Gå til innhold

Bachelorstudie i luftfartsfag

Icenor

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle reklamere litt for studiet mitt da jeg tenkte det kan være folk her som vil være interessert og jeg vet ikke i hvilken grad UiT kommer til å klare å reklamere noe særlig selv nå som den første søknadsfristen nærmer seg.

Jeg skal ikke skrive så alt for mye her da de meste av informasjon er tilgjengelig på andre nettsider, men dette er et studie for de som er interessert i å bli pilot/flyger eller ønsker å jobbe i luftfart hvor operativ erfaring kan være et krav. Dette er et treårig studiet ved Universitetet i Tromsø og det vil si at utdannelsen er gratis og man ender opp med en bachelorgrad i Luftfartsfag.

Det første semesteret er i Tromsø og de resterende skjer på Bardufoss Flystasjon. Dette er et vanlig Ab-initio ATPL program så man ender opp med PPL, CPL og ATPL teori. I tillegg får man Multi Crew Coordination utsjekk og akroundervisning.

Det neste opptaket er for studiestart i August 2010 og søknadsfristen er 01.03.10 via samordnet opptak.

For mer informasjon se følgende nettsider:

Luftfartsfag.no - Drevet av de som allerede er i studiet

Universitetet i Tromsø

(eldre side med litt mer informasjon)

Det er også noen tråder på forumet til Luftfartsfag.no og Pilotforum.no som omhandler studiet og man kan poste der hvis man har noen egne spørsmål.

Hilsen oss fra Luftfartsfag.no

goteam.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...