christianb Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Jeg har et regneark der jeg ønsker å summere tallene i ei kolonne, fra ei gitt celle og nedover. Jeg ønsker å ha regnearket fleksibelt, sånn at jeg bare kan slenge inn nye data, også blir alle tallene oppdatert. Det er usikkert hvor mange rader arket vil bestå av. La oss si at det er kolonne C. Jeg kan da velge å enten summere hele kolonna med SUMMER(C:C), eller bare et gitt antall celler SUMMER(C4:C999). Men hvordan kan jeg summere fra C4 og alle senere rader, uavhengig av antall rader? SUMMER(C4:C) går ikke... Endret 28. januar 2010 av christianb Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 =SUMMER(C:C)-C1-C2-C3 Da ekskluderer du celle 1-3 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Bare summer veldig langt nedover, mye lenger enn du i praksis kommer til å bruke. Dette er til siste rad i en xls-fil (97-2003-format) =SUMMER(C$4:C$65536) HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå