lilduff90 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei! Jeg er ikke sikker på om dette er rett kategori, men jeg prøver likevel. Jeg er en aktiv samler av Super8 og 8mm film, noe jeg tviler sterkt på at jeg er alene om. For de som interesserer seg for dette feltet, så er det kanskje kjent for dem at den største og beste konvensjonen for 8mm i Europa, nemlig BFFC (British Film Collectors Convention) vurderer å legge inn årene om det ikke går på opp med besøktallet, da det begynner å bli fryktelig dyrt for dem å arrangere dette i London. Skal man ha andre alternativer enn BFCC, da må man faktisk helt til New Jersey i USA, eller man må finne seg en mindre konvensjon et annet sted. Og det er DER jeg kommer inn. I samband med flere andre samlere rundt om kring i verden, deriblant to hyggelige karer fra Skottland og Italia, har jeg begynt så smått å planlegge en potensiell konvensjon her i Norge. Vi tar sikt på å kunne lokke ihvertfall 100 besøkende, og det vil bli kjøp/salg av film, muligens en auksjon, og selvfølgelig fremvisning av sjeldne titler og andre sosiale sammenkomster. Etter planen skal konvensjonen avholdes i Kvinnherad, ca. 2 timer med båt fra Bergen / 1 time fra Haugesund / 2,5 timer fra Stavanger, ettersom vi der har et stort utvalg av fasiliteter som kan leies til en billig penge, hvor man også har tilgang på ganske godt utstyr. Til saken: Er det noen her som er interessert i dette feltet? Er det noen som kjenner til filmklubber rundt omkring som kanskje kunne tenke seg å deltatt på noe slikt? Håper på positive tilbakemeldinger. Dere kan lese litt mer om diskusjonen her: http://8mmforum.film-tech.com/cgi-bin/ubb/...ic;f=1;t=005233 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå