Isbilen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hybelen jeg bor i er utstyrt med et standard hybelkjøkken ala Bauknecht, med frysedel øverst i kjøleskapet. Problemet er at den knapt kan brukes fordi det ganske fort begynner å danne seg en liten isbre etter at den er avrimet. Etter en kort stund er det ikke plass til så mye som en ertepose. Jeg vet at slike frysere ikke akkurat er supre uansett, men litt bedre enn dette må det være mulig å få den til å fungere. Fra temperaturhjulet går det en tykk metalltråd som jeg antar skal være temperaturføler. Denne kan festes til interiøret med en klamme. Jeg antar at riktig plassering av denne kan løse problemet langt på vei, men selvfølgelig er det ingen bruksanvisning å oppdrive verken på nett eller hjemme. Leter etter bruksanvisninger til lignende produkter, men det skader jo ikke å spørre om noen har gode forslag til løsninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) http://www.badeeksperten.no/shop/bauknecht...kken-8333p.html Noe sånt du har? Ligger en link til tekniske data der, men ingenting mer. Kanskje du kan høre med de på tlf om det er mulig å oppdrive informasjon om kjøleelementene hos de? Ellers kan det og hende at termostaten ikke fungerer som den skal? Jeg har vel egentlig null peiling på dette her, men har nå prøvd Endret 28. januar 2010 av Slettet+127836 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Setter pris på det. Det er noe sånt ja, men en eldre modell uten helt lukket fryserdel. All kjøling foregår ovenfra og ned. Ubrukelig patent, selvsagt, men det må da funke litt. Denne gangen lot jeg skapet stå over natta for å la all eventuell frost på steder jeg ikke kom til, tine, og jeg satte ikke noe inn i det før det hadde stått på i mange timer. Får se om det hjelper. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Kan det være at det er et deneringshull i bakkant av skapet som er tett, sånn at all kondens havner på kjøle/fryse-elementet i stedet for å ledes ut av skapet og fordampe? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Det skal jeg ikke utelukke. Har ikke greie på det. Tror det er et hull et sted, men jeg vet ikke om det er tett. Sjekker nå. EDIT: Det var visst ikke noe hull der jeg trodde det skulle være. Når jeg tenker meg om var det kjøleskapet i den forrige hybelen som hadde hull på det stedet. Men det er ofte dryppende klamt i kjøleskapet. Nå, etter tålmodighets-behandlingen, er det merkbart kaldere der inne. Endret 28. januar 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Setter pris på det. Det er noe sånt ja, men en eldre modell uten helt lukket fryserdel. All kjøling foregår ovenfra og ned. Ubrukelig patent, selvsagt, men det må da funke litt. Denne gangen lot jeg skapet stå over natta for å la all eventuell frost på steder jeg ikke kom til, tine, og jeg satte ikke noe inn i det før det hadde stått på i mange timer. Får se om det hjelper. Høres ut so du ikke blir kvitt vannet. Hvis du ikke finner et dreneringshull, er det en slags skuff under fryseelementet? isåfall må du ta ut denne og tømme den etter at du har avrimt, ellers blir du ikke kvitt vannet og det vil fyse til på fryseelementet igjen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg vet ikke hva som skulle vært fryseelementet inni her. Det er en slags skuff, egentlig mer som en hylle, under frysedelen, men den tar jeg ut sammen med alt annet når jeg avrimer. Tror ikke det er noe jeg går glipp av. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ring den du leier av og si at du trenger nytt kjøleskap? Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg vet ikke hva som skulle vært fryseelementet inni her. Det er en slags skuff, egentlig mer som en hylle, under frysedelen, men den tar jeg ut sammen med alt annet når jeg avrimer. Tror ikke det er noe jeg går glipp av. Hva mener du med at du tar den ut? Tar du den uutfør du avrimer? Isåfall, hva skjer med all isen du smelter, drypper det bare ned i bunnen av kjøleskapet? Jeg hasse et lite "hybelkjøleskap" en gang, med en liten frysedel øverst. Det fungerte veldog greit. Når det var mye is på frysedelen var det bare å trykke på en knapp for avriming og så ta ut skuffen under når isen var smeltet og tømme den for vann. Hvis det var mye is kunne jeg bare løfte ut isen når den begynte å smelte seg løs fra elementet. Hvis du gjør alt riktig her vil jeg tippe at døra eller noe annet ikke er helt tett slik at det sirkulerer luft inn og ut av kjøleskapet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Sannelig min hatt, døra går ikke skikkelig igjen nederst til venstre. Jeg har alltid trodd at det var den andre døra som var skjev og kjøleskapsdøra som var bein, men ved nærmere ettersyn ser jeg at den ikke lukker seg ordentlig. Da må jeg sjekke om det går an å benke det på noen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå