One Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Har et skolesprosjekt i IT og jeg lager en spillside. Lærern min sa at jeg skulle legge til highscores. Han vil ikke si hvordan jeg gjør dette! Hvordan gjør jeg det? Hva annen kan jeg ha på siden? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Må nok ha noen flere detaljer, gitt. Det du kunne gjort for highscore-listen, er å bruke lagre scores i en XML-fil som du siden henter ut. Eventuelt kunne du brukt en database for å lagre scorene dine i. Begge ting vil kreve et serversidespråk, slik at du må programmere litt for å få det til. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg hadde brukt sql database. Men du kan fint bruke en kommaseparert tekstfil til det. Feks: highscores.txt Ola,7000 Per,600 Lisa,50 Frode,40 Emil,33 Jonas,20 ja, du må bruke et serversidescript. Lenke til kommentar
One Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg kan ikke det, men er det veldig vanskelig? Vet dere om noen tutorials om dette? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg kan ikke det, men er det veldig vanskelig? Vet dere om noen tutorials om dette? Spør i php-gruppa, eller java-gruppa eller .net-gruppa. Du kan vel lagre highscore i en cookie også? Det blir jo isåfall kun highscore for hver enkelt bruker, men siden lærern ikke gidder spesifisere kan han jo ha det så godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå