Ezequiel Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Etter en hibernate av laptopen forsvinner tråløs-kortet og jeg får ikke aktivert det gjennom 'Network Manager'. Det fungerer finfint ellers. Prøvde WICD, men uten hell. Noen som har vært borti dette tidligere ? Praktiske opplysninger: Dell Lattitude D610 Xubuntu 9.10 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 /etc/rc.d/wicd/stop rmmod ath5k vente noen sek. modprobe ath5k /etc/rc.d/wicd/stop Det fungerte på mitt atheros-kort da jeg brukte wicd, så hvis du også har det, er det verdt et forsøk. En nyere kjerne vil sannsynligvis løse problemet ditt. Synd du er stuck med ubuntu. Lenke til kommentar
Ezequiel Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Vel, jeg fjernet wicd rimelig kort tid etter installasjonen, da det nektet å finne noen wifi-nett om jeg evt. skulle bytte nett. Da fungerer stock bedre, selv om den mangler støtte for mange forskjellige krypteringer. Fant ut at xubuntu var best å bruke på en sliten laptop. Har heller ikke holdt på med linux siden slackware 4.0, så er meget rusten.. Men litt kjedelig at man får lengre uptime med XP enn linux.. Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 NgZ: Mener du at wicd skapte problemet? Isåfall, har du noen bedre alternativer? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Nei, jeg tror det var det et kjerne/driverproblem. Iwlist o.l. fant heller ingen nettverk hos meg etter hibernate, så jeg tror ikke det var wicd. Men wicd kræsjet dersom jeg lastet ut driveren og lastet den inn igjen, derfor måtte jeg stoppe wicd først og starte det igjen. Først fungerte det etter suspend, men ikke etter hibernate. Etter en kjerneoppdatering fungerte det etter hibernate men ikke suspend. Etter enda en fungerte det etter begge deler. Er forøvrig 2.6.32-kjernen jeg kjører nå, men jeg kjørr archlinux, og de ligger jo langt foran ubuntu i versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå