odin7474 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hei. Er en mann på 35 som for tiden er arbeidsledig og lurer nå på hvordan mulighetene er for meg for å få jobb på en plattform eller en båt der man jobber med ROV. Jeg har INGEN utdannelse,men lurer litt på å høre med noen servicebåter som jobber med oppdrettsanlegg og som har ROV,om det er muligheter for å få praksisplass der,slik at jeg kan kompensere for manglende utdanning,og så ta et 5-ukers ROV-kurs... Er dette noe jeg gjør lurt i eller er det vanskelig å få jobb innen ROV for tiden? Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Vanskelig? Du kan vell prøve å bli president.. Er flere ledige jobber i den bransjen.. Verdens største subsea rederi DOF Subsea har permitteringen og DeepOcean har det samme.. Verdens største ROV operatør Oceaneering har i Norge full stopp i inntaket av trainees og har hatt det en stund. Acergy har hatt ansettelses-stopp en stund og SS7 har skiftet ut ROV piloter på britisk sokkel med filipinere. I 2010 forsvinner båter utenlands og det ligger allerede ROV båter til kai og i opplag. Bare DOF Subsea aleine har flere båter uten jobb for tiden. Med andre ord, GLEM det... Ikke nubbsjangs i det hele tatt i år. Det ser ut til å være tegn til oppgang i 2011 og 2012, men du er nok litt forseint ute EDIT: Har du bosteds-adresse i Brasil har du vell kanskje en pen sjangs, men utenom det landet er det lite jobber å spore for helt ferske personer. Endret 27. januar 2010 av Litek89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå