Gutt17 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt videokamera snart. Det jeg har nå tar dirkte opp på dv kassett, å når jeg filmer når det er litt mindre lys så blir det kornete. Har tenkt å kjøpe et kamera som er bra å filme med i mørket (ikke blir kornete) god lyd og tar opp på Hardisk og minnekort. Så jeg kan laste inn filmen på pcen og redigere den og brenne over på dvd. Noen forslag om et bra videokamera? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg bruker Sony HDR-SR12E, og er storfornøyd med dette kamera Det tar opp på både harddisk og minnekort.. det er 5.1 dolby digital lyd.. med mer.. et herlig kamera, som jeg ga litt over 12 000,- for ca 1.5 år siden.. men tror kameraet har utgått, ting går fort i dag gitt.. men hvem som er arvtageren vet jeg ikke.. men kan sjekke det.. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Kamera med harddisk kommer til å bli borte til fordel for de med minnekort. Harddisker bruker mer strøm, veier mer og kan bli ødelagt av støt. Hvilken prisklasse er du ute etter? Lenke til kommentar
hanii Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Kamera med harddisk kommer til å bli borte til fordel for de med minnekort. Harddisker bruker mer strøm, veier mer og kan bli ødelagt av støt. Hvilken prisklasse er du ute etter? Snek meg inn her jeg, trenger og hjelp til å finne kamera til en gunstig pris. tenkt på til rundt 2000,-, et som funker helt greit, men klarer å filme uten å bli kornete i litt dårli lys. Blir mest til bruk å filme baby som er på vei. Lett å legge inn klipp på data til avspilling når som helst for å spare på minner. *hjelp* Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg vil ikke kjøpe så veldig billig kamera, vil ha litt kvalitet. Jeg tenker en prisklasse fra 3000 kr til 6000 kr. Når jeg for kamera skal jeg skaffe meg redigeringsprogram sånn at jeg redigerer film å så brenner over på dvd. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Hmm ja jeg også var ute etter et kamera til rundt 3 til 6000,- men det vist eseg fort etter å ha prøvet noen av dem,, at jeg måtte litt lenger opp i pris før det ble "bra" bilde.. De kameraene jeg hadde til hjemme lån i pris gruppen 3 til 6000,- var virkelig elendige på farge og kontraster.. Filmet barna på plenen, og gresset så "blågrønt" ut.. ingen farger var korrekte.. sukk.. Og filme inne, kunne jeg bare glemme.. mørkt og svær svært kornete.. Men nå er det 1.5 år siden jeg kjøpte mitt kamera, så det har kanskje skjedd en del på den tiden.. Er iallefall meget fornøyd med mitt Sony HDR kamera.. PS: kjøpte et større batteri til kameraet mitt, kan nå filme i ca 6 timer (med harddisk). Endret 29. januar 2010 av okasin Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe meg nytt videokamera snart. Det jeg har nå tar dirkte opp på dv kassett, å når jeg filmer når det er litt mindre lys så blir det kornete. Har tenkt å kjøpe et kamera som er bra å filme med i mørket (ikke blir kornete) god lyd og tar opp på Hardisk og minnekort. Så jeg kan laste inn filmen på pcen og redigere den og brenne over på dvd. Noen forslag om et bra videokamera? Canon HV20 er fortsatt regnet som et av de aller beste kamera i dårlig lys, når vi snakker om kamera for vanlige folk. Tar opp på DV-kassetter. HDV er oxo betydelig enklere å redigere enn AVCHD. Endret 30. januar 2010 av oddmanil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå