Gå til innhold

Muskelvekst & Styrkeøknings program, noen spm

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er da nettopp begynt å trene igjen, det er sikkert 2 år siden sist om ikke mer. Jeg har da gått ut ifra dette programmet. Kort fortalt er det et 10 ukers program delt i 2 (6+4). De første 6 ukene trener jeg muskelvekst, og de resterende 4 ukene er det styrketrening. Blir å trene 3 ganger i uken, helekroppen hver trening. Testet i går 1RM på diverse øvelser:

Benk: 60kg

Bicepscurl: 24kg

Sittenderoing: 120"kg"

Oppoverroing: "67kg"

Markløft: 40kg

Utfall: 50kg

Ståenderoing: 29kg

Franskpress: 32kg

Skal trene med ca. 75% av 1RM, 8-12 rep X 3 sett. Har før trent mer useriøst, og da har jeg alltid startet med noen greie vekter for så å øke vekter helt til rett før failure. Noe som tilsvarte en 3-4 sett. Bør jeg kjøre noe tilsvarende i dette programmet? F.eks. 65% - 70% - 75%. Sliter også med en ganske høy forbrenning, har aldri lagt på meg noe fett før (bortsett fra all øl drikkinga). Og har heller aldri før lagt på meg noe muskler.

I programmet mener de jeg bør kjøre 12 reps i settene i de 2 første ukene, men ville det ikke være mer progresjon om jeg kjøre 8 reps for så å øke (istedenfor å minke). Til slutt lurer jeg på hvordan jeg bør varme opp.

Ellers tar jeg gjerne i mot tips, eller forbedringer på programmet (ting jeg bør huske osv.).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...