Thor - God Of Thunder Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hei, det har plutseleg byrja å blinke ei glødelampe på dashbordet. Eg kan ikkje skjønne kva det kan være heller. Brukarboka er på tysk sidan den er brukt importert, men utfrå det eg kunne lese stod det at det kunne være kondens. Skifta diesel filteret, og problemet dukka opp igjen. Eg må kjøyre ganske lenge før den byrjar å blinke (2mil +- kanskje). Det som skjer er at bilen skrur seg i nødmodus, og bilen gjeng svært dårleg (som om luftmengemålaren var gåen) I dag skjedde det etter at den hadde stått ein stud på tomgang. Er det nokon som veit kva det kan være så hadde eg vore ubeskrivleg takknemmeleg. Det er 1mnd til eg får lappen, å då hadde det vore fantastisk med ein bil som gjeng som den skal Lenke til kommentar
joka Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 glødelampa blinker hvis det er feil på bremselysene.. (bryter, sikring, ) Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 er du heilt sikker? Kan det ikkje vera noko anna enn det? og kvifor skrur den seg i nødmodus bare på grunn av det? Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 bremselysbryteren er ikke bare til bremselyset.. den er også koblet til bilens "hjerne", senker turtallet til 1200 rpm når du bremser.. har du da en feil der, vil du ikke få mer enn 1200 omdreininger på motoren. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 turtallet får eg i allefall i noko meir enn 1200 trur eg, men har ikkje sett spesielt etter. Såå du trur det kan være ein sikkring eller liknande? Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 sjekk sikringa til bremselyset.. virker bremselysa? prøv også å koble bort bremselysbryteren.. for å se om problemet forsvinner. (ikke kjør med bremselysbryteren frakoblet... fort gjort å bli påkjørt bak) Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 kan sjekke det når eg kjem heim i dag. Håpar det kan vera ett eller anna slik. Men er det kunn det glødelampa blinker for? Kan det ikkje vera andre ting som kondens eller andre feil på motoren? Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 les mer her: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=149971 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Står sikkert noe om dette i instruksjonsboka. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) ja det gjer det, men den er på tysk. Men etter som eg har forstått så har det sammla seg vatn i "wasserabscheider". http://en.wikipedia.org/wiki/Dean-Stark_apparatus Nokon som veit om det er noko eg kan ordne sjølv? Det står at det er derfor glødelampa blinker, fordi det er formykje vatn i den greia. Eller det er kanskje det som tilsvarer dieselfilter? Endret 29. januar 2010 av Ondskap Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Du får drenere filtret da, å se om det blir bedre. Det tar jo ikke lange tiden Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 drener filteret? Eg prøvde for 4-5 dagar sia å tømme heile dritten å fylle med rein diesel igjen, men det kan vell hende at det har danna seg is der? Bilen har ikkje blitt brukt ekstremt mykje... Eg har eit nytt diesel filter ståande som eg kan prøve å skifte.. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 sjekka flåttøren da? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 sjekka flåttøren da? kva er det? Aldri hørt om Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) det som ligger nederst i filtrer som flyter opp når det blir annsamling av vann i det. Det kan også henne at det kun er en føler av noe slag. Endret 29. januar 2010 av david_almli Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 åja, stemmer. Nei har ikkje sjekka inni filteret, så må eg jau øydelege det? Fordi du tenker på den som måler kor mykje kondens/vatn det er i filteret, den som ligger rett over tappepluggen i bånn av filteret? Om det er det du meiner, så trur eg ikkje at eg får sjå den utan å øydelege den? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 sensoren / flåttøren må sitte fast på den biten som filtret er skrudd fast på, det kan godt hende at det ikke er mulig å se den, er ikke sikker på hvordan det er på audi. Det skal gå 4 ledninger på dieselfiltret 2 til varmer og 2 til sensoren, hvis varmeren fungerer er i allefall isdannelse utelukket. Kan ikke garantere at det er helt slik på din bil, men det har værtfall vært det på de siste bilene jeg så på. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 er no sikker på at det ikkje kan være filteret, bytta det nettopp og helvete var igang etter få minutter...problemet er at den ikkje blinkar heile tida, men den blinkar i periodar, og det samme med nødmodusen på bilen.. det kan hende at det er noko med det elektriske som er kuk, skal kanskje ta den med til ein kompis av far for å sjå litt på det. bare fortsett å kom med ting det kan være btw: bremselysa funker som dei skal. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hvorofr ikke spare deg for masse bry og ta den med til verkstedet selv om du må betale litt så er det bedre enn å kjøre med den sånn. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Tror det er best med en diagonose, så får du forhåpentlig vis vite hva feilen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå