Gå til innhold

BK: Kunstfotooppgave. Meninger?


Anbefalte innlegg

Holder på med en kunstfotooppgave på skola, og er litt rådvill på hva jeg skal finne på. Har kommet opp med en del idéer, og her er en av de utført i praksis.

 

Hvis dere ikke straight away kan se hva det er bilde av, så er det i mine øyne positivt. Jeg ønsker at hver beskuer skal kunne danne sin egen mening av innholdet. MEN, fungerer det? Pros/cons? Tips&triks?

 

Hvis det er av interesse, så kan jeg forklare fremgangsmåter i PS. Har også de originale bildefilene for beskuelse hvis ønskelig:)

 

Ole

post-3675-1264642475_thumb.jpg

post-3675-1264642488_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde 1 (t.venstre) gav meg veldig lite. Klarte ikke å tenke på noe annet enn en sliten vegg i svart/hvitt. Men bilde 2 (t.høyre) likte jeg bedre! Litt mer mystisk og spennende. Bildet gir deg liksom litt mer rom for fantasi! Jeg ser en mystisk "tåkete" skog. Kan også se for meg at jeg sitter inne i en gammel hytte og ser ut igjennom et vindu med gardinene trekt for og måneskinnet lyser opp skogen rett utenfor :)

Endret av martingee
Lenke til kommentar

Du nevner du vil at vi skal lage vår egen mening, og må si at bilde nr 1 ser mer ut som en texture enn et fotografi ^^

 

Som martingee sa, likte jeg bedre nr2. Litt mer dybde, og flere elementer som gjør at jeg klarer å "se" litt mer. Får en følelse av å være i skogen, og rutene skaper en vindu effekt. Får veldig abstrakte assosiasjoner, men kule bilder ;)

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger!

 

Har forhørt meg litt med en del mentorer også, og alle mener forskjellig.. Noe som har sine positive og negative sider. Uansett later det til at de mer "abstraherte" (kunstnere) liker det til venstre (med en ganske tydelig definert tekstur) mens hvermannsen liker det andre best.. Så, jeg får vel bare kjøra på med noen flere i samme gate og finne ut hvorvidt JEG synes det er fett nok til å levere.. :)

 

Thanx guys:)

Lenke til kommentar

Ja, noen tanker... Hemmhemm

 

Bilde 1

 

 

:thumbup: Fine strukturer og linjer, samt passelig forstyrrende med det som kan ligne på en rad med hus i refleks inni bilde. Tenker Ålesund eller Bergen når jeg ser det... :blink:

Ser også en baby eller fosterlignende greie inni der, men en firfisle etter seg (bak seg). Vet ikke om jeg burde latt vær all festmoroa i yngre dager, men det er nå det jeg ser :scared:

 

 

 

:thumbdown: Litt usikker, men det virker som at fokuset er i øvre kant av bildet slik vi ser det.

Er ikke sikker på hvorfor jeg ikke liker det, men tror det har med at jeg da skjønner at dette objektet vi ser på ikke er like nært i hele bilderammen.

 

Ville croppet bilde ca et par fingerbredder inn i høyre del av bildet samt under den sorte skyggen i topp

 

Bilde 2

 

:thumbup: Pentpent, føler at jeg ligger på lur i skogen , som et dyr eller noe som venter på noe dukker opp :evil:

Noen annen assosiasjon enn dette klarer jeg ikke få , men det er samtidig nok. Jeg liker dette veldig godt, men kunne også her ønsket en tettere crop. Kanskje samtidig tiltet bildet noen grader til venstre. (For meg ser det ut som det er litt skakt.)

 

Finner egentlig ikke mye galt med dette bildet.

 

Bra :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...