Gå til innhold

Test ut den nye forumversjonen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ikke nye versjonen, fælt foreløbig...

Når jeg går inn på 'Mine innlegg' så er det vanskligere å finne ut hva som inneholder nye meldinger o.l.

EDIT: Så visst at alle de gamle meldingene hadde 'getnewlastpost'-knapp.. :p

Og at de nye ikke har det etterpå at jeg har kikket på dem med nye-forumet, så jeg regner med at det blir bra.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske hårreisende at noen presser gjennom en oppgradering av forumet på tross av alle negative tilbakemeldinger i f.eks. denne tråden.

Mange har klaget på utseendet til testforumet. Man kan kanskje si at det "bare" er et skin og at det er funksjonene i bakgrunnen som er viktig, men det er tross alt utseendet som møter folk og som er det man må forholde seg til hele tida. Slik det er nå er forumet mer eller mindre ødelagt; uendelig mye scrolling, uoversiktlig og så mange farger og kontraster at det føles som man er på tivoli. I tillegg virker ikke noe så elementært som quotene på gamle tråder, og "hukommelsen" på hva som var lest og ikke ble borte.

Og hvordan ble oppgraderingen varslet? Jeg fikk det ikke med meg før etter at det var oppgradert.. Riktignok har jeg ikke lett etter informasjon om det heller, men det burde vært annonsert såpass tydelig at alle får det med seg. En såpass stor oppgradering burde vært annonsert flere uker i forveien, all erfaring fra testforumet burde vært evaluert og kommentert på, og brukerne burde fått en klar tilbakemelding på hvordan forumet blir etter oppgraderingen. I denne tråden bl.a. blir alle kommentarer på utseendet på forumet avfeid med at dette vil bli endret. Riktignok ble noen bugs fjernet, men utseendet er i hovedsak likt.

Hvorfor presse gjennom en oppgradering når man hadde et helt fungerende testforum å leke med?

Lenke til kommentar

Det har vært snakk om, og jobbet med i mange måneder. Flere tråder som har blitt annonsert på toppen av forsiden til diskusjon.no har varslet om oppgraderingen både indirekte og direkte. For rundt en måned siden ble det også varslet om betatest, der alle brukere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lest litt om oppgraderingen, og så på testforumet når det ble lansert, og leste tråd(er) om dette (denne?).

Jeg skrev ingenting her da, fordi andre allerede hadde kommentert på det jeg mente ikke var på stell.

Derimot kan jeg ikke huske å ha sett noe forvarsel om at forumet blir oppgradert da-og-da. Imidlertid har jeg ikke lett aktivt etter dette heller, og jeg håper og tror at dette har vært grundig informert om. Men kanskje man burde skrevet noe om dette på forsiden også, da dette er noe som berører samtlige brukere?

Lenke til kommentar

På same måte som før oppgraderinga er det mange skin å velge mellom, men ingen av dei nye er heilt identisk dei gamle (trur eg). Du kan jo teste ut litt ulike skin, og sjå om du finn noko som fell meir i smak. For å skifte skin bruker du nedtrekksmenyen heilt nede til venstre på sida.

For min del synst eg ikkje utsjånaden er generelt jævlig, so berre dei fleste/alle feila vert retta er det greit for meg. Men valmogelegheiter er flott, so det er berre positivt om det vert fleire skin å velge i.

Lenke til kommentar

Jeg har bladd meg gjennom alle skin'ene, men jeg finner ingen som "virker".

De dynamiske gjør at man utnytter bredden på skjermen, noe som man skulle tro ville gjøre at forumet ble mer lettlest. Men neida - setninger som går over hele skjermbredden blir fort slitsomme å lese. Jeg hadde også trodd at det skulle bli mindre scrolling da, men neida.. De aller fleste innleggene er korte, og det er alt annet enn teksten som tar plass. Fonten er for stor, og ikke minst er linja over innlegget (med navn på den som har skrevet innlegget) og linja under innlegget (med svar-knappen) altfor høye. Hva skal man med så mye luft der?

Og brukere uten avatar og signatur trenger jo ikke så mange blanke linjer etter innlegget? Informasjonen til venstre i innlegget (navn, gruppe, innlegg, medlemsdato) burde ikke ta så mange linjer.

Oppgraderingen er rett og slett utrolig dårlig gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Er det ingen fra diskusjon.no som kommenterer tilbakemeldingene?

Har vi ingen andre sanksjonsmuligheter enn å slette brukerkontoene våre?

Du er i feil tråd, du finner mange svar i den nye tracker-funksjonen eller lese diverse svar kommet i denne tråden :)

Vi stenger denne slik at vi får samlet ting på litt færre steder, blir lettere å få med seg da.

En stor takk til alle som var med og kom med testet før oppgradering, var mange bugs og mangler som med det ble fikset. Feil blir tatt fortløpende av drift, ingen store tidkrevende bugs er enda oppdaget slik at ting fikses fortløpende utover uken.

Oppfordrer alle til å bruke tracker-systemet aktivt, gjør at vi er på et helt nytt nivå hva muligheter for feeback angår. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...