helsten2 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Var uheldig og klarte å brekke en av pinne i strømpluggen på en IDE-disk under installasjon (den falt av) . Kan dette fikses på en enkel måte, eller fins det "tricks" for å bruke kun 3 pinner? Eller er disken moden for søpla? Jeg har IKKE lodde-utstyr. Endret 27. januar 2010 av helsten2 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Kunne sikkert fikses med lodding. Du kjenner ingen andre med loddeutstyr da? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Du må lodde enten en ny pinne, eller bytte hele kontakten. Hvordan hadde du ellers tenkt at du skulle feste pinnen? Ønske den fast? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Du må lodde enten en ny pinne, eller bytte hele kontakten. Hvordan hadde du ellers tenkt at du skulle feste pinnen? Ønske den fast? Hadde jeg kunnet ønske den fast så hadde jeg vel ikke spurt, kanskje .... Men hvordan går du fram for å bytte hele kontakten? (Kan vel ikke ønskes det heller, går jeg ut fra ... ) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Man må lodde. Det enkleste er å ta en kabel med en slik plugg, klippe ledningene og lodde de fast til kretskortet. Da får man en ny plugg som henger ut på en ledningsbit. Kompetanse på lodding er nok påkrevet. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Man må lodde. Takker. Det var det jeg trodde, men tenkte jeg ville spørre ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå