Gå til innhold

Hjelp til vannprosjekt.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et LianLi PC-A10 som jeg på sikt skal kjøle det meste i.

Har tenkt å flytte PSU til et annet sted enn i bunnen,og sette inn en hissig trippel 120 eller 140 radiator. DET trenger jeg noen anbefalinger på.

Siden det kan bli litt trangt om plassen , ønsker jeg en tanke med pumpe som går inn i

en eller to 5,25 brønner.

DET trenger jeg og anbefalinger på .

Håper noen kan hjelpe meg!

Endret av Theecurtains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kikka på den radiatoren på bruktforumet,men han som selger svarer ikke på mail.

Det reservoiret ser bra ut. Kan putte pumpe oppi der ja?

Skal kjøle det som trenges vel...cpu og hele gpu ivertfall, mulig to gpu på sikt. Kanskje chipsett om det er nødvendig.

Budsjettet er det ikke så innmari farlig med. Handler vel litt etappevis heller enn å ende opp med no jall.

Lenke til kommentar
Det har ganske bra effekt. Du kan hente noen grader der, ja.

Men det bråker :p

..bråker det så fælt om alle seks viftene går på samme lave hastighet da?

...er det så mye å hente på å gå for en Feser om den ikke greier så mye mer enn cpu+gpu?

Eller mente du to Gpu+cpu?

En Gpu+cpu greier jo de fleste trippelraddiser:)

En ting til jeg lurer på er hvordan det er med innerdiameter på rørene i forskjellige radiatorer. Jeg vil gjerne ha så stor diameter som mulig.

Endret av Theecurtains
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noen grunn for at han skal ha en feser monsta radiator i kabinettet når radiatoren er nesten dobbelt så stor som kabinettet.

Det jeg tror vil holde lenge for deg uten at jeg vet hva du skal kjøle. Så er det en standar mcr320 fra swiftech. Billig og kjempe bra og du vil få den inn i toppen av kabinettet.

Og skal du gå på et billig budsjett så vil en XSPC X2O 200 5,25" bay reservoir pumpholde lenge til cpu og gpu kjøling uten at det vil gå spesielt utover tempene. Du vil kanskje miste 2-3grader forhold til en topp pumpe og tank. Men det er ikke noe å tenke på så lenge du er ute etter å presse systemet max i overklokking. Og side du har et så lite kabinett så tror jeg ikke du har tentk til det.

Slik at oppsett jeg vil anbefale til deg er:

Pumpe med tank

CPU blokk (nå vet ikke jeg hvilken socket du trenger, bare et forslag, billig å jævelig bra :-P )

Radiator (ikke MCR320 men omentrent like bra)

vifter (tynnere enn standar 120x120 vifter men gjør at du vil få bedre plass innikabinettet. Den tykkere varianten er også ikke dum, billig er de også)

Radiator Grill Gjør utsiden litt penere slik at det ikke krever like mye vedkutting av hull.

Nipler (du vil bare trenge 6 av dem men kjekt å ha hvis du finner ut at du vil vannkjøle hk og gpu. Da slipper du å tenke på å bestille nipler.

Slange (bare å velge å vrake. Men vil anbefale deg en slange med 3/8 ID og 5/8 OD. 3/8 må du ha for at dem skal passe på nipelen. Mens 5/8OD har tykkere vegg enn 1/2OD slik at den tåler kraftigere bøyer.

Tror det skulle dekke det meste?:p

Indrediameter har ikke så mye å si, gjør det bare værre å sette sammen jo større det er.

Så lenge du ikke kjører siste skrik innen skjemkort og cpu vil dette oppsettet holde lenge

Kan nevne det at jeg har kjørt 4870x2, 4xram brikker, e8400@4,7ghz på en lignende trippel radiator uten problemer.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Hei!

Tusen takk for hjelpen.

Det som skal kjøles er ivertfall en 920 og et 5970. Videre lurte jeg på chipsett og ram.

OM det trengs. Eventuelt om det kommet et skjermkort til.

Har lyst til at opplegget skal være så bra at jeg faktisk kan tyne hardware`et.

Når det kommer til plass er jeg ikke så bekymra egentlig.

a20d03.jpg

Det jeg gjør er å ta ut hd-rackene i bunn og tar ut den skilleveggen. Med tank og pumpe i bay da, begynner ikke plassen og bli halvgæærn. Jeg bruker eksterne HD til vanlig så det eneste som skal inn 5.25 slotene er en SSD, og viftestyring. Kaanskje en stor disk til krimskrams.

Det jeg ikke har funnet ut ennå er hvor jeg kan flytte psuen til. Om den blir ståene, har jeg fremdeles plass til en hissig 280-radiator. Men helst vil jeg ha en trippel 420. Driver og kikker litt nå om hvor jeg kunne ha putta den psuen....kanskje flytte den til de to øverste 5.25 slotene ,om det går....Hm. Dette kan jeg jo bli worklog av.

Lenke til kommentar

Synes også det virka som vannvittig overkill med monsta radiator...

Bare for å sammenligne så kjøler jeg CPU (athlon II 965), Chipsett (790FX) og HD5870 med en 120x360 mist raddis billigste sort med svake mist vifter på.

Med 3x prime95 + furmark nådde jeg 55c på både CPU og GPU. Har aldri nådd denne tempen i vanlig bruk eller spilling da...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Beklager tok feil mellom a10 og a05 fra lianli i farten.

Men da har du jo sånn sett masse plass. Så lenge du ikke har planer om å fylle opp med masse harddisker.

Du vil nok fint klare å få inn en monsta men jeg synes værtfall at den er alt for stor.

Ville nok heller prøvd å kombinerte med to litt mindre radiatorer.

Det er egentlig vanskelig å si en måte du burde gjøre det på. Når jeg ser på det kabinettet popper det 30måter å sette opp et system inni kabinettet. Slik at det jeg vil anbefale deg er å sørfe på nettsider som selger vannkjøling å ta en titt på det som er på markedet. For det meste som er på markedet i dag er ikke så dårlig at jeg fra råde deg å bruke det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det vil være greit det. Men det blir litt mer motstand på pumpa, så du vil tape litt på det.

Det blir uansett mer fleksibelt i forhold til å plassere deler i kabinettet.

Singel-radiatorer er jo grisebillige, så det bør jo være en grei sak.

Her er for eksempel en grei en, som koster ~150 kroner.

http://www.aquatuning.co.uk/product_info.php/info/p7315_D-Tek-120mm-Slim-Radiator-with-10mm--3-8---Barbs.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...