Gå til innhold

Søker utendørs hobby!


FjuskeN

Anbefalte innlegg

Halloen!

 

Eg er ein gutt på 15 år som leiter etter ein hobby som får meg til og vere meir utendørs. Siden far min er ein idiot og eg vil helst ha nåke som eg ikkje trenger hjelp med eller må reise og trening med faste tider osv... Noko som gjør at eg kan gjøre det med egent ønske. Ikkje faste ruter osv. Som fks trening osv...

 

Min "main" hobby er data. Bygging av pc + design.

Det må vere ein hobby eg må vere ute og gjøre... Får Mongo far min klager på at eg er inne heile tio. Selv om han ikkje har peiling ka eg gjere på, og han er på jobb heila tio. Det kan vere nåke som koster litt osv... Har ikkje plass til nåke kjøretøy siden eg bor i eit tett nabolag.

 

-FjuskN

Endret av FjuskeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva bil fåreslår du ? Og hva pris klasse? Da ville eg hatt ein bensin dreven som tåler hopp og kræsj. Har du nåke lignende ? ^^

Hvis du finner ut at du vil prøve r/c bil så må du huske på at det blir dyrt, garantert. Her skal det vedlikeholdes, deler byttes fordi at man er for ivrig på hoppene :) ,nitro etc. En annen ting som er veldig viktig med nitro biler er at innkjøringen blir gjort slik det skal gjøres, hvis ikke blir man plaget!

 

Men har man litt penger så er dette gøy å holde på med og man lærer jo også å mekke.

 

Nå er ikke jeg oppdatert på hva som finnes på markedet av biler da det er flere år siden jeg holdt på med dette, men husker godt at savage var biler som tålte mye juling.

Lenke til kommentar
Kanskje fotografering kan vere av interesse. Om du er interessert i design, er jo dette eit anna område for kreativ utfolding. I tillegg til å ha noko å styre med ute, har du og ein fin hobby til dagar der du sitt inne (redigering/etterbehandling).
Dette forslaget har min støtte.
Lenke til kommentar
Hva bil fåreslår du ? Og hva pris klasse? Da ville eg hatt ein bensin dreven som tåler hopp og kræsj. Har du nåke lignende ? ^^
Jeg fåreslår en HPI Savage 4.6. du får den for 4000 ny. Den tåler nesten allt. Jeg har en hpi savage, så veit hva den tåler:P

Bare for å få avklart dette med en gang. Savagen er en nitrobil, ikke bensin. Bensinbilene finnes i hovedsak i skala 1/5 og 1/6, og er langt dyrere, både i innkjøp og deler enn nitro- og elektrobiler. Skal du ha noe som er enkelt og greit, kjøp elektro. En god elektrobil (børsteløs motor og LiPo batteri) går bedre enn både nitro og bensin, man slipper innkjøring av motor, vedlikehold, justering (noe som i høy grad er en del av hobbyen når det kommer til nitro), plage naboene med lyden disse fuel-bilene lager, samt sølet det måtte bli av dette.

 

Blir det til at du skal kjøpe deg en bil, gå for noe ordentlig og noe med god deletilgang med en gang. Traxxas, HPI, Team Associated, Tamiya og Kyosho er eksempler på biler av brukbar kvalitet og med god deletilgang her til lands. Dersom du ønsker en bil som tåler mye, går bra og skal brukes "overalt", så kan du jo se på Traxxas Slash 4x4. Kommer helt komplett (med unntak av AA-batterier til kontroll) med batteri og lader, 2,4 GHz radio (så du slipper å tenke på radioforstyrrelser fra andre som kjører og andre støykilder), børsteløs motor, samt at den er vanntett. Legger du på et 3S (11,1V) LiPo batteri har denne en toppfart på 75 km/t ut av esken. Denne bilen er bygd for herjing, og er av det bedre med tanke på holdbarhet på markedet.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Kanskje fotografering kan vere av interesse. Om du er interessert i design, er jo dette eit anna område for kreativ utfolding. I tillegg til å ha noko å styre med ute, har du og ein fin hobby til dagar der du sitt inne (redigering/etterbehandling).
Dette forslaget har min støtte.

 

Støttes.

Lenke til kommentar

Eg og noen venner tenkte på Paint Ball. (6-7 andre venner av meg). Og så har vi eit skog område hvor vi bor. Hadde ikkje dette gått bra da tro ? Hvor kunne eg sett på slikt ? og hva burde eg velge ? :)

 

Dette er også ein ide siden eg har tenkt og gå litt ned i vekt. Trenger litt træææning :)

Endret av Fjuskn
Lenke til kommentar
Støtter forslag om fotografi. Fantastisk hobby som du både får nytte av utendørs og morsomt å etterbehandle på pc.

Nett det eg tenkte på og gjøre med det ;D Ta noen tøffe bilder og redigere farger og lys etterpå. Kanskje legge til noen "Shine" effekter. Som glødene blomster osv.. Noen som har kamera tips ? Og lurer fortsatt hva Speil Refleks er.

Lenke til kommentar
Og lurer fortsatt hva Speil Refleks er.
I stedet for å komme med de tekniske forskjellene på speilrefleks og kompaktkamera så kan jeg gi deg eksempler:

Dette er et digitalt speilreflekskamera (forkortes DSLR):

E3_Oly_FullSize.jpg

 

Dette er et kompaktkamera:

fe-5020-review.jpg

olympus-fe5020-review.jpg

 

 

 

 

Speilrefleks er overlegent kompakt på alle ting unntatt størrelsen.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...