Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MAC OS er mer basic enn w7 dvs at det er mer intuiativt og har mindre ting å styre med mens w7 har en million kontroller for alt. Apple = sleak og minimalistisk, windows 7= masse gadgets, spaker og dippedutter. Men hovedpoenget er at Apple generelt, ipad, iphone, ipod osv har et basic aura over seg. Det tar 4 minutt og lære seg hvordan det fungerer men så koster den intuitive holdningen frihet til å gjøre hva du vil uten å vente på 3-4 produkt updates.

Lenke til kommentar

Når Apple kom med sitt grafiske brukergrensesnitt ble det ansett som et lekesystem uten noen form for seriøs nytte. De som utførte faktisk arbeid brukte tekstkomandoer, det visst jo alle.

Se hvor vi er i dag?

Nå vil Apple fjerne mer av det som er mellom brukeren og det han/hun vil utføre. Her er iPhoneOS et veldig bra eksempel. Mulig denne modellen er litt uegnet i en standard laptop pr. i dag, men vi får se hva som skjer med tiden.

Lenke til kommentar

iPad med kun wifi ser da ut til å selge veldig bra. Er de ikke oppe i en million solgte alt?

For de fleste er hva slags operativsystem en enhet kjører uviktig, de er bare opptatt av om den gjør det de trenger den til. Gjør den det ikke, velger de et annet produkt som gjør det.

Lenke til kommentar

Folk flest, altså de fleste som skal bruke produktet, driter i om prosessoren er 1GHz eller 2GHz, om det er 512MB eller 1024MB minne.

Isåfall er folk flest dumme ;)

Jeg har kjaset med dette før, men databransjen har litt å lære av bransjer med litt lenger fartstid i forbrukermarkedet. Tell antall bilannonser som snakker om hestekrefter eller motorvolum i overskriften, opp mot de som snakker om kjøreglede, plass, etc. Går du på elkjøp og skal kjøpe støvsuger er det ikke hvor mange watt den er på de snakker om, men den smarte finessen som gjør at du kan støvsuge bak radiatoren. Samme med vaskemaskiner og andre husholdningsmaskiner. Siste jeg kjøpte vaskemaskin kjøpte jeg en Miele, til tross for at konkurrentene hadde samme sentrifugehastighet til lavere pris. Motorsykkelen min (solgte den i fjor) hadde færre hestekrefter og lavere toppfart enn japsesykler i samme prisklasse. Men den hadde nettopp kjøreglede. Hva skulle jeg med 30 ekstra hestekrefter og toppfart på over 250 når jeg allikevel bare skulle bruke den på norske landeveier?

Det hele koker ned til den gamle historien om Rolls Royce: Når de ble spurt om hvor mange hestekrefter den hadde svarte de bare: "Nok!" Kundene deres brydde seg ikke. Var de dumme?

Megaherts-racet er heldigvis over i databransjen. Istedet forkuserer man på brukeropplevelsen. De leverandørene som klarer det er de son lykkes i forbrukermarkedet. Siden Apple to kvartaler på rad har levert rekordoverskudd, sist med 3,38 milliarder dollar, tyder det på at de har skjønt et eller annet.

Geir :)

Beklager for at jeg "bumper" opp denne kommentaren. Men dette er virkelig en post alle bør lese og reflektere over. Meget gode ord fra en som tydeligvis vet hva han snakker om! Takk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde vært fint om det også kom en versjon av Cinematic mod til Mac også. :)

http://www.cinematicmod.com/

Det hadde vært ganske kult, hadde det ikke? Ganske synd Apple gir et langt helvete i kundene sine da, så med mindre Cinematic kommer opp med dette helt selv skjer det dessverre aldri.

Du vet at Fakefactory har kommet opp med Cinematicmod helt alene, ikke sant? Og at det er bare en person?

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hva så? Som sagt prøver jeg å hindre dette å bli en hundre prosent fanboy-tråd, og har like mye rett til å lufte mine negative meninger som dere har til å lufte deres positive:

Lawliet: At man ikke kan få support uten å betale 350 kroner, og ikke kan få hjelp til problemene med enhetene i Apple-stores uten å betale like under tre hundre kroner sier sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...