Gå til innhold

[Løst]Mister internett, men har kontakt med router

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så har jeg noen få problemer med internett hjemme. Jeg bruker trådløst internett (logisk nok) og oppnår internett-kontakt i ett kvarter-halvtime av gangen. Det kan også strekke seg til en time, men så blir det gjerne borte igjen i tilsvarende tidslengde. Jeg har alltid forbindelse med routeren, men internettet er ikke der. Verken internettlesere, msn, spotify eller andre nettbaserte programmer får kontakt. Lurer på om noen har noen løsning på dette?

Lurer på om dette har noe med routeren å gjøre ettersom problemene først oppstod etter at jeg gikk til innkjøp av en ny router.

Routeren er D-Link DIR-615

Jeg har ringt kundestøtte og som svar fikk jeg at jeg skulle laste ned den seneste oppdateringen til routeren. Her oppstod enda ett problem; jeg får ikke lastet den ned, jeg trykker på kanppen for å laste ned, men det gir ingen virkning. Får ikke opp noen nedlastnings-rubrikk eller konfirmasjon på att nedlastningen er underveis. Håper dere kan hjelpe meg med dette også :)

På forhånd takk

Endret av Hockax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ISP er din Internet Service Provider = din Internett leverandør.... Grunnen til at jeg spurte om "andre bokser" er at en router alene aldri er den eneste boksen, og at mye som ikke virker skyldes nettopp at disse "boksene" ikke snakker så godt i sammen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut til at jeg har fått fikset det nå. Etter litt mer masing på de service ansatte er oppdateringen innstalert og routeren fungerer tipp topp. Vil forresten anbefale routeren, var både billig rask og servicen var til slutt upåklagelig :thumbup:

Så vil jeg også takke deg trn100 for at du var villig til å hjelpe meg og for det raske svaret. Flott å vite at menneskene på diskusjon.no er såpass hjelpsomme :wee:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...