Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp av noen som kan nettverk

Anbefalte innlegg

217.13.4.21

217.13.7.136

NGT har fått et par nye DNS-IP'er. Er ikke sikker på hva disse er siden jeg bruker de gamle enda...

Du kan også prøve med 10.0.0.1 som DNS på Netgear-routern

Har brukt de nye:

217.13.4.24

217.13.7.140

og det fungerte fint. Webserveren er fortsatt ikke oppe. Ble nødt til å reinstallere Win2000 maskinen der Windows Installer har skikkelig trynet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører et nettverk med Win2K server med 25 klienter (2K og XP) i domene og fast ip på netxgentel med en linux web-server. med trådløst WLAN, All trafikk blir NAT'a og benytter adsl modeme som router, DHCP blir styrt fra Windows serveren og har alle klienter på auto-mota IP.

Du må sette opp en adresse-pool på serveren.

For å ha best kontroll ville jeg nok ha gått for å ha alle maskiner på 10.0.0.x (server på 2 og klienter på tja...100 - 200) og ikke 192.... (dette er windows standarder som etter min mening suger baaaad)

gateway vil være 10.0.0.1

dns kan du egentlig sette opp selv i 2K serveren og at den kan vise til seg selv, men det krever jo litt innsikt i windows 2000 server.

Dersom du må ha spes. klienter til spes. faste ip'er, er det best å gjøre dette via serveren, for best å få kommunikasjonen fastest.

ellers.

IIS som følger med 2000 er ikke spes. bra, ville heller gått for en linux / apache server til web... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...