cellini Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) jeg skal kjøpe et lydkort til pcen for og koble det til Denon AVR-2105. det jeg trenger hjelp til er valg av lydkort det spiller ikke så mye rolle med pris, det jeg setter pris på er god lyd, 7.1 og optisk utgang. noen forslag og grunner til valg og hva jeg burde se etter? Endret 27. januar 2010 av cellini Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) jeg er MEGET fornøyd med mitt Asus Xonar Essence STX fra AVforum: http://avforum.no/forum/diy-htpc-konstruks...ssence-stx.html masse gode reviews ellers også ! Endret 27. januar 2010 av flu Lenke til kommentar
cellini Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 ser jo ut som et bra lyd kort men får jeg ut 7.1 fra den optiske på det? syns det står litt forskjellig rundt omkring Lenke til kommentar
cellini Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 noen som vet om jeg kan kjøre 7.1 sourund på dette kortet gjennom den optiske utgangen? Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) noen som vet om jeg kan kjøre 7.1 sourund på dette kortet gjennom den optiske utgangen? Coaxial S / PDIF - en koaksial kabel brukes til å sende data i S / PDIF-format. Denne forbindelsen har en gjennomstrømning som gjør at høyst to raw PCM-kanaler eller noen «lossy» komprimering kodeker. Ingen «lossless» komprimering kodeken ikke brukes på dette mediet. Dette betyr at for å få 5.1 (7.1) lyd med en koaksial S / PDIF-tilkobling, må lyden overføres i en (støttede) kodet bit stream og dekodes av mottakeren. (forsterkeren) TOSLINK S / PDIF - samme som koaksial S / PDIF men informasjonen sendes gjennom en optisk link. Gjennomstrømningen er den samme som for koaksial S / PDIF, derfor de samme begrensningene gjelder. http://www.guru3d.com/article/asus-xonar-e...ce-stx-review/4 Endret 29. januar 2010 av flu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå