jevli Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei Sitter å ser etter litt utstyr til hjemmenettverket mitt, og da må jeg få forklart litt :$ Plus 2xRJ45/UTP/KAT6 I PH "Plus" - er vel bare produktnavnet eller lignende? "2xRJ45/UTP/KAT6" - 2 ganger nettverkskabelinnganger? Er "RJ45" standard nettverkskabel? Og hva er UTP? "I PH" vet jeg heller ikke hva betyr... Noen som vet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 RJ45 - standard nettverkskoblingspunkt. UPT - Unshielded Twisted Pair - Kabelteknologi CAT6 - kabelkvalitet Plus 2x - kan betyr at det er 2 RJ45 kontakter. Men det hadde vært god hjelp opm du opplyste hvor du har leste dette (på hvilket utstyr det gjelder). Lenke til kommentar
thadon Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 RJ-45 er pluggene som sitter på kabelen (går også under navnet 8p8c, den har altså 8 kontaktpunkter). UTP = Uskjerma kabel. Det ligger ikke noe beskyttelse rundt lederene inni kabelen. Cat6 = Kategori6, som betyr at den har en overføringshastighet på 500MHz. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Takker for svar Da vet jeg hva jeg trenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå