

Dette funnet fra 2005 er tre tenner som man tror kan ha tilhørt en sjimpansen for 500 tusen år siden.

Fossiler er irrelevant både for diskusjonen, argumentet og temaet.

 

Evolusjonsteorien avhenger ikke av fossilfunn, ei heller mangelen på dem.

Dette blir for dumt, Todda7 Du må godta de bevisen du har fått.

Jeg har da strengt tatt ikke fått presantert noen beviser. Kan du samle dem opp og forklare dem?

Godtar du sjimpanse beviset over ?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må ringe Dawkins og andre evolusjonsbiologer øyeblikkelig. De trodde de hadde tatt høyde for alt - men de overså jammen en Wikipedia artikkel!

 

Beklager at jeg tok så feil IHS. Du har helt rett. Kan du presentere bevisene dine i en vitenskapelig forskningsartikkel så forskere får klarhet i genmutasjoner en gang for alle?

Lenke til kommentar
Nye raser med nye DNA koder skaper kun Gud og mennesker. Dine barn er ikke nye raser.

Jeg stange mot en vegg og den veggen er deg IHS. Nei mine barn skaper ikke nye raser. Men lar du det gå et par hundre tusen generasjonere så har du mest sansynelig en ny rase. Nye raser skapes ikke over natten i naturen.

Lenke til kommentar
Rasene blir til fordi en utenforstående faktor (Gud eller menneske) styrer det hele.

 

Bevis det.

Mennesket har skapt x-antall forskjelige hunderaser, katteraser og hesteraser.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dog_breeds

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cat_breeds

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_horse_breeds

 

x-antall slangeraser, skilpadderaser, museraser osv. er skapt av Gud

 

Hvorfor skulle denne skapelsen av stadig nye raser forgå forskjelig ute i skogen og hjemme på gården ? En direkte ulogisk tanke.

Ulogisk for deg kanskje, ikke for alle oss andre. Derfor må du komme med beviser for påstandene dine.

Ja du forstår at mennesket har skapt en rekke raser ? Og at vi da med sikkerhet vet hvordan rasene skapes ?

Å si at mennesket har skapt ulike raser er uansett et dårlig valg av ord, men jeg lar det passere.

Beviset på det har du fått. Hvorfor du da tror de andre rasene ikke er skapt, er en gåte. Prinsipet er det samme, selv om aktøren er usynelig.

Jeg bestrider ikke det faktum at menneskene har avlet frem ulike katte- og hunderaser, jeg var uenig i ordvalget ditt.

Du vil ikke si at mennesker har skapt nye raser. Fordi det da endrer ditt syn på hva som skjer i skogen.

Lenke til kommentar
Nye raser med nye DNA koder skaper kun Gud og mennesker. Dine barn er ikke nye raser.

Jeg stange mot en vegg og den veggen er deg IHS. Nei mine barn skaper ikke nye raser. Men lar du det gå et par hundre tusen generasjonere så har du mest sansynelig en ny rase. Nye raser skapes ikke over natten i naturen.

Gud bruker ikke noe lenger tid på å skape en ny rase en det menneske gjør.

Lenke til kommentar
Godtar du sjimpanse beviset over ?

 

Nei det beviser ingen ting annet en at du ikke har peil. Menneske som rasen homo sapiens har ikke eksitert i nærheten av 500 tusen år. Poenget er at vi for veldig lenge siden hadde en felles stammfar. Som når er blitt til flere raser som igjen senere er blitt til enda flere raser.

 

Jeg og blåhvalen har i følge evolusjonteorien samme stammfar langt, langt tilbake i tid.

 

Nye raser med nye DNA koder skaper kun Gud og mennesker. Dine barn er ikke nye raser.

Jeg stange mot en vegg og den veggen er deg IHS. Nei mine barn skaper ikke nye raser. Men lar du det gå et par hundre tusen generasjonere så har du mest sansynelig en ny rase. Nye raser skapes ikke over natten i naturen.

Gud bruker ikke noe lenger tid på å skape en ny rase en det menneske gjør.

 

Så et par hundre år da?

Endret av Ziera
Lenke til kommentar
Godtar du sjimpanse beviset over ?

 

Nei det beviser ingen ting annet en at du ikke har peil. Menneske som rasen homo sapiens har ikke eksitert i nærheten av 500 tusen år. Poenget er at vi for veldig lenge siden hadde en felles stammfar. Som når er blitt til flere raser som igjen senere er blitt til enda flere raser.

Homo erectus var også et menneske.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Gud bruker ikke noe lenger tid på å skape en ny rase en det menneske gjør.

Så et par hundre år da?

Bruker mennesket "et par hundre år" på å skape en ny rase, Ziera ?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dog_breeds

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cat_breeds

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_horse_breeds

 

I noen tilfeller ja.

Kommer an på rasen du ønsker å skape.

 

Creating A New Breed

 

The ideas for creating a new breed usually begin with a group of breeders or an individual. They start with the notion that they will share breeding animals and the resulting offspring. For reasons which are not yet clear, those who have taken this path rarely think about the time and the requirements of such a breeding program. Too often the idea for a new breed is simply to cross two or more existing breeds whose characteristics they like with the expectation that cute puppies will appear.

 

Creating a new breed is not for the timid or those lacking in time, resources and adequate kennel space. The more than 160 AKC-recognized breeds each took decades to develop. It is folly for breeders to think they can create, in a few years, what it took others a lifetime to accomplish. For these reasons, creating a new breed should be left to those with the necessary skills, time, resources and determination.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...