lassobt Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Nå skal vi begynne med særemne! Tenkte jeg skulle ha om Dan brown - Det tapte symbol og en annen(forslag? Da vinci eller den digitale festning`?) Problemstillinger rundt dette? Tenkte jeg skulle drøfte og diskutere teoriene som han skriver om Noe annet? Endret 28. januar 2010 av rubenkri Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg er inne i innspurten av mitt særemne, om nettopp Dan Brown. Jeg har valgt å ta for meg Engler & Demoner og Det tapte symbol, samt litt av Da Vinci-koden som jeg har lest på engelsk tidligere. Det disse bøkene har til felles er at de handler om professor Langdon, mens Den digitale festning har en annen hovedperson (uten at jeg har lest den). Derfor syntes jeg det var greit å velge slik jeg gjorde. Da Vinci-koden ble nedprioritert delvis fordi jeg har lest den før, og delvis fordi det er en bok "alle" har lest, eller i det minste kjenner til. Personlig valgte jeg å svare på hvordan Brown skaper en "pageturner", og går da selvfølgelig inn på stilen til Brown og analyserer denne. Alt fra hvordan han bygger opp bøkene kapittel for kapittel, til synsvinkel og naturligvis alt han roter opp av gamle konspirasjonsteorier og ikke minst detaljer. Rett og slett hvordan han fanger leseren i historiene. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Engler og demoner er helt klart den sterkeste av bøkene, så å ikke velge den er galskap Da-Vinci koden er ingenting i forhold. Men å sammenligne EoD, DVK og TS er kanskje ikke så dumt. Lenke til kommentar
peetah Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Leste Den digitale festning, Engler og demoner, og Da vinci koden... Den digitale festning er klart den dårligste boken i mine øyne, og handler lite om symboler i forhold til de andre bøkene. Dropp DDF Lenke til kommentar
lassobt Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Takk for svar Endret 4. februar 2010 av rubenkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå