Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske morsomt at før "trengte man jo ikke" notebooks og bærbare for man kunne jo gjøre "alt" på den "fantastiske" iphone. Den kom til å "erstatte bærbare PC'er". Nå når et produkt blir lansert som begynner å nærme seg veldig en vanlig notebook er det igjen plutselig blitt veldig viktig at produktet er stort. Iphone blir for smått. :lol:

Lenke til kommentar
Selvsagt. Hva gjør du på dataen når du ikke:

- Surfer nettet

- Spiller spill

- Sjekker skriver epost

- Hører på musikk

- Ser film

- Gjør skole arbeid

- Tar notater

- Ser på bilder

- Snakker med venner

Jobber.

Lenke til kommentar
Fortell. Jeg vil vite.

- Surfer nettet

- Spiller spill

- Sjekker skriver epost

- Hører på musikk

- Ser film

- Gjør skole arbeid

- Tar notater

- Ser på bilder

- Snakker med venner

Kan egentlig ikke se for meg at dette kommer til å bli en bra notat maskin, skrive på touch er ikke behagelig, ikke noe sted å hvile håndflatene, du må holde hendene godt over skjermen, pluss at det kommer til å være et helvete å fjerne alle fingeravtrykkene.

Hva annet jeg gjør på pc'en min når jeg ikke gjør over, programmerer. Denne tror ikke jeg at blir noe behagelig å skrive kode på.

Lenke til kommentar

- Surfer nettet

- Spiller spill

- Sjekker skriver epost

- Hører på musikk

- Ser film

- Gjør skole arbeid

- Tar notater

- Ser på bilder

- Snakker med venner

multitasker. liker å kunne surfe, høre på musikk, ta notater og snakke med venner samtidig... flash. blir svært begrenset hva man gjør på internett, bortsett fra å lese og div, uten støtte for flash. i tillegg er det flere hardvare-mangler som trengs for å kunne erstatte en pc, som usb og minnekort. i tillegg vil jeg si at et minne på 64 gb er lite, dersom man skal kunne ha filmer, musikk, bøker, arbeid osv på den. ser heller ikke hvorfor ikke fjøla er utstyrt med et kamera. men tror mange av disse kommer på G2, for at folk skal kjøpe en til, slik det var med iphone. god markedsstrategier fra apple, det skal de ha!

ideen er svært god, men markedet er ikke så altfor stort, og utførselen er middels. den gjør jo ingenting en iphone/ ipod ikke kan gjøre, i tillegg til at størrelsen gjør at den er mye mindre portabel enn hva disse to er. skjønner godt at noen velger å kjøpe den, men det er nok mest på grunn av et eple avbildet på baksiden.

Lenke til kommentar
Hva annet jeg gjør på pc'en min når jeg ikke gjør over, programmerer. Denne tror ikke jeg at blir noe behagelig å skrive kode på.

Det kan nok bli litt uvant, jeg ser således at Apple har utviklet et slags kombinert underlag og deksel (nederst til venstre);

accessories_20100127.jpg

Jeg så i så måte i går når Steve demonstrerte tastaturet at det fungerte overraskende bra. Selvsagt en vanesak.

Lenke til kommentar
multitasker. liker å kunne surfe, høre på musikk, ta notater og snakke med venner samtidig... flash.

For det første kan du ikke gjøre alt dette samtidig og for det andre så vil iPad ha null problemer med å spille av musikk samtidig som man surfer,jnoterer eller snakker med venner.

Jobber.

iWork blir tilgjenglig for iPad.

Kan egentlig ikke se for meg at dette kommer til å bli en bra notat maskin, skrive på touch er ikke behagelig, ikke noe sted å hvile håndflatene, du må holde hendene godt over skjermen, pluss at det kommer til å være et helvete å fjerne alle fingeravtrykkene.

Om sjermen er lik 3GS vil ikke fingeravtrykk være ett problem. Når det gjelder tastaturet så burde du ikke utale deg for fort. Det er jo det eneste av sitt slag så for øyblikket er det svært få som vet eksakt hvordan det fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
ser heller ikke hvorfor ikke fjøla er utstyrt med et kamera.

"Fjøla" må være det beste navnet eg har sett for dette produktet så langt.

Å ta bilete med den må vel sjå ganske snodig ut.

Skal ein transportere den med seg rundt for å jobbe må ein ha ei veske, ein sekk eller liknande. Då kan ein like fint få plass til ei netbook. Skal ein skrive med den er uansett eit tastatur å føretrekke.

Men, Apple er dyktige på å skape behov me ikkje har hatt før.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Om sjermen er lik 3GS vil ikke fingeravtrykk være ett problem. Når det gjelder tastaturet så burde du ikke utale deg for fort. Det er jo det eneste av sitt slag så for øyblikket er det svært få som vet eksakt hvordan det fungerer i praksis.

Tja, på 3gs'en blir det definitivt fingeravtrykk. Og de blir der helt til man tørker dem bort (eller putter den i lomma). Og ipad'en blir nok mest egnet til å skrive korte ting, ikke noe for langvarige økter, det trenger man ikke være veldig synsk for å se. Derfor skal det vel også komme eksternt tastatur...

Lenke til kommentar
[...]ser heller ikke hvorfor ikke fjøla er utstyrt med et kamera.

Ser flere har reagert på dette. Jeg skjønner ærlig talt hvorfor dette skulle ha noe å si. Hadde det vært en mobiltelefon hadde jeg vært enig med de som savner kameraet. Men hvem pleier å løpe rundt og fotografere med en PC?

Ikke jeg, jaffal.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/tv/index.html?clipid=33619

Jeg synes den ser spennende ut. Forstår ikke hvorfor alle skal være så negative? Ser jo ut som at med en gang Apple lanserer noe, så skal man finne absolutt alt det negative med produktet å blåse det opp med en gang. Selvfølgelig kan ikke en 9,7" og 12mm tykk dings erstatte en bærbar pc. Men det var ikke poenget heller.

edit: 600gram er jo ingenting heller! Rask oppstart gjør at det bare er å dra den opp av lomma å kjøre på. Det må være en ypperlig videomaskin til å ha i bil, på tog eller i senga med øreplugger/headset. Ikke se begrensningene, se mulighetene.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Det tar to sekunder å koble til ekstra modulene, deretter kan man bare legge de ned i vesken igjen. Kan ikke tenke meg at de er spesielt tunge eller. Det er flott at Apple lar forbrukerne velge om de ønsker dette eller ikke. De som ønsker kan kjøpe tilleggsmodulen, de som ikke trenger dette slipper å betale for det. Vinn, vinn.

@kindermaxxi

Selvfølgelig kan ikke en 9,7" og 12mm tykk dings erstatte en bærbar pc. Men det var ikke poenget heller.

Nettopp. Det var heller ikke poenget, det understreket Steve Jobs i går, dette er en mellomledd mellom en "smartphone" og en bærbar PC.

Lenke til kommentar
Nettopp. Det var heller ikke poenget, det understreket Steve Jobs i går, dette er en mellomledd mellom en "smartphone" og en bærbar PC.

Hehe, gleder meg til vi får mellomleddet mellom ipad og en PC. Da vil den bli enda bedre og mulighetene forhåpentligvis også bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...