tafi53 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Etter endelig mye sondering i det digitale kameratilbudet nå, så er jeg rett og slett blitt drita lei av å være i tvil.Det er utrolig vanskelig å velge seg et kamera.Alle har liksom en hake på ett eller annet. Men nå har jeg snevret inn valget litt på markedslederen Canon. Noen som kan hjelpe meg å velge om jeg skal kjøpe Ixus s400 eller s50? Skal ha et kamera som brukes til alle typer bilder.Ferie,action,natur osv. Liker å ha med et slikt kamera der jeg drar og tar da gjerne en del bilder. Jeg har faktisk vært litt i tvil på størrelsen på s50,men tror egentlig ikke det skal bli noe problem.Virker som den samtidig er litt mer robust. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Synes valget er lett jeg. Canon S50 har 5MPiksler vs 3MPiksler, noe som gir deg større spillerom. Dessuten har S50 manuelle innstillinger, men det vet jeg ikke om IXUS 400 har? retting: selvfølgelig har det 4Mpiksler, derav navnet. - skarsk Lenke til kommentar
kholand Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 ixus 400 har vel 4Mp skarsk?! -skal ikke du liksom ha peiling? Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Skal du ha et ferie og tur kamera og ikke trenger alle manuelle instillinger ville jeg ikke valgt S50. Det er akkurat såpass stort at det er kjeitete å ha i en bukselomme. Lenke til kommentar
Strat Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Både IXUS 400 og S50 har muligheter for diverse manuelle innstillinger. Fordelen med S50 er at man har raskere tilgang til de mest brukte kontrollene via knappene på baksiden. Med IXUS 400 må du benytte menyer i større grad. En av fordelene med IXUS 400 er at den er mer kompakt, og derfor lettere å ta med seg over alt. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Er ikke Canon litt dumt valg for action bilder? canon sin autofocus er vel ikke så mye og skryte av når det gjelder hastigheter? eller er jeg helt på bærtur nå? Lenke til kommentar
isen Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hva med S45. I testen til akam, skrev mlw at S50 har små forbedringer i forhold til S45. S50 gir også mer bildestøy. Er ikke 4 mp nok. Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Ja det er mulig at s45 et et bedre kjøp prismessig,Jaggu ikke lett det her Men når vi nå er i gang med diskusjonen må jeg innrømme at Minolta F300 og kanskje F100 er meget gunstig. F-100 fås jo til under 4 lapper nå og den er jo 4 mpix(kan jo bruke AA batterier der også. Men sånn ka man får for pengene så er jo heller ikke Ixus v3 dumt kjøp nå for 3398,- Og så er det noen som mener at sony sine nye modeller er kjempebra Nei nå ble jeg enda mer i tvil her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå