Raikkonen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei, skal snart bygge min første pc og jeg kjøpte OEM versjonen av 7'ern. Men det jeg lurer på, må jeg kjøpe DVD brenner og ta backup av systemet når jeg har fått installert windows 7? Eller kan jeg bare formatere hele harddisken hvis det oppstår problemer? Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Et godt råd: Når du har installert hele pce-n ferdig, med programmer, spill, innstillinger osv. Ta et image av PC-en. Feks Paragon Software er gratis for forbrukere, og fungerer meget bra. Neste gang du får trøbbel, kjør en recovery med imaget du har tatt. Da vil du ha en kjapp og fin datamaskin.. Tilbake til spørsmålet: En OEM-versjon av Windows 7 blir låst mot "PC-signaturen". Lenke til kommentar
Raikkonen Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Image av pcen? hva mener med det? må man ikke kjøre en backup disc som booter til hva den var rett etter installering av windows 7? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Image Backup er innebygget i Win7. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...20&start=20 En ekstern USB disk er å foretrekke framfor DVD brenning. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Ved f.eks paragon drive backup, tar du et image av hele disken. Neste gang du vil reinstallere, bruker du bare en cd å boote fra, og velger imaget ditt. Backup i Windows 7 innebygd fungerer sikkert veldig bra. Har ikke testet:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå