Gå til innhold

Er dette et godt tilbud fra Dell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten at jeg har veldig god greie på, får du vel her mye maskin for pengene. Men litt overpriset har dem vel vært........

Tar alltid førpriser med en klype salt. Men burde jeg satse på noen av disse, eller er det mer å hente andre steder. Kan jo nevne at maskinen jeg er ute etter skal ha god skjerm, gode taster, godt batteri, og være rask. Det viktigste er at den er rask og responsiv. Kan nevne at den ikke skal brukes til spilling.

Lenke til kommentar

Jeg har denne PC-en, men jeg kjøpte den i mai, så den har en litt annen prosessor. Den hadde Vista også, som ikke fungerte helt bra, men straks jeg fikk installert Windows 7 så har jeg ikke hatt mange problemer. Ingen tvil om at du får mye for pengene hvis du kjøper hos Dell. Den har god skjerm. Min har litt lav oppløsning, men du kan jo velge høyere oppløsning under bestilling om du har behov for det. Tastaturet synes jeg er veldig behagelig, den er rask og batteriet er slett ikke verst. Jeg føler i hvertfall at batteriet har holdt seg veldig bra. På min gamle HP-maskin så var batteriet helt elendig etter ett år, men på denne så varer det i 2+ timer enda.

Husk at du kan legge inn en kode fra kupongkode.com ved bestilling. Da får du som regel 5 % rabatt i tillegg. Men for at kupongkoden skal fungere så må førprisen (den svarte prisen med strek over) være over 7990,-. Men det blir jo ikke så vanskelig å få til. ;) Ser ut til at det var en kupongkode som gikk ut i går. Det var litt dumt, men jeg antar at den kommer en ny om noen dager. Det er som regel 5 % rabatt du får, men jeg har sett at de har lagt ut noen kupongkoder på 10 % også.

Link til kupongkode.com:

http://www.kupongkode.com/dell

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Ser ut til at forskjellen er at den dyreste har sterkere prosessor enn den andre (i7 vs i5), samt at den dyreste har raskere men mindre harddisk (7200 RPM vs 5400 RPM). Hvor stor forskjell det er på i7 og i5 må nesten andre svare på, da jeg ikke har så innmari god kunnskap om dette. Men at den ene er sterkere enn den andre skjønner jeg jo. ;) Usikker på hvor stor betydning det har at harddisken er raskere. Muligens går oppstarten og filoverføring raskere? Samtidig tror jeg at det kan føre til litt mer støy. Jeg har den tregeste (5400 RPM), og har aldri hatt noen problemer med det. Men igjen, andre med bedre innsikt må gjerne komme med en utfyllende kommentar om dette.

Men du behøver jo ikke å velge enten den ene eller den andre. Du kan klikke på "tilpass" og (til en viss grad) velge de komponentene du ønsker.

Om jeg var i din situasjon (og det var jeg jo i mai, selv om det er nyere komponenter nå) så tror jeg at jeg hadde valgt den nest nederste (med i5-prosessor) og muligens prioritert å bruke pengene på en bedre skjerm (høyere oppløsning). Men noen vil kanskje mene at ting blir litt smått hvis oppløsningen er 1920x1080. Jeg har aldri prøvd, men føler at 1366x768 kanskje blir litt stort igjen. En mellomting hadde vært bra. ;) Men her er jo smaken som baken. Hvis du for det meste bruker den til surfing og kontorbruk, så kan jeg aldri tenke meg at det er behov for å gå for den med sterkest prosessor. Jeg bruker PC-en til nettopp dette (ikke spill) og har aldri følt at PC-en er treg. Prosessoren i min er Intel Core 2 Duo P8600. Tror kanskje at den er omtrent på nivå med i5. Sikkert litt svakere til og med. ;)

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...