Gå til innhold

Alienware it is

khoyum

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt for å kjøpe Alienware laptop. Jeg har siklet etter en veldig lenge, og har nå råd til det. Skal ha M15X, og tenkte jeg skulle poste valgte specs her, for å høre om noen hadde noen forslag til endringer.

Være greie og ikke bruk denne tråden til flaming av Alienware, men tar gjerne mot forslag eller alternativ.

Mine valgte specs:

Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black

Ekte Windows® 7 Professional 64 Bit - Norsk

Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB L3 cache)

1 års dekning følger med PC-en

No Antivirus Software

15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080)

4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive

1GB NVIDIA® GeForce™ GTX260M graphics card

Optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og skriver til DVD og CD)

6-cellers litiumionbatteri på 56 Wh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg bestemt for å kjøpe Alienware laptop. Jeg har siklet etter en veldig lenge, og har nå råd til det. Skal ha M15X, og tenkte jeg skulle poste valgte specs her, for å høre om noen hadde noen forslag til endringer.

Være greie og ikke bruk denne tråden til flaming av Alienware, men tar gjerne mot forslag eller alternativ.

Mine valgte specs:

No Antivirus Software

Så bra ut. Pris på denne, inkl. frakt?

Lenke til kommentar

Mine valgte specs:

No Antivirus Software

Lenke til kommentar

Gratulerer! Har aldri hatt Alienware men har sett den i bruk. Ser bra ut.

Blir spennende å se hva de nye prosessorene er i stand til. Har selv bestilt en M17x, men det ser ut som de har litt problemer med leveringen på den. En uke siden jeg bestilte den og 2 uker igjen før den leveres...

Når er antatt levering på din?

Lenke til kommentar

Forrige innlegg har bugget. Legger inn et nytt.

Jeg ville endret fra quadcore til dualcore hvis det er mulig. Dette fordi sist jeg sjekket er det lite å tjene på daglig bruk i annet enn benchmarks. Quadcore trekker også så vidt jeg vet mer strøm.

Jeg ville også valgt home premium i stedenfor professional med mindre det er noe spesiellt du må ha med.

Lenke til kommentar
Når er antatt levering på din?

Vet ikke enda, har ikke bestilt enda, ville ha litt synspunkt først :p Gratulerer til deg også =)

Ang. prosessor så kan man velge mellom i3,i5 og i7 prosessorer.

Intel® Core™ i3 Processor 330M(2.13GHz,3MB cache) Er den prosessoren som er valgt før tilpassing, om det er verdt 2500kr for Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB L3 cache)isteden vet jeg ikke, så her jeg veldig åpen for hjelp. 2500kr spart er tross alt ikke feil :p

Fant ut nå at jeg ikke får velge GTX260M skjermkortet uten å velge i7. Med i3 og i5 får jeg kun velge GT240M

Endret av khoyum
Lenke til kommentar

Har ikke sjekket valgmulighetene på M15x, men hvis du skal for det meste spille, er antakelig 620M bedre valg. Det er en i7 proc også, men dual core. Den vil gi deg høyere frekvens enn 720QM og dermed bedre for spill.

Med mindre du også vil ta hensyn til evt fremtidige spill som er optimert for quad procs (pr idag er vel GTAIV et av få spill som virkelig utnytter quad-core), eller du vil bruke maskinen til redigering av filmer/store bildefiler etc trenger "ingen" quad-core idag.

Hvis du ikke får valgene på websidene til dell, så bare ring dem og prøv istedet. Da kan man også lett få noen få % rabatt :) (jeg fikk 12% på min)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...