Sitronsaft Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ble en diskusjon om kcal-inntak osv som det så ofte blir siden det faktisk er ganske sentralt. En bruker her på forumet anbefalte meg å sjekke opp to produkter som heter Bodybugg og GoWear Fit som altså er noe som ligner på klokker, som man har på armen og som måler ut nøyaktig kcal-forbruk hver dag, litt som en pulsklokke. SÅvidt jeg har forstått er det små forskjeller på disse to produktene (dem som er linket). Om dette er et ordentlig produkt er det jo nokså sensasjonelt ettersom det faktisk er nesten umulig å regne ut nøyaktig hvor mye kcal man bruker fra dag til dag. Noen som har erfaring med produktene? Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Jeg har en GoWear, og den funker som et skudd. Les litt her: http://forums.lylemcdonald.com/showthread.php?t=3461 http://www.myorevolution.net/forums/showth...hlight=bodybugg "It's not perfect but it's pretty darn close." - Lyle McDonald Endret 27. januar 2010 av Pollador Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) har tenkt på noe slikt jeg også, men hvor får man kjøpt det i norge? btw, står noe her også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1195334&hl= Endret 27. januar 2010 av aklla Lenke til kommentar
Knife Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Leste litt om dem hin dagen; http://stronglifts.com/hiit-interval-training-fat-loss/ står litt om en av dem.. Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 har tenkt på noe slikt jeg også, men hvor får man kjøpt det i norge? Du må nok bestille fra eBay. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Virker som det er veldig legit altså. Da er jeg jo ekstremt interessert. Det ville spart meg for mye telling og synsing, ikke minst. Ville kunne hatt et overskudd på ca. 200kcal hver dag, dvs. legge på muskler og minimalt med fett. Virker som flere av dere er interessert også. Så var det pris. Og det er jo til nå nevnt tre forskjellige slike produkter, GoWear, Bodybygg og denne KiFIT. Hvem er best og billigst? (regnet med alle nødvendigheter som f.eks. abbonement). Noen som har oversikten? Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg vet ikke så mye om denne 'KiFit', men en stor forskjell mellom GoWear og Bodybugg er at Gowear kan "måle" søvnen din (hvor mye du sover, hvor mange ganger du våkner, hvor effektiv søvnen din er osv). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) med andre ord en grei fordel å bruke Gowear da... tror dere denne kan hjelpe på motivasjonen til å trene, jeg sliter litt med å faktisk komme meg på trenings-studioet, mangler/mister motivasjon dinside om Kifit: Et high-tech armbånd som du skal bære hele døgnet. Det skal måle hvor mange kalorier du forbrenner, hvor mye du har trent og hvor godt du har sovet. Du registrerer deg også på nettet, hvor du skal føre matdagbok. Abonnementet gir deg videre diett- og treningsinfo og skal tilby skreddersydde råd. Endret 27. januar 2010 av aklla Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Et 'review' av en fyr på et annet forum: "ok, so im back with a review.. I am addicted to wearing this thing, lol. it is soo damn accurate too. its amazing to see my sleep cycle after a waking up from an intense dream. really cool stuff. So, this strap goes around your upper left arm and monitors body temp, skin variations, and movement (steps). it uses these variables with the data you input like body weight, and caloric deficit to calculate approximate calories burned per minute. When you take the monitor off it estimates based on the what is usually done at that time ie. sleeping. it is not waterproof. The website is where you input all your info and it syncs with the strap via pc connection software. works smoothly, doesnt bog down my computer or anything.. serves its purpose well. This monitor is great for if you are going to have a busy day or running around town with errands or whatnot. One day this past week i spent about 2 hours driving around with my dog looking for a carwash, and then we went to petsmart.. i burned over 400 calories in that time! i was amazed! gave me the freedom to add more chicken to my next meal! lol.. The watch display is a must i think.. it will show you calories currently burned for the day, steps taken, and cals burning per minute (very very helpful in estimating the remainder of a days totals). for example, if i get home from work at 6pm and sit down to get totally relaxed and check my display.. it says 2100 cals so far and currently burning 1.3 cals a minute. i know ive got 360 minutes left at a minimum average of 1.3 cals per minute, which is 468 over the next 6 hours if i just sit there in that chair and watch tv the rest of the night, lol. so i know now that my total for the day will be 2600 cals and that if i want to stay at a 500 cal deficit exactly what i need to do to get the job done. It's in that sense where I feel this setup becomes the most functional. I can eat right up to the proper level depending on how my day went.. I have found it to be very very rewarding, lol. so, the bodymedia setup is a very good system.. i give it an A-. - because i think it could be even more accurate if there was a way to fit bodyfat % into their calculation, but that's just what i think.." Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Stort pluss spør du meg, dette med å måle søvn. Så, du som har dette produktet Pollador (GoWear), hvor er det billigst å kjøpe? Ebay, amazon, norske butikker... ? Endret 27. januar 2010 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Stort pluss spør du meg, dette med å måle søvn. Så, du som har dette produktet Pollador (GoWear), hvor er det billigst å kjøpe? Ebay, amazon, norske butikker... ? Amazon sender vel ikke til norge, og det er umulig å få tak i det i norske butikker (i alle fall ikke enda), så da blir det nok eBay. Jeg kjøpte bare armbåndet, og det kostet meg totalt rundt 1000kr ink. frakt og 3 måneders subscription til 'Activity manageren'. Skal se om jeg finner en link. Her kjøpte jeg min, men når jeg kjøpte den var den litt på tilbud (dvs. 12$ billigere): http://cgi.ebay.com/GoWear-fit-Lifestyle-a...=item5638a22c23 Endret 27. januar 2010 av Pollador Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 980,- altså med dagens valutakurs. Følger den skjermen med her? Og følger det med noen måneder abbonement? (ser det fulgte med 3 mnd på din men spør likevel). Jeg klarer ikke å finne det ut på siden. Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 980,- altså med dagens valutakurs. Følger den skjermen med her? Og følger det med noen måneder abbonement? (ser det fulgte med 3 mnd på din men spør likevel). Jeg klarer ikke å finne det ut på siden. Skjermen følger ikke med, den blir i tillegg. Du kan kontakte selgeren , men jeg er rimelig sikker på at det følger med 3 mnd abbonement. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Dette virka veldig interessant! Kunne godt hatt bruk for en sånn fremover. Må nesten lese litt rundt om det en gang jeg har tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå