Gå til innhold

Hvorfor tok Charles Darwin feil ? LES førstepost før dere poster.


Anbefalte innlegg

IHS svar meg på dette.

 

Hvis vi kunne bevist for deg at vi har en art og tar med oss 1000 individer av denne arten, plasser 500 på en øy og 500 på en annen øy. Også kommer vi tilbake etter 1 million år og disse to populasjonene har utviklet seg til to helt forskjellige underarter/raser(som du kaller det) bare ved å parre seg meg med individer som hører til sin egen art.

Det skjer ikke i virkelighten.

 

Har menneskene en plan med de rasene de har skapt ? Ikke Gud heller.

Det er ingenting som tyder på at Gud eksisterer.

Mennesket er ikke alene om å skape nye raser på jorden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik at Gud lager nye raser? Eller lagde han alle rasene samtidig (borsett fra de vi mennesker har laget)?

Både Gud og mennesket skaper kontinuerlig nye raser.

Så det du mener er at det er Gud som har laget alle rasene på jorden? Så vi har bare oppdaget et mønster som Gud har fulgt hele tiden og det har vi valgt å kalle evolusjon?

Evolusjon er et forsøk på å bortforklare det Gud har gjort.

Skapt alle rasene på jorden som ikke mennesket har skapt.

Ja, så da har Gud hatt en plan med alle rasene han har skapt. Og denne planen har vi knyttet opp til arv og miljø. For vi har jo sett at de dyrene som overlever er de som er mest tilpasningsdyktige i forhold til miljøet de lever i, men egentlig er det bare Gud (som den allmektige han er) som har skapt hver rase slik at de kan leve i det miljøet hvo han plasserer dem?

Har menneskene en plan med de rasene de har skapt ? Ikke Gud heller.

Bortsett fra mennesket.

Var kanskje litt uklar. Med plan mente jeg at dyr som lever i visse miljøer er tilpasset disse miljøene. For det ser vi jo igjen hele tiden. Så dette må jo Gud stå bak, eller er det bare tilfeldigheter?

Nei det er ikke tilfeldigheter, det er pinlig nøyaktig styrt.

De rasene Gud skaper er mye bedre en de rasene mennesket skaper.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Er det slik at Gud lager nye raser? Eller lagde han alle rasene samtidig (borsett fra de vi mennesker har laget)?

Både Gud og mennesket skaper kontinuerlig nye raser.

Så det du mener er at det er Gud som har laget alle rasene på jorden? Så vi har bare oppdaget et mønster som Gud har fulgt hele tiden og det har vi valgt å kalle evolusjon?

Evolusjon er et forsøk på å bortforklare det Gud har gjort.

Skapt alle rasene på jorden som ikke mennesket har skapt.

Ja, så da har Gud hatt en plan med alle rasene han har skapt. Og denne planen har vi knyttet opp til arv og miljø. For vi har jo sett at de dyrene som overlever er de som er mest tilpasningsdyktige i forhold til miljøet de lever i, men egentlig er det bare Gud (som den allmektige han er) som har skapt hver rase slik at de kan leve i det miljøet hvo han plasserer dem?

Har menneskene en plan med de rasene de har skapt ? Ikke Gud heller.

Bortsett fra mennesket.

Var kanskje litt uklar. Med plan mente jeg at dyr som lever i visse miljøer er tilpasset disse miljøene. For det ser vi jo igjen hele tiden. Så dette må jo Gud stå bak, eller er det bare tilfeldigheter?

Nei det er ikke tilfeldigheter, det er pinlig nøyaktig styrt.

De rasene Gud skaper er mye bedre en de rasene menneske skaper.

 

Jeg sammenligner ikke rasene som menneskene har skapt og rasene som Gud har skapt. Jeg er fullt klar over at Gud sine raser er mye bedre, de utvikler ikke sykdommer grunnet avl osv. Har selv en hund som er masse syk grunnet forsøk på å avle frem visse egenskaper. Så er helt enig i at Gud er mye flinkere enn menneskene.

 

Hvis alt er pinlig nøyaktig styrt så er du enig i at Gud tilpasser dyrene han skaper til miljøet han vil at de skal leve i og at han gjør dette med alle dyrene han skaper?

Lenke til kommentar
IHS svar meg på dette.

 

Hvis vi kunne bevist for deg at vi har en art og tar med oss 1000 individer av denne arten, plasser 500 på en øy og 500 på en annen øy. Også kommer vi tilbake etter 1 million år og disse to populasjonene har utviklet seg til to helt forskjellige underarter/raser(som du kaller det) bare ved å parre seg meg med individer som hører til sin egen art.

Det skjer ikke i virkelighten.

 

 

Jeg sa hvis. Jeg sa ikke at det skjedde i virkeligheten. Jeg sa hvis..

 

Men det skjer faktisk i virkeligheten. Og det er det mange studier på.

 

Jeg bare lurer på en ting? I følge ditt syn IHS så er alle arter lagd ved krysning av andre arter. Men hvordan funker det når man bare starter med en art?

Endret av Ziera
Lenke til kommentar
Er det slik at Gud lager nye raser? Eller lagde han alle rasene samtidig (borsett fra de vi mennesker har laget)?

Og hvordan laget han dem? Med avl? Eller ut av ingenting?

 

Gud skaper nye raser ved å krysse eksisterende raser.

Hvorfor har vi ikke da en kryssning av krokodiller og and, som på engelsk ville blitt crocoduck?

 

Eller centaurer, halvt menneske og halvt hest?

 

Eller minotaurer, halvt okser halvt mennesker?

 

Hva er vitsen med små forandringer når gud bare kan trylle sammen de store?

 

 

Hvorfor drifter de tektoniske platene fra hverandre og på den måte effektivt skilte arter for 200 millioner år siden? (krokodiller og kaimaner og aligatorer?)

 

Hvorfor hvorfor hvorfor.... og gud med sin bibel gir ikke svar på noen av dem, hvorfor gir ikke bibelen svar på dette IHS? Hvorfor står det bare piss i bibelen når det er ting som evolusjon det burde ha stått om? Hvorfor nevner bibelen latterlige historier som adam og eva, som jo er den bibelske forklaringen på hvorfor vi er her, og ikke ordentlige forklaringer på evolusjon? Hvorfor tror du i dag at det er gud som lagde alt dette når dine forgjengere trodde på adam og eva eventyret? Er det fordi du også ikke kan (bort)forklare evolusjon med annet enn å påstå at gud står bak det hele eller fordi det har gått opp for deg også at dette slettes ikke er så på jordet som du først trodd? (Hvorfor skulle du ellers sette guden din bak den forklaringen når du har idiotforklaringen med adam og eva, som har forklart alt ting for troende nogsakter i snart to tusen år....

 

 

Det latterlige er at IHS sin gud begynte sitt liv i en liten boks hos en liten ignorant ørken stamme som senere ble hetende jøder, men på grunn av hva vitenskapen har funnet ut, og ene og alene derfor!!!!, har din gud i dag heist seg opp som skaper av =>500 milliarder stjerner og planeter, et antall som de som fant opp denne guden din ikke kunne uttale engang!!! Det latterlige i dine påstander er jo at dere allerede har en forklaring, adam og eva, men i og med at vi VET at dette er oppspinn og tull i dag så velger du, og mange andre kristne, å ikke bruke den forklaringen (fordi alle vet at den er feil) og dere velger derfor å bruke noe alle vet er fakta, evolusjon!!

 

Det jeg vil frem til er at du, IHS, driter deg ut ved å hevde at guden din har laget evolusjon av to grunner. Den første grunnen er at din gud helt klart ville fortalt om dette i den boka som heter bibelen fra begynneslen av og den andre grunnen er at han ville IKKE fortalt historien om adam og eva..... av forståelige grunner!

 

Så la meg fortelle deg dette igjen, for det er tydelig at du ikke skjønner det: Du kommer ingen vei med dine påstander om at det var gud som gjorde noe som helst uten beviser for det!!! Det er sånn det henger sammen nemlig. Kom med bevis!!! Det er nemlig her hemmeligheten til ateister ligger (Ja jeg vet at jeg ikke må si dette, men jeg gjør et unntak...) for vi er ikke bundet av noe eller noen tro på at det må være slik eller slik, men er åpen for ALT! Ja ALT! Den dagen du kommer med beviser for din guds eksistens er den dagen vi begynner å tro på ham, men kommer du bare med de sedvanlige påstandene er alt som det burde være,for det er nemlig ingen som trenger å tro på påstander!!!

 

Kom med bevis og ikke påstander IHS! Og vet du hva? Prøv å lære noe underveis også!!! Det er det vi ateiser gjør hele tiden, det er det som gjør det så herlig å ikke være bundet til noen tro, vi kan lære hele tiden!!!

 

 

Er redd jeg taler til totalt lamme ører, men det er lov å håpe..... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
De rasene Gud skaper er mye bedre en de rasene mennesket skaper.

Kan så være. Men det hjelper lite når de rasene Gud angivelig skal ha skapt har såpass mange design-skavanker som de har.

 

Jeg håper ikke du satte den i v-r-a-n-g-s-t-r-u-p-e-n, IHS.

Hva slags allmektig skaper er det som finner på å la spiserøret og luftrøret krysse hverandre slik det er hos oss mennesker? Epic fail ....

 

Var vår Gud dårligst i klassen, eller noe?

Ble han mobbet av de andre, og nå tar han igjen på oss?

 

En amerikansk stand-up komiker sa forleden at han fikk ting til å stemme bedre dersom han så på Gud som en 10-årig gutt med et kraftig snev av Asperger's ....

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting? I følge ditt syn IHS så er alle arter lagd ved krysning av andre arter. Men hvordan funker det når man bare starter med en art?

Alle disse menneske skapte hunderasene begynnte med krysning av to hunder for lenge siden.

 

http://wearehugh.com/public/2007/03/dogs-of-flickr.jpg

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dog_breeds

 

Skjønner du nå hvordan rase mangfoldet på jorden er skapt ?

Det har ingenting med utvikling (evolusjon) å gjøre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
IHS svar meg på dette.

 

Hvis vi kunne bevist for deg at vi har en art og tar med oss 1000 individer av denne arten, plasser 500 på en øy og 500 på en annen øy. Også kommer vi tilbake etter 1 million år og disse to populasjonene har utviklet seg til to helt forskjellige underarter/raser(som du kaller det) bare ved å parre seg meg med individer som hører til sin egen art.

Det skjer ikke i virkelighten.

 

 

Jeg sa hvis. Jeg sa ikke at det skjedde i virkeligheten. Jeg sa hvis..

 

Men det skjer faktisk i virkeligheten. Og det er det mange studier på.

 

Jeg bare lurer på en ting? I følge ditt syn IHS så er alle arter lagd ved krysning av andre arter. Men hvordan funker det når man bare starter med en art?

 

Svar meg IHS.

 

(hadde man startet med to hunder hadde de dødd ut realtivt fort pga innavl. Eller mener du at det er null problem at bror og søster får barn?)

Endret av Ziera
Lenke til kommentar
Ja de tilpasser ikke seg selv.

 

Så bra! Så Gud har skapt alle rasene. Det eneste vi mennesker har gjort er å se en sammenheng i Guds skaperverk. Denne sammenhengen har vi valgt å kalle evolusjon og vi har utelatt Gud.

 

Så til syvende å sist så kan din argumentasjon stemme. Det eneste problemet her er at vi ikke har et eneste bevis på at Gud eksisterer. Det å linke til ulike typer raser er ikke et godt nok bevis. Vi har ikke noe grunnlag for å annta at Gud eksisterer. Så din teori er bare en teori på lik linje med evolusjonsteorien. Men du har ikke noe beviser for at det er Gud som griper inn. Mens de som støtter evlusjonsteorien har mange grunner til å tro at den stemmer.

 

Alle dine antagelser går ut på at Gud eksisterer, men du har ikke ett håndfast bevis på at Gud eksisterer. Dette er bare noe du tror og går utifra siden du har et kristen ståsted.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting? I følge ditt syn IHS så er alle arter lagd ved krysning av andre arter. Men hvordan funker det når man bare starter med en art?

Alle disse menneske skapte hunderasene begynnte med krysning av to hunder for lenge siden.

 

http://wearehugh.com/public/2007/03/dogs-of-flickr.jpg

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dog_breeds

 

Skjønner du nå hvordan rase mangfoldet på jorden er skapt ?

Det har ingenting med utvikling (evolusjon) å gjøre.

 

Svar meg IHS.

 

(hadde man startet med to hunder hadde de dødd ut realtivt for pga innavl. Eller mener du at det er null problem at bror og søster får barn?)

Skjønnte du ikke svaret ?

 

Det er i dag 5000 menneskeskapte hunderaser. For en del år siden var det 1000 menneskeskapte hunderaser. For enda en del år siden var det 100 menneskeskapte hunderaser. Til å begynne med var det kun 1 menneskeskapt hunderase. Alikevel er det i dag en hel haug forskjellige hunderaser.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Ja de tilpasser ikke seg selv.

 

Så bra! Så Gud har skapt alle rasene. Det eneste vi mennesker har gjort er å se en sammenheng i Guds skaperverk. Denne sammenhengen har vi valgt å kalle evolusjon og vi har utelatt Gud.

For å utelate Gud. Selv om vår egen skapelses evne sier noe annet.

Lenke til kommentar

Du kan jo begynne med å svare på alle spørsmål og oppfordringer som blir stilt i denne posten:

 

Hvorfor har vi ikke da en kryssning av krokodiller og and, som på engelsk ville blitt crocoduck?

 

Eller centaurer, halvt menneske og halvt hest?

 

Eller minotaurer, halvt okser halvt mennesker?

 

Hva er vitsen med små forandringer når gud bare kan trylle sammen de store?

 

 

Hvorfor drifter de tektoniske platene fra hverandre og på den måte effektivt skilte arter for 200 millioner år siden? (krokodiller og kaimaner og aligatorer?)

 

Hvorfor hvorfor hvorfor.... og gud med sin bibel gir ikke svar på noen av dem, hvorfor gir ikke bibelen svar på dette IHS? Hvorfor står det bare piss i bibelen når det er ting som evolusjon det burde ha stått om? Hvorfor nevner bibelen latterlige historier som adam og eva, som jo er den bibelske forklaringen på hvorfor vi er her, og ikke ordentlige forklaringer på evolusjon? Hvorfor tror du i dag at det er gud som lagde alt dette når dine forgjengere trodde på adam og eva eventyret? Er det fordi du også ikke kan (bort)forklare evolusjon med annet enn å påstå at gud står bak det hele eller fordi det har gått opp for deg også at dette slettes ikke er så på jordet som du først trodd? (Hvorfor skulle du ellers sette guden din bak den forklaringen når du har idiotforklaringen med adam og eva, som har forklart alt ting for troende nogsakter i snart to tusen år....

 

 

Det latterlige er at IHS sin gud begynte sitt liv i en liten boks hos en liten ignorant ørken stamme som senere ble hetende jøder, men på grunn av hva vitenskapen har funnet ut, og ene og alene derfor!!!!, har din gud i dag heist seg opp som skaper av =>500 milliarder stjerner og planeter, et antall som de som fant opp denne guden din ikke kunne uttale engang!!! Det latterlige i dine påstander er jo at dere allerede har en forklaring, adam og eva, men i og med at vi VET at dette er oppspinn og tull i dag så velger du, og mange andre kristne, å ikke bruke den forklaringen (fordi alle vet at den er feil) og dere velger derfor å bruke noe alle vet er fakta, evolusjon!!

 

Det jeg vil frem til er at du, IHS, driter deg ut ved å hevde at guden din har laget evolusjon av to grunner. Den første grunnen er at din gud helt klart ville fortalt om dette i den boka som heter bibelen fra begynneslen av og den andre grunnen er at han ville IKKE fortalt historien om adam og eva..... av forståelige grunner!

 

Så la meg fortelle deg dette igjen, for det er tydelig at du ikke skjønner det: Du kommer ingen vei med dine påstander om at det var gud som gjorde noe som helst uten beviser for det!!! Det er sånn det henger sammen nemlig. Kom med bevis!!! Det er nemlig her hemmeligheten til ateister ligger (Ja jeg vet at jeg ikke må si dette, men jeg gjør et unntak...) for vi er ikke bundet av noe eller noen tro på at det må være slik eller slik, men er åpen for ALT! Ja ALT! Den dagen du kommer med beviser for din guds eksistens er den dagen vi begynner å tro på ham, men kommer du bare med de sedvanlige påstandene er alt som det burde være,for det er nemlig ingen som trenger å tro på påstander!!!

 

Kom med bevis og ikke påstander IHS! Og vet du hva? Prøv å lære noe underveis også!!! Det er det vi ateiser gjør hele tiden, det er det som gjør det så herlig å ikke være bundet til noen tro, vi kan lære hele tiden!!!

 

 

Er redd jeg taler til totalt lamme ører, men det er lov å håpe..... :)

Lenke til kommentar

Først hadde vi de som forsøkte å stanse tråden ved å rope troll troll og oppfordre til boikott. Dernest hadde vi de som forsøkte å stanse bruken av ordene "skape" og "rase" i tråden. Her har vi en som forsøker å avspore tråden med mange ord , Mokko

 

Tema er: Hvorfor tokk Charles Darwin feil ? Ikke bibelen og ateister.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
De rasene Gud skaper er mye bedre en de rasene mennesket skaper.

Kan så være. Men det hjelper lite når de rasene Gud angivelig skal ha skapt har såpass mange design-skavanker som de har.

 

Jeg håper ikke du satte den i v-r-a-n-g-s-t-r-u-p-e-n, IHS.

Hva slags allmektig skaper er det som finner på å la spiserøret og luftrøret krysse hverandre slik det er hos oss mennesker? Epic fail ....

Noen blir aldrig fornøyd.

Lenke til kommentar
Først hadde vi de som forsøkte å stanse tråden ved å rope troll troll og oppfordre til boikott. Dernest hadde vi de som forsøkte å stanse bruken av ordene "skape" og "rase" i tråden. Her har vi en som forsøker å avspore tråden med mange ord , Mokko.

 

Tema er: Hvorfor tokk Charles Darwin feil ? Ikke bibelen og ateister.

 

Du spurte meg om hva jeg ikke hadde fått svar på og jeg svarer.

Ok, så tråden handler om at Darwin muligens tok feil. Alle "argumenter" du har kommet med for å motbevise Darwin, krever at en Gud finnes. Dette, at det finnes en Gud, har du derimot ikke gitt et eneste ordentlig argument for. Jeg mener at det viktigste du kan svare på nå, er hvorfor Gud finnes - hvilke beviser vi har for det, fordi alle dine påstander bygger på at en Gud er inne i bildet.

 

Gi meg noen håndfaste beviser for at det finnes en Gud.

 

EDIT: Støtter forslaget til det nye temaet. IHS, tenkt om det hadde skjedd noe så ille at du hadde blitt født i Midøsten et sted og oppdratt til å bli en troende og praktiserende muslim? Tenk om du hadde fått alt dette om Allah inn fra barndommen av, og derfor vært 100% overbevist om at han finnes? Hadde ikke det vært forferdelig dumt, i og med at du da hadde trodd fult og helt på feil religion, på noe som ikke er sant?

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...