Gjest Trulte lulla Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Når jeg legger meg på kvelden så hører jeg faktisk syner. Jeg hører bakgrunnslyder som ikke eksisterer. Litt creepy tbh så jeg tenkte jeg skulle lage en tråd her for å høre om andre som har opplevd det samme? eller om det er jeg som begynner å bli smågal ^^ Men tilbake til lydene. Det jeg hører er som oftes en monotom lyd. For eksempel tror jeg at jeg hører tven til de som bor over oss. Eller jeg tror jeg hører kjøleskapet på kjøkkenet 'dure'. Eller av og til fugler som kvitrer. Jeg har sjekket opp i lydene og kan 100% si at de ikke eksisterer. Blandt annet med å ta inn ørepropper etter lydene har kommet. eller stått opp for å lokalisere lydene. ''synene'' jeg hører er såpass lave at nærmest all reell lyd overdøver de. Jeg har ikke opplevd dette utenfor rommet etter jeg har lagt meg og før jeg har stått opp. Noen som har opplevd dette? Har googlet uten videre resultater. Har lagt merke til lydene i ca et par månder nå, men først for et par uker siden at jeg fant ut at de faktisk var falske, eller syner om du vil. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Kanskje du lider av tinnitus? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Er det virkelig bare på kvelden og i ett og samme rom du opplever dette, eller har du prøvd å sette deg i et stille rom et annet sted og på et annet tidspunkt for å teste? Lenke til kommentar
Gjest Trulte .. Trådstarter Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 <alle> hører en pipelyd når det er helt stille rundt dem. Dog merker ikke mange denne meget svake pipelyden da den har vært der siden fødselen og er der konstant. Jeg lider ikke av Tinnitus. Jeg har en meget bra hørsel normalt sett Og TheMartine, ja har såvidt prøvd, men ikke hørt noenting. Virker som dette bare viser seg når jeg skal til å sove eller rett etter jeg har stått opp. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) <alle> hører en pipelyd når det er helt stille rundt dem. Dog merker ikke mange denne meget svake pipelyden da den har vært der siden fødselen og er der konstant. Jeg lider ikke av Tinnitus. Jeg har en meget bra hørsel normalt sett Og TheMartine, ja har såvidt prøvd, men ikke hørt noenting. Virker som dette bare viser seg når jeg skal til å sove eller rett etter jeg har stått opp. Tinnitus trenger ikke være konstant. Ofte er oppleves den som verst når man f.eks. skal sove, da er det stille ellers rundt en. Edit: Men bra om du ikke har det. Endret 27. januar 2010 av Mirann Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trulte_* Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Beklager Mirann. Jeg har alltid trudd at Tinnitus kun var en konstant pipelyd. Leste litt mer om det på Wikipedia etter jeg skrev sist post. Kanskje jeg faktisk har tinnitus.. Men litt rart hadde det vært. Jeg hører aldri på høy musikk, jeg er aldri på rocke konserter eller utsetter meg for høye lyder ellers. Det høyeste lydnivået jeg er innom må være de få gangene i året jeg er på kino. Og enda mer merklig er det jo at det jeg hører bestemte lyder fra diverse ting. For eksempel lyden av fuglekvitter, en tv eller et kjøleskapet som durer og ikke bare en ''ulyd'' som tinnitus ofte betegnes med. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 har du testet at du ikke hører noe på dag tid. som f.eks å legge deg i sengen slå av lys, la det være stille? du er ikke litt mørkredd? hjernen din kan overbevise deg om veldig mye rart som ikke finnes vist du har en liten frykt dypt inni deg. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 I ca. et halvt år nå har jeg kjent en pipelyd i ørene, da spesielt venstre øret, fra tid til annen. Som oftest hører jeg musikk og/eller snakker med folk/er et sted med bakgrunnsstøy, så er sjeldent helt stille. Men om natten er det jo det, og før jeg sovner kjenner jeg denne pipelyden. Jeg er ganske sikker på at jeg har utviklet tinnitus. Siden du bare merker lyden når du har lagt deg osv, som meg, tror jeg kanskje meg og deg er i samme båt. Vet ikke om du har tinnitus da. Det er vel også ganske irrelevant. Det har heller ikke noe med hørsel å gjøre tror jeg, jeg har god hørsel (tror jeg) men har jo denne pipelyden uansett. Hører du mye på musikk(spesielt med headset)/er du ofte omgitt av mye/høy lyd? Dette er ting som kan forårsake tinnitus. Men jeg tror at, så lenge jeg har levd har jeg alltid hørt en svak pipelyd om det er helt stille. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trulte_* Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 JRL, er ikke mørkeredd ^_^ Er ganske trygg Sitronsaft, Jeg hører mye på musikk ja. Men så og si alltid over anlegget og aldri spesielt høyt. Ca samme lydstyrke som en normal samtale vil jeg tro. Jeg utsetter meg sjeldent for spesielt høye lyder. Som nevnt over så tror jeg kinoen er den plassen med høyest lydnivå jeg har besøkt de siste par årene. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg synes egentlig du burde gå til en lege og få sjekket ut dette, i hvert fall om det plager deg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Neppe noe legen kan gjøre. Jeg hører også svake pipelyder når jeg legger meg. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trulte_* Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Den svake pipelyden man hører i helt stille omgivelser er noe alle hører.(Med få unntak som nedsatt hørsel osv) Men itillegg til den pipelyden så hører jeg andre lyder. De falske bakgrunnslydene som nevnt ovenfor. De plager meg ikke. De er for lave til at de forstyrrer søvnen, og iløpet av dagen hører jeg dem ikke. For mye annen støy. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Det er rett og slett blodtrykket ditt du hører. Jeg sliter selv med dette. Du kan høre alt fra hvisking til brumming, alt ettersom hvor høyt blodtrykk du har. Grunnen til at du legger merke til dette når du legger deg, er at blodtrykket til hodet ditt blir større fordi det blir mindre motstand (gravitasjon) når du ligger, enn når du står/sitter. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trulte_* Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Du mener den lyden jeg hører er blodet som suser, altså samme lyden som er ''havet'' i konkylien? Kan muligens stemme. Men merkelig at lyden forandrer seg såpass mye da. duringen er konstant dyp brumming mens fuglekvitter er veldig lyse toner som .. erm .. ikke er konstante. Veldig forskjell i de lydene jeg hører med andre ord. Og de høres helt ekte ut! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Er bare fantasien som leker med deg. Gå til legen og be om råd til å få lavere blodtrykk, eller om det kan være noe annet. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Tipper det er en noe bakgrunnsstøy, kanskje lavere frekvens enn du kan høre fra en vifte eller tunell f eks. Og at du opplever illusjoner pga det, forsterket av å være trøtt. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 har du nylig sluttet å røyke? drikker mye kaffe? Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Kanskje du lider av tinnitus? Nei, han gjør ikke det, om da ikke 14av mine venner tilfeldigvis alle sammen har tinnitus. Vi hører det samme hele gjengen. Jeg Googlet en stund for lenge siden og fant bare Tinnitus-bullcrap. Nå nylig fant jeg ut at noen hadde spurt spmet på AboveTopSecret (konspirasjonsteori-forum), hvor, som alltid, noen nevnte Tinnitus, mens andre sa at de også hadde sjekket, som jeg, med legen uten å ha funnet noen skade/Tinnitus, blodpropp/hjertefeil, osv. Kanskje er det HAARP! Buhahaha... Nei, men jeg har tenkt å være paranoid nok til å si at jeg ikke liker lyden, og at jeg er overbevist om at den er ekstern (om det da ikke er et type "ekko" av pipelyden fra TVen som sitter igjen). Men greia er at hvis jeg stikker ut et sted, i skogen/naturen helst, forsvinner lyden for sure. Håper jeg kastet bensin på bålet! PS: Jeg hører også kjøleskapet. Dette er "vanlig". Google så finner du ut at det er TVen og Kjøleskapet (Fridge) folket rundt omkring i verden hører. Men de har selvfølgelig Tinnitus alle sammen, eller er Schizofrene, og bør bli buret inne på et asyl. Endret 29. januar 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Rart at personer her kan sette en sikker diagnose på noen de aldri har møtt før. Gå heller til lege, TS. Der får du hjelp fra en fagperson. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Rart at personer her kan sette en sikker diagnose på noen de aldri har møtt før. Gå heller til lege, TS. Der får du hjelp fra en fagperson. I denne situasjonen så gjelder nok det, ja. Dere andre som hører pipelyder og kjøleskapet, Google mer! Ingen lege hadde peiling på hvorfor jeg var helt blå i en tenåringsperiode. Blodprøve, EKG, alt mulig, et "stort mysterium". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå