Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

fri til eksen?

Gjest Guest_harald80_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_harald80_*

Hei.

Jeg er en gutt på 29 år som har vært sammen med dama i 4 år, hun gjorde det slutt for tre uke siden pga. at jeg hadde klart å kødde til økonomien litt,men det er nå rettet opp i,så det er helt i orden.

jeg har tenkt en del etter at hun dro fra meg,å jeg har hørt fra en felles vennine av oss at hun fortsatt elsker meg,jeg har faktisk innsett at det er hun jeg vill ha,det er hun jeg elsker,det er hun jeg vill leve resten av liver mitt med.

jeg har jobbet sinnsykt mye i det siste,å klart å spart opp en del tusen,30 000,- som jeg lurte på om jeg skulle bruke på en ferie,bare hun å meg, hadde tenkt til å prøve å fra til ett romantisk sted i thailand, hvor jeg hadde tenkt til å ta henne med på en strand i solnedgangen,fortalt henne hva jeg føler for henne,hvor mye jeg elsker henne,og spurt om hun ville gifte seg med meg. er det noen her inne som kan komme med innspill om hva de synes om dette,eller hva de ville ha svart selv? er så utrolig usikker på om det er lurt eller om det er helt på trynet???

håper på svar fra seriøse personer,helst innspill fra damer og hva de ville ha svart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, frieriet er ikke nødvendigvis dårlig i seg selv, men om hun har hatt problemer med din økonomiske sans så er kanskje ikke det å blåse vekk 30000 på en ferie det hun ser for seg som tegn til forbedring. Dra til banken og invester mesteparten i en god sparekonto også tar du henne med ut på en middag i steden og forteller henne om dine nyinntjente økonomiske bragd. Vil nok slå bedre ann.

Lenke til kommentar

Enig med Pivotal her. Hvis grunnen til at hun forlot deg var økonomiske problemer, så vil ikke en ferie til 30.000 hjelpe på inntrykket av at du har forbedret deg.

Hva du skal gjøre i stedet, vil du finne ut av hvis du tenker lite, men romantisk. Du virker som en fyr som har litt fantasi, og har de romantiske tankene på plass, så hva kan du gjøre som er romantisk, viser at du bryr deg, og ikke koster skjorta?

Jeg vil tro at en sånn løsning vil sette bedre inntrykk enn at du skal fortelle henne at din økonomiske situasjon er bedret ved å spandere en tur til 30.000.

Så kan dere heller spare de pengene og sløse litt ekstra på bryllupsreisen deres. :)

Lenke til kommentar

Tror du bør fortelle litt mer om hvorfor hun dro fra deg pga økonomiske problemer, før man kan få en god ide hvorvidt det er lurt at du drar på ferie

Brukte du alle pengene på gambling ?

Brukte du de på tøf og tjas ? (f.eks eksospotte til bila, alt for stor tv, etc)

Syntes hun du generelt tjener for dårlig ?

Ville hun at du skulle bruke mer av pengene på henne ?

Lenke til kommentar

Hmm.. Tror jeg ville ventet litt med å fri.

Folk har litt lett for å glorifisere ekser rett etter at det er slutt.

Men om du er sikker på at du vil være med henne.. Så hadde jeg ikke anbefalt å sløse penger, selv om de fleste hadde elsket en ferietur.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Bjørn_*

Leste tråden nå. ikke la deg skremme av alle pesimistene og taperne her inne. Gå for det du tente gjøre. Du er jo glad i jente.

Har vært i samme situasjon. Da var det jeg som gikk fra jente, men angret. Tok lang tid før jeg våget ta kontakt, men det lønnet seg. Vi er sammen i dag.

Lenke til kommentar
Leste tråden nå. ikke la deg skremme av alle pesimistene og taperne her inne. Gå for det du tente gjøre. Du er jo glad i jente.

Har vært i samme situasjon. Da var det jeg som gikk fra jente, men angret. Tok lang tid før jeg våget ta kontakt, men det lønnet seg. Vi er sammen i dag.

Ikke for å hakke ned på deg, men det blir jo ikke lik situasjon da det er DU som gikk fra HENNE og det var DU som gikk tilbake til HENNE. Her er det snakk om en som har gått fra en og at den personen som sitter igjen har lyst til å prøve en gang til.

Btw alle har rett til å komme med uttalelsen sin uten at det nødvendigvis gir deg rett til å kalle dem for tapere.

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres rart ut at hun dumpa deg pga noe økonomisk fjas som du allerede 3 uker senere har fått orden på.

Ofte kan en filleting være dråpen som får det til å renne over.

Jeg synes dere skal få stablet forholdet på beina igjen før du frir. Og de 30.000 er kanskje fine å sette på BSU for å vise at du er økonomisk ansvarlig? Skal dere gifte dere vil dere sikkert ønske å kjøpe hus sammen og gjerne få barn sammen også, og da er det dumt å blåse vekk så mye penger på en ferie.

Å fri trenger ikke å gjøres så veldig fancy, men frir du så kort tid etter et brudd er sjangsen større for å få nei. Du må vinne tilbake tilliten hennes først :)

Lenke til kommentar

Tror nok du skal tenke over om det kan være flere grunner enn bare økonomiske årsaker. Tenk deg om, hadde hun virkelig elsket deg og ville tilbringe resten av livet sitt med deg, ville hun da dumpet deg over penger?

Det er veldig lett å skylde på sånne filleting når du vil ut av et forhold, men ikke helt vil fortelle de virkelige grunnene.

Ville nok heller prøvd på en skikkelig samtale for å rydde opp før du hopper rett inn i frieriet.

Endret av DMN
Lenke til kommentar
Gjest Fornuften

Hvorfor skal vi menn alltid kalkulere og tenke oss om tusen ganger? Og helst ha en plan A og B?

Han vet hun er glad i han ennå og han elsker henne.

Selvfølgelig skal han ikke bare la det skure og gå.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi menn alltid kalkulere og tenke oss om tusen ganger? Og helst ha en plan A og B?

Han vet hun er glad i han ennå og han elsker henne.

Selvfølgelig skal han ikke bare la det skure og gå.

Er jo klart flere faktorer enn det som spiller inn i bildet

Lenke til kommentar
jeg har jobbet sinnsykt mye i det siste,å klart å spart opp en del tusen,30 000,- som jeg lurte på om jeg skulle bruke på en ferie,bare hun å meg

Hvis økonomirot var hovedgrunnen til at det ble slutt tror jeg personlig at å bruke 30 lapper på en ferietur ikke er noe som faller i særlig god jord hos henne. Tvert i mot.

Vil hun gifte seg med deg så svarer hun ja uansett; enten det er på en eksklusiv beach i langtvekkistan eller om det er på det lokale gatekjøkkenet. Stedet du frir på har neppe noen særlig betydning for hva hun vil svare.

Jeg er også som flere andre her litt overrasket over hvordan det i løpet av noen få uker går an å snu økonomirot som var i en slik skala at en kjæreste man har hatt i 4 år velger å gå fra en til å bli 30.000 i pluss... Da forutsatt at du faktisk også har ordnet opp i 'rotet' i løpet av samme periode.

Det er vel rimelig å tro at det er mere som ligger bak og at økonomigreiene bare var dråpen som fikk begeret til å renne over.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...