devilsdotas Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 217.13.4.21217.13.7.136 NGT har fått et par nye DNS-IP'er. Er ikke sikker på hva disse er siden jeg bruker de gamle enda... Du kan også prøve med 10.0.0.1 som DNS på Netgear-routern Har brukt de nye: 217.13.4.24 217.13.7.140 og det fungerte fint. Webserveren er fortsatt ikke oppe. Ble nødt til å reinstallere Win2000 maskinen der Windows Installer har skikkelig trynet.. Lenke til kommentar
tjuksa Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Kjører et nettverk med Win2K server med 25 klienter (2K og XP) i domene og fast ip på netxgentel med en linux web-server. med trådløst WLAN, All trafikk blir NAT'a og benytter adsl modeme som router, DHCP blir styrt fra Windows serveren og har alle klienter på auto-mota IP. Du må sette opp en adresse-pool på serveren. For å ha best kontroll ville jeg nok ha gått for å ha alle maskiner på 10.0.0.x (server på 2 og klienter på tja...100 - 200) og ikke 192.... (dette er windows standarder som etter min mening suger baaaad) gateway vil være 10.0.0.1 dns kan du egentlig sette opp selv i 2K serveren og at den kan vise til seg selv, men det krever jo litt innsikt i windows 2000 server. Dersom du må ha spes. klienter til spes. faste ip'er, er det best å gjøre dette via serveren, for best å få kommunikasjonen fastest. ellers. IIS som følger med 2000 er ikke spes. bra, ville heller gått for en linux / apache server til web... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå