KjellV Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei Noen som har overført penger med Western Union? Ringte til de i Oslo og de sa at for å overføre penger til en fyr i USA måtte jeg bare ha navnet hans. Synes dette var j**** rart. Er det ikke litt lite med bare navnet? Noen som har peiling? Er datadeler jeg skal handle så det har vel noe (pittelitt) med data å gjøre Lenke til kommentar
hahomdal Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Såvidt jeg har fått med meg på forumet på www.dpreview.com, så er western union en yndet bankforbindelse i forbindelse med falske auksjoner på ebay. Jeg anbefaler at du tenker både to og tre ganger før du overfører noe. Mvh Hans Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Trodde Western Union var et stort og seriøst selskap.. Ser reklame for de i ett sett på Viasat Sport. Jaja, vet du/dere om noen andre metoder å overføre penger til en fyr i steitn (USA)? Lenke til kommentar
jensp Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Grunnen til at man har brukt WU til "scams" er sikkert at man ikke trenger bankkonto og kan stikke av med pengene uten at de blir registrert på navn. Western Union i seg selv er seriøst, har kontorer i de fleste store og små byer i USA, og over resten av verden. Trenger bare navn fordi pengene ikke går på konto, men han du sender de til må gå ned på kontoret og hente pengene. Tror han må kunne et "kodeord" som du gir også, sånn var det ihvertfall før. Sikkert den billigste og enkleste måten å sende penger på, men du kan også overføre de gjennom banken hvis du har kontonummer og SWIFT kode til banken hans. Ellers så kan du kjøpe en sjekk på banken eller postkontor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå