McMuffin Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 De siste kveldene har jeg lagt meg mellom kl 23 og midnatt, og sovet til kl. 09.00, når alarmen ringer. Likevel er det en plage å komme seg ut av senga, er fortsatt ufattelig trøtt. Hva kan dette komme av? Da jeg gikk på skolen hadde jeg ingen problemer med å sove fra kl 22 - 06.30 og stå opp helt uthvilt, hvorfor er jeg så trøtt nå? Noen med lignende erfaringer som har noen tanker om hvorfor dette skjer? Takker for svar Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Vær og vind kan være problemet... Ellers så kan det også være din kosthold, om du trener lite osv.. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg spiser forholdsvis sunt, drikker mye vann og trener styrke og kondisjon 3 - 5 dager i uka. Lenke til kommentar
Zombi3 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Du sover nok for mye. Vanlig mengde søvn for en voksen person er rundt 6-8 timer, selvfølgelig forskjellig fra person til person, men når du overskrider dette vender du deg til å sove og kommer i et sovestatus som gjør at du stiller deg inn til å sove lengre. Før sov du 7,5 time, nå sover du 10 timer. Du kan prøve å sove mindre å se om dette hjelper. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Ok, skal jeg prøve å stå opp en time tidligere da? For å legge seg tidligere er vanskelig... Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Har hatt et lignende problem nå i et par måneder. Er trøtt gjennom dagen, som gjør det vanskelig å gå på skolen etc. Betyr ikke hvor lite eller mye jeg sover. Hvis det ikke forbedrer seg anbefaler jeg en tur til legen din. Kan være at du har lite jern i kroppen, at det er noe gale med stoffskiftet ditt, eller rett og slett vinterdepresjon. Prøv å ta et par turer til solarium og se om det kanskje hjelper. Ellers finnes det også lyskasser som kan kjøpes. tips her: Vinterdepresjon hos dinside.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Mye tyngre å stå opp om vinteren, ettersom det er da det er mørkest. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Jeg hadde samme problemt, jeg kjøpte en timer av typen: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136187888 Så skrudde jeg denne på en time før jeg skulle stå opp. vært et forsøk, de koster tross alt 50kr på Clas Ohlson. Endret 28. januar 2010 av ErikFN Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 ErikFN, mulig jeg er teit og trøtt, men hvordan vil et koblingsur hjelpe meg? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Det slår på lyset, jo lysare det er i rommet jo lettare er det å stå opp. I eit heilt mørkt rom brukar eg kun ein nattlampe på 60W til å vekke meg. Endret 28. januar 2010 av Zeph Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Etter å ha sett House: kan det hende du går i søvne? Var en episode med en jente som var ganske trøtt og følte hun ikke fikk noe utav søvnen. Han fant ut at hun gikk og hadde sex med exen i søvne. Riktignok er dette en serie. Men kanskje det faktisk kan være sånn med deg også? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Hahahaha, nope, akkurat DET tror jeg ikke skjer Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Det sies at søvnen du får FØR 24:00/00:00 (alt ettersom hva du liker å kalle det) er den søvnen du får mest ut av. Nå kan man jo argumentere med at all søvn er før og etter 00:00, men regner med du ser poenget! Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Jepp. Når man er student er det fryktelig vanskelig å komme seg i seng til fornuftige tider, men skal prøve å komme meg i seng ihvertfall før 11. Flere tips/erfaringer? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Av egen erfaring så har det fungert å legge seg i 22 - 22.30 tiden. Da har jeg som oftest sovnet før kl 24. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 For ikke å snakke om det å holde en jevn døgrytme. Skal du ha den ultimate søvnen, og best mulig energi gjennom dagen er dette noe av det viktigste. Må også fullføres i helgene, hvilket er ganske vanskelig for oss studenter. Mener og å ha lest at slumring ikke er bra, det skaper bare en urolighet for kroppen din. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Nope, drikker ikke kaffe og spiser som regel ingenting et par timer før jeg legger meg. Og ja, Solsviken, det er veldig vanskelig når alt av sosialt liv begynner rundt kl 22... Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Da er det bare å begynne Noen slurker kaffe om morgenen gjør underverker Tror uansett det er helt normalt å være litt trøtt på morran. Har samme problemet sjæl, selv om jeg har sovet i 15 timer. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Bjarnemann, du er vel trøtt nettopp _fordi_ du har sovet i 15 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå