Gå til innhold

Problem med intern harddisk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc. Jeg har satt den sammen selv og alt fungerte bra de første 30 minuttene etter installasjonen av Windows.

Etter dette har jeg opplevd at hele pcen rett og slett fryser i 30-60 sekunder, noen gangen kræsjer den helt. Jeg har sporet dette til harddisken min. Hver gang, rett før maskinen fryser, kan man tydelig høre at harddisken bremser ned. Høres nesten ut som om den skrur seg helt av.

Jeg har lagt inn Intel Matrix Storage Manager, og denne viser en popup som sier at en ny harddisk har blitt koblet til maskinen etter hver eneste gang den fryser.

Jeg har prøvd å kjøre harddisken i både IDE og AHCI modus, jeg har byttet SATA kabel og satt den i en annen port på hovedkortet og naturlig vis sjekket at alt sitter skikkelig inne.

Er det noen som har opplevd noe lignende før? Dersom dette viser seg å være ødelagt maskinvare, så hadde jeg satt pris på litt hjelp til å avgjøre mer nøyaktig hvor feilen ligger. Kan jo være både harddisk og SATA-kontrolleren på hovedkortet.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Jeg har tenkt på det ja, men har ikke tilgang til flere stasjonære pcer

for øyeblikket.

Dersom muligheten skulle komme, vil jeg naturlig vis prøve dette.

Jeg har nå testet harddisken på diverse måter, og jeg mener jeg ser en tendens

til at den fryser oftest ved større skriveoperasjoner. Dette er et veldig

frustrerende problem!!

Noen forslag til hvordan jeg kan teste SATA kontrolleren? Har forsåvidt testet litt med en DVD-stasjon, men dette er jo ikke noen god måte å teste på, da er DVD-stasjon er veldig forskjellig (og ikke minst tregere) enn en harddisk.

Endret av meuchmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...