Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med vindusvisker på mercedes

Xcrtry

Anbefalte innlegg

Hei

idag da jeg skulle skrape ruta på bilen, så tok jeg opp vindusviskeren for å skrape under også låste den seg oppe. veit ikke om det er normalt eller ikke, men lurte på om det var noen som viste hvordan jeg fikk den ned igjen?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mono-visker? Isåfall er de litt trege og har en tendens til å fryse lett. Gi den et kakk, evt press den nedover, ikke vær redd for å bruke litt makt, den kommer tilslutt ;) Husk å press på selve viskeren, ikke viskerbladet.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Jeg jobber som Mercedes-mekaniker på BoS, og av og til når man skifter visker på w124 og w210 så henger viskeren seg fast. Det er ingen finurlig løsning på dette, kraft er det som hjelper. Når dette er sagt vil jeg anbefale deg å prøve å dra så langt ned på viskeren du kan, slik at den ikke bøyer seg. Er ikke krise om det bøyer seg, men da slipper du å bøye tilbake ;)

Må legge til at dette er ekstremt solide saker, så det bøyer seg ikke så lett. Hvis alt feiler kan du prøve å ta en gummihammer, evt legge et trestykke på viskeren, og hamre. Den kommer til slutt.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...