Gå til innhold

Hvorfor tok Charles Darwin feil ? LES førstepost før dere poster.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når alle disse hunde/katte/heste rasene er skapt av mennesker.

 

Er det absurd å tro at alle de forskjelige rasene i naturen er skapt av "nobody"

 

Den tanken er både uintelligent og ulogisk. Saken taler for seg selv.

Jeg kan ikke skape en katt, kan du? "Ja bare la meg hente kattemaskina"

Lenke til kommentar
Når alle disse hunde/katte/heste rasene er skapt av mennesker.

 

Er det absurd å tro at alle de forskjelige rasene i naturen er skapt av "nobody"

 

Den tanken er både uintelligent og ulogisk.

 

Først forstå hva en kritiserer, deretter kritisere....

 

De er IKKE "SKAPT" av mennesker, det er rett og slett mennesker osm bruker sine kunnskaper om krysning av arter til å få arter etter sine behov.

 

Selektiv avl kan visselig skape en ny rase, men ikke en ny art.

 

Kilde: Wikipedia

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Er egentlig ganske utrolig at jeg og andre her, kritiserer mest meg selv, orker å skrive svar på slikt, for det blir sjelden en debatt. Her kommer som regel en "fanatisk" religiøs person med sitt ståsted og forventer at noen skal forstå hans resonnementer, men logikk vil dem ikke høre på.

 

Jada, det er mer sannsynlig at en Gud har kommet ned fra himmelen og skapt alt.. :no:

 

Personlig så synes jeg at enkelte grupperinger innen kristendommen er akkurat like ille som scientologene og disse må ikke få lov å omvende sarte sjeler. Når det er sagt så er det en god del mer sannsynlig at en gruppe romvesener har funnet sin private lille lekeplass og gjorde noen forsøk.. Så nå er vi et pågående eksperiment.. Det er akkurat like langt det ute som gud..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Er egentlig ganske utrolig at jeg og andre her, kritiserer mest meg selv, orker å skrive svar på slikt, for det blir sjelden en debatt. Her kommer som regel en "fanatisk" religiøs person med sitt ståsted og forventer at noen skal forstå hans resonnementer, men logikk vil dem ikke høre på.

Er det logisk å tro at rase fremstiling foregår anderledes i naturen en hjemme på gården ?

Lenke til kommentar
Når alle disse hunde/katte/heste rasene er skapt av mennesker.

 

Er det absurd å tro at alle de forskjelige rasene i naturen er skapt av "nobody"

 

Den tanken er både uintelligent og ulogisk.

 

Først forstå hva en kritiserer, deretter kritisere....

 

De er IKKE "SKAPT" av mennesker, det er rett og slett mennesker osm bruker sine kunnskaper om krysning av arter til å få arter etter sine behov.

 

 

Selektiv avl kan visselig skape en ny rase, men ikke en ny art.

 

Kilde: Wikipedia

 

Rase, mente rase. Du har helt rett. Men likevel helt feil :roll:

Lenke til kommentar

"Selektiv avl kan visselig skape en ny rase, men ikke en ny art."

 

Feil, går det lang nok tid kan den det. (Wikipedia har ikke alltid rett, i likhet med en annen bok du sverger til)

 

IHS, i hver tråd du starter er det som regel deg mot forumet. Har du noen gang vurdert at du tar feil på noen punkter?

 

Det er så mange selvmotsigelser i det du skriver at jeg ikke vet hvor jeg skal starte.

 

Hvorfor gidder gud å lage arter som dør ut?

 

Anyways, ja kansje det finnes en gud som har en plan med alt og som styrer utviklingen. Men denne teorien passer ikke i det hele tatt med ditt religiøse syn. Og du må da argumenetere for det du sier. Du sier bare sån er det. også sier du BASTA. Er mye gøyere og diskutere med dypt religiøse som kommer med poenger og som vil argumentere.

 

Har du foresten forstått hva som menes med selektivt utvalg?

Jeg føler at dine argumenter er litt sån her. Siden 2+5=7 må det være en gudommeligmakt.

 

Edit: Og du starter tråden med: "Hvorfor tok darwin feil?" Da har du allerede bestemt at han tok feil og du har rett. Hva med å skrive "tok darwin feil?"

Endret av Ziera
Lenke til kommentar
Du har helt rett. Men likevel helt feil :roll:

Det hørtes veldig logisk ut.

 

Du har rett i at jeg mente raser, du har feil når det gjelder alt annet.

 

Seriøst - det er greit å være personlig kristen og alt det der, men ikke prøv å utkonkurrer seriøs vitenskap med det pjattet der. Det er en grunn til at det heter tro.

Endret av slux
Lenke til kommentar
De skapningene som blir skapt ute i skogen, uten menneskets innblanding, kan man jo si er skapt av foreldrene sine...

Det er jo elgen og ekornet som bestemmer seg for å ha en one night stand, og vips, så har man en elgkorn!

Gud var ikke der, mennesker var ikke der, men det var ekornet og elgen...

Akkurat som mennesket skaper nye raser hjemme på gården, skaper Gud nye raser i skogen.

 

Det er ikke tilfeldighter (one night stands) som styrer, det står intelligens bak det hele.

Lenke til kommentar
De skapningene som blir skapt ute i skogen, uten menneskets innblanding, kan man jo si er skapt av foreldrene sine...

Det er jo elgen og ekornet som bestemmer seg for å ha en one night stand, og vips, så har man en elgkorn!

Gud var ikke der, mennesker var ikke der, men det var ekornet og elgen...

Akkurat som mennesket skaper nye raser hjemme på gården, skaper Gud nye raser i skogen.

 

Det er ikke tilfeldighter (one night stands) som styrer, det står intelligens bak det hele.

 

Du kommer med påstanden, så da må du komme med bevisene...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...