Gå til innhold

Iphone med onecall

Anbefalte innlegg

Hei dro nettop idag for å bestille en iphone.

Dro til telekisoken, bestillte iphone 8 gb

http://nettbutikk.telekiosken.no/ProductSu...p;varekat=mobil

Med abb superpluss.

Så har noen spørsmål han sa at jeg skulle betale 1790 for telefonen og 129 per måned i et helt år.

Etter det året skal jeg forsette å betale 129 kr pr måned ?

Vil helst bruke onecall så kan jeg da lavære å bruke telenor simkort og bestille https://www.onecall.no/abonnement/faktura.php dette onecall abbo? Så bare plotte inn det simkortet å bruke mobilen med onecall?

Setter utrolig stor pris på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nødt til å betale månedsavgiften i ett år. Så kan du velge om du vil fortsette å betale eller bytte til noe annet. Men det du kan er å gå inn på telenor sine sider og taste inn IMEI nummeret og låse den opp. Da må du fortsette å betale månedsavgiften men du kan tegne avtale med onecall:)

Lenke til kommentar

Jeg har gjort nettopp det du beskriver her The-One, funker som Arne over her sier. Jeg valgte dog Folkepakka fra One Call for å få med litt gratis datatrafikk også :) Men abo valget avhenger selvsagt litt av bruken din. Jeg kjørte Folkepakka til 199,- i måneden, samt en datapakke på 200 MB, og har etter det aldri fått regning på mer enn 299,-

Lenke til kommentar
Ok takk for svar men etter de 12 månedene koster det noe for å bryte ut abbo?

EDIT: Kan man velge en datapakke på faktura abbo?

Jeg ville helt klart styrt unna OneCall, grunnene til det har jeg utdypet i dette forumet før. Hovedgrunn: jeg fikk ikke 3G nesten noe sted i Oslo, og surfeopplevelsen ble ubrukelig. Ble portert over til Talkmore idag, og det går mye bedre.

Lenke til kommentar

Det koster noe hvis du sier opp før det er gått 12 måneder men, du får operatørlåsekode gratis hvis du ikke sier opp. Det du har. Men da kan du jo bare tegne nytt i onecall med nytt nummer:) ja du kan ha datapakke på faktura:) men hvis du bryter avtalen pleier det å koste ca. Like mye som å betale hver måned. Men litt dyrere tror jeg

Lenke til kommentar
Nei nei skal betale fullt i 12 måneder men etter de 12 månedene så kan jeg bare si opp uten å betale ekstra?

Ja, etter 12 månede så e du fri. Da kan du si opp.

Hvis du vil ha koden gratis kan du gjøre det her:

http://telenormobil.no/kundeservice/operat...ratorlaskode.do

Du må ha funnet frem IMEI nummeret 15 siffer.

Finne du det ikke er det en guide her:

Hvor finner jeg IMEI-nummeret?

På de fleste mobiltelefoner finner du IMEI nummeret ved å taste *#06# på mobiltelefonen. De 15 første sifrene som dukker opp på skjermen, er IMEI nummeret.

Du kan også finne IMEI nummeret inni mobiltelefonen. Ta ut batteriet, og se etter en tallrekke som begynner på 35. Tallrekken består ofte av 17 siffer, men det er de 15 første som er IMEI nummeret.

Lenke til kommentar
Men vil helst bruke onecall før de 12 månedene er ferdige. Er det mulig å få åpnet abbo slik at jeg kan bruke onecall med en gang jeg får tlf? En venn sa at det bare var å ringe dem er det riktig? Hvor lang tid tar det før de åpner sperren for andre simkort.

Det er gratis med en gang så lenge du ikke sier opp telenor. Tast inn IMEI nummer i den linken jeg skrev tidligere i tråden!

Lenke til kommentar

Dette var tåpelig. Jeg dro ned dit å spørte om de hadde iphone for cirka 2 dager siden de sa vi får det inn på fredag. Så spørte jeg om man trengte noe registrasjon eller noe extra eller om jeg bare kunne hente telefonen. Han sa ja bare å komme å hente telefonen vi må registrere men det tar 5 min så får du telefonen med hjem. Dro ned dit nå så sa han at telenor ikke hadde meg i databasen og at det kunne ta opp til 2 uker før de fikk satt meg opp og om jeg hadde en fast intekt. Fast intekt? Herregud det er 120 kr måneden. Jeg forstår at de vil ha en fast inntekt men det er jo bare å sende inkasso brev om man ikke betaler 120 kr i måneden. Det verste er at jeg har fast inntekt, så forstår ikke noe av dette.

Er det han første som hadde noe feil her eller han andre?

Lenke til kommentar
...jeg hadde en fast intekt. Fast intekt? Herregud det er 120 kr måneden. Jeg forstår at de vil ha en fast inntekt men det er jo bare å sende inkasso brev om man ikke betaler 120 kr i måneden. Det verste er at jeg har fast inntekt, så forstår ikke noe av dette.

Selvfølgelig må du ha fast inntekt, hehe. Så må de kredittsjekke deg, Og det kommer du til å få brev om også. Greit at det bare er 120,- per/måned men du kan jo ringe med den mobilen også, surfte på nett, etc. Da kan regningen bli ganske stor. Du må heller ikke ha for mye betalingsanmerkninger. Men opp til 2 uker syntes jeg hørtes litt drøyt ut!

Lenke til kommentar

Det koster noe hvis du sier opp før det er gått 12 måneder men, du får operatørlåsekode gratis hvis du ikke sier opp. Det du har. Men da kan du jo bare tegne nytt i onecall med nytt nummer:) ja du kan ha datapakke på faktura:) men hvis du bryter avtalen pleier det å koste ca. Like mye som å betale hver måned. Men litt dyrere tror jeg

obs, sorry. Hadde vist feil!

Datapakke kan du ikke ha på følgende abonnementer:

Folkepakka, Full Pakke, XXL, Faktura og Aktiv.

Så skal du surfe på nett med faktura koster der 0.99/per MB

Lenke til kommentar

Okey. Så etter hva jeg har forstått utifra denne tråden, og andre på nettet, så er det som følger;

Jeg går til telenor og betaler en sum for iPhone 3GS med et valgt abonnement. Så ringer jeg IMEI-nr så fort som mulig, avbryter abonnementet, men må betale avbrytings-gebyr på 129,- (det abonnementet koster) hver mnd i et år. Når abonnementet da blir avbrutt så tidlig, kan jeg fortsatt bruke mitt OneCall-abonnement og la telenor sim-kortet ligge og støve ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...