Gå til innhold

Hvorfor tok Charles Darwin feil ? LES førstepost før dere poster.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når en rase kryssning eller en hvilken som helst parring foretas, forandres DNA som en konsekvens.

NETTOPP og DET er evolusjon!

 

Du sa det jo selv....

 

Edit:

Som du skrev tidligere er det ikke tilfeldig hvordan dyr og raser utvikles.

 

Det er som du sier, DNA forandres ved hvilken som helst parring, mellom barn og foreldre og imellom barna selv hvis det er flere barn (ikke eneggede tvillinger).

 

Når det er knapt på ressurser er det kun de som best klarer å tilpasse seg omgivelsene som overlever å fører genene sine videre.

 

Så klart med en liten genetisk variasjon mellom hver generasjon....

 

Barn fra samme samme kull kan ende opp på forskjellige plasser med forskjellige omgivelser og dermed er det forskjellige egenskaper som overlever og disse barna kan da være starten på at to forskjellige raser dannes.

 

Hvis du mener menneskene kan påvirke dette... hvorfor mener du det er ulogisk at naturen selv og omgivelsen kan påvirke dette?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Evolusjonen er ikke et faktum. Skapelse av nye raser gjennom kryssning av eksisterende raser er et faktum. Det er det som er logisk og helt natrulig ikke evolusjonsteorien.

Hvis du fornekter at evolusjonen er et faktum vet du rett og slett ikke hva evolusjon innebærer. Du kan angripe evolusjonsteorien, men ikke evolusjon.

Hva evolusjon innebærer kan du lese her,

 

The Origin of Species

Chapter I. Variation Under Domestication

Chapter II. Variation Under Nature

 

Kapittel II er naturstridig. Det er ikke slik raser nye raser oppstår.

De oppstår slik det er beskrevet i kapittel I.

 

Har du lest boka?

Ikke hele, for useriøst etter kapittel I., McHalvorsen

Lenke til kommentar
Nei rase kryssning (avling) av nye raser er ikke evolusjon (utvikling).

Som jeg spurte i mitt forrige innlegg.

 

Når mennesker kan påvirke raser...

 

Hvorfor kan ikke naturen, altså leveområdet til dyrene gjøre det samme?

 

Ser mange påstander men INGEN forklaringer.

Lenke til kommentar
Ikke et ord Charles Darwin og evolusjon i den artiklen, ze5400 ?

 

Nei, men for å forstå evolusjonsteorien må man forstå grunnlaget, som er hvordan DNA har en tendens til å mutere :)

 

Om man ikke ser de to i sammenheng gir dine innlegg mening, men DNA er ikke en statisk ting, og dermed vil små mutasjoner over lang til føre til store endringer :)

 

 

 

Og en ting til, dette går ikke imot religion. Selv Vatikanet har anerkjent at evolusjonsteorien er korrekt, men de mener at det er et allmektig vesen som satte det hele i gang. Og det er man fri til å mene, ei kan det heller tilbakevises.

 

Jeg vet at jeg har virket i overkant harsk i en del av mine innlegg her, men det er fordi jeg blir frustrert, og det beklager jeg.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Nei rase kryssning (avling) av nye raser er ikke evolusjon (utvikling).

Som jeg spurte i mitt forrige innlegg.

 

Når mennesker kan påvirke raser...

 

Hvorfor kan ikke naturen, altså leveområdet til dyrene gjøre det samme?

 

Ser mange påstander men INGEN forklaringer.

Har du sett hvordan rase kryssning (avling) foregår ? Det er ikke noe området som kan få i stand det. Det arangeres av en rase skaper.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Evolusjonen er ikke et faktum. Skapelse av nye raser gjennom kryssning av eksisterende raser er et faktum. Det er det som er logisk og helt natrulig ikke evolusjonsteorien.

Hvis du fornekter at evolusjonen er et faktum vet du rett og slett ikke hva evolusjon innebærer. Du kan angripe evolusjonsteorien, men ikke evolusjon.

Hva evolusjon innebærer kan du lese her,

 

The Origin of Species

Chapter I. Variation Under Domestication

Chapter II. Variation Under Nature

 

Kapittel II er naturstridig. Det er ikke slik raser nye raser oppstår.

De oppstår slik det er beskrevet i kapittel I.

 

Har du lest boka?

Ikke hele, for useriøst etter kapittel I., McHalvorsen

 

 

Ok, og derfor så vet du at i kapittel II så er alt bare tull?? Dette er det noen som har foret deg med, og iogmed at du er for svak til å gjøre opp dine egne meninger, så forteller du det bare videre og bastant står på at du har rett, de fleste andre har feil...Uten at du har en flak av grunnlag til å mene det fordi du ikke har lest boka engang.. Du er desverre blitt hjernevasket min venn, håper du kommer deg ut av det og begynner å finne ut av ting på egenhånd.

 

Hvordan du klarer å lese første kapittel av biblen for første gang uten å finne dette som for useriøst og derfor tro på det er for meg utrolig vanskelig å forstå. Eller har noen kanskje påvirket deg her også??

Lenke til kommentar
Har du sett hvordan rase kryssning (avling) foregår ? Det er ikke noe området som kan få i stand det. Det arangeres av en rase skaper.

Ok... jeg kan ikke forvente å diskutere evolusjonsteorien men noen som ikke har forstått den.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Evolusjonen er ikke et faktum. Skapelse av nye raser gjennom kryssning av eksisterende raser er et faktum. Det er det som er logisk og helt natrulig ikke evolusjonsteorien.

Hvis du fornekter at evolusjonen er et faktum vet du rett og slett ikke hva evolusjon innebærer. Du kan angripe evolusjonsteorien, men ikke evolusjon.

Hva evolusjon innebærer kan du lese her,

 

The Origin of Species

Chapter I. Variation Under Domestication

Chapter II. Variation Under Nature

 

Kapittel II er naturstridig. Det er ikke slik raser nye raser oppstår.

De oppstår slik det er beskrevet i kapittel I.

 

Har du lest boka?

Ikke hele, for useriøst etter kapittel I., McHalvorsen

Ok, og derfor så vet du at i kapittel II så er alt bare tull?? Dette er det noen som har foret deg med, og iogmed at du er for svak til å gjøre opp dine egne meninger, så forteller du det bare videre og bastant står på at du har rett, de fleste andre har feil...Uten at du har en flak av grunnlag til å mene det fordi du ikke har lest boka engang.. Du er desverre blitt hjernevasket min venn, håper du kommer deg ut av det og begynner å finne ut av ting på egenhånd.

 

Hvordan du klarer å lese første kapittel av biblen for første gang uten å finne dette som for useriøst og derfor tro på det er for meg utrolig vanskelig å forstå. Eller har noen kanskje påvirket deg her også??

Det er faktisk mere seriøst å lese at naturen er en hage hvor Gud har avlet frem alle planter og dyr. Akkurat som mennesket har avlet frem en rekke planter og dyr i sin hage.

Lenke til kommentar
Ikke et ord Charles Darwin og evolusjon i den artiklen, ze5400 ?

Nei, men for å forstå evolusjonsteorien må man forstå grunnlaget,..

 

Har du sett hvordan rase kryssning (avling) foregår ? Det er ikke noe området som kan få i stand det. Det arangeres av en rase skaper.

Ok... jeg kan ikke forvente å diskutere evolusjonsteorien men noen som ikke har forstått den.

Evolusjonsteorien kan du lese her,

 

The Origin of Species

Chapter I. Variation Under Domestication

Chapter II. Variation Under Nature

 

Charles Darwin tror at alle raser (Variations) som ikke er skapt av mennesker (Domestic) har blitt til av seg selv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Vi ser at du fortsetter å gjenta det samme, men du unnlater å svare på innlegg hvor vi kommer med argumenter.

 

I en diskusjon kan man ikke ignorere de andre deltakerne og forstsette å gjenta det samme hele tiden.

 

Du sier jeg selv at du ikke har lest kapittel to, engang....

Hva er det du ikke har fått svar på ? Kapittel II er motstridende til Kapittel I

 

Hvordan raser skapes ble gjort rede for i Kapittel I.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...