Gjest Slettet+19283741 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Ifb. med en skade som skjedde i badet i leiligheten over meg ble det vannskade på taket mitt og må derfor rives. If som er forsikringsselskapet sier de beregner leiekostnadene i området her, men jeg har ingen mulighet til å leie en leilighet i 7 dager.. Derfor må hotell e.l. bli eneste alternativet. If mener at hvis utleiekostadene blir over hva de beregner (ca 300-400 kr pr dag) så må jeg betale dette selv, ev. bli dekket av en innboforsikring, noe som jeg ikke har Har jeg krav på å få dekt utgiftene mine? Som sagt er det jo urimelig å beregne ut fra en vanlig leiepris på leiemarkedet når det ikke er mulig å leie for 7 dager.. Noen som vet hvilke rettighter jeg har her? Skaden skyldes som sagt pga. leiligheten over.. EDIT: Jeg glemte å skrive at jeg bor i ett leilighetskompleks, bygården har en forsikring på samtlige leiligheter som er ink. i fellesleien. Endret 27. januar 2010 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
sipen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Du må vel uansett ha en egen innboforsikkring? Er det ikke lov på det? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Du må vel uansett ha en egen innboforsikkring? Er det ikke lov på det? Nei, det er ikke påbudt med innboforsikring. Men det er ikke på noen måte verdt risikoen man løper ved å spare de få kronene den koster. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Tråden flyttes over i jussforumet da dette er en litt dypere problemstilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå