Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Vel, de som velger det øverste alternativet mente den var fantastisk før de i det hele tatt fikk prøvd den. De som velger det nederste alternativet driter i hvordan den er, og bryr seg bare om at den er laget av Apple. De to i midten er for de som er midt på treet.

 

Hvordan var dette bedre enn de forrige?

 

edit: Hvordan klarte du å sette "Ser ikke helt bruksområdet / venter på en annen tablet." sammen til et alternativ? Jeg ser ikke poenget med noen tableter, så jeg stemte dette. Er man ute etter noen informasjon av denne avstemningen bør disse to splittes. Om man ikke kun er ute etter iPad-ros og Jobs-rævslikking, that is.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tittelen er forandret til en mer passende tittel også, ser jeg :)

 

Jeg må si meg enig i det Daring Fireball linket til:

Nevertheless, the shortsightedness of punditry is evergreen. Instead of praising the iPad, critics express their disappointment, because they expected more. They expected a genre buster. They expected something they’d never seen before, something beyond their imagination. Something revolutionary.

 

They’re disappointed that the iPad is so… well… unsurprising.

 

Therein, of course, lies the genius.

 

http://cheerfulsw.com/2010/ipad-a-staggering-work-of-obvious/

 

Edit: Rettet i allefall en skriveleif :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Og slettet polen fordi mange av stemmene var basert på førsteinntrykket. Litt mer valgmuligheter, litt mer saklige spørsmål og litt mer tid og informasjon på å bestemme seg bør gjøre svarene litt annerledes enn før.

 

Gamle vote var: 55% syntes dette var noe drit, 22,5% syntes den var konge og 22,5% var et sted midt i mellom.

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Bedre, dog er det fortsatt åpenbart at dette bare var for å gjøre resultatene mer subjektiv, ikke for å forbedre alternativene, for de er akkurat like informerende som før.

 

edit:

Og slettet polen fordi mange av stemmene var basert på førsteinntrykket.

 

Akkurat, og "Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!" er ikke basert på førsteintrykket, ja? Er det kun lov å forhåndsdømme om det går i fanboyenes-favør?

Endret av ArilC
Lenke til kommentar
Bedre, dog er det fortsatt åpenbart at dette bare var for å gjøre resultatene mer subjektiv, ikke for å forbedre alternativene, for de er akkurat like informerende som før.

 

Toppen er for den som syntes dette så ut som et knallprodukt fra dag 1. Gidder ikke ta med 14 underspørsmål om hvorfor de syntes det.

 

Det neste spørsmålet er for de som var skeptiske først (noe veldig mange var) men som har etter tester, kanskje prøvd selv osv, funnet ut at de er positivt overrasket (som meg selv) og har planer om å kjøpe en.

 

Nummer 3: For de som har en laber interesse men som ikke syntes dette er helt usmakelig. Kanskje vente på penger, på en senere version osv osv.

 

Nummer 4: De som vil vente å se hva de andre tabletene tilbyr.

 

Siste: Er ikke interessert overhodet i tablets o.l / har allerede dekket behovet av alt/mye som iPad tilbyr.

 

Akkurat, og "Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!" er ikke basert på førsteintrykket, ja? Er det kun lov å forhåndsdømme om det går i fanboyenes-favør?

 

Jeg er ikke fanboi, har ingen planer om å gå hodestups over ende for å kjøpe en før senere. Første alternativ er for de som syntes denne var veldig bra fra de så den og har fortsatt entusiasmen. Noe som gjelder et par (hint: cosmo). Om du er fanboi eller om du bare syntes den var kul er lite relevant for en random forum tråd quiz. Syntes du det er relevant, kan du lage en ny tråd selv med så mange valg du gidder :D

Lenke til kommentar

Den tullepolen var veldig usakelig. 55% hatet driten, 22,5% elsket den og 22,5% (var 104 stemmer på begge 2) syntes den var grei nok. Det har holdt seg slik i sikkert 2 måneder nå, iallefall på hat siden, de som likte den har økt mye etterhvert som tester kom ut osv. Da er det greit å lage ny poll for å teste vannet igjen nå.

Lenke til kommentar

Fortell meg heller grunner til hvorfor iPad spill som dette ikke er et godt, reelt argument for å kjøpe iPad. (Nei, du har aldri sagt noe i mot, men er interessert i å høre argumenter)

 

I'm sold. Har spilt både Flight Control og Harbour Master på iPhone, men synes skjermen er akkurat litt for liten til at det er perfekt.

Lenke til kommentar

ArilC@

Geez, er det mulig å bruke så mye negativ energi ovenfor ett produkt? Hva er formålet ditt egentlig?

 

Steve Jobs klasifisserer iPad som "revolusjonerende", folk biter på som fisk. Noe har gått galt med intelligensen til folk nå til dags.

 

At innleggene mine er veldig sure nå i det siste kommer av et personlig hat ovenfor Apple etter at de ødela iPoden min og krevde tre hundre kroner bare for å la meg fortelle det.

Lenke til kommentar

Vel, jeg ser for meg at å ha flere valg, spesielt etter at dette produktet har blitt lansert og vi har fått saklig informasjon om produktet istedet for gjetninger og spekulasjoner fra sider som gizmodo og engadget, så følte jeg det var naturlig å ha en fast stor pole i den nye tråden som fokuserer mer på det reele med produktet. Nå som den er omdøpt og revitalisert bittelitt ser ikke på det som noe stort tap å miste en usakelig pole som den gamle var. Hvis andre føler det var dumt, beklager jeg men sånn er det nå engang :)

 

ArilC@

Geez, er det mulig å bruke så mye negativ energi ovenfor ett produkt? Hva er formålet ditt egentlig?

 

Steve Jobs klasifisserer iPad som "revolusjonerende", folk biter på som fisk. Noe har gått galt med intelligensen til folk nå til dags.

 

At innleggene mine er veldig sure nå i det siste kommer av et personlig hat ovenfor Apple etter at de ødela iPoden min og krevde tre hundre kroner bare for å la meg fortelle det.

 

Så vennligst la det hatet gå utover Apple og ikke oss :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det bare ett (overentusiastisk) alternativ i pollen for oss som har iPad?

 

iPad var gøy første dagen, men er nå bare helt OK. Med iPhone går det fint an å leve med begrensningene til Apple (ingen minnekort, filbrowser, alternative nettlesere etc). Men på dette formatet (tablet) ble det vannvittig mye mer tydelig hvor plagsomme alle begrensningene disse begrensningene er. Den er suveren til bildevisning og youtube. Det meste annet (inkludert nettsurfing) vil andre tablets bli mye bedre på pga du faktisk har kontroll, og kan gjøre basic ting, som hente filer fra minnekort, installere en skikkelig nettleser/epostprogram etc.

 

Dessverre ser det ikke ut til at noen bryr seg om dette, og derfor kommer Apple heller aldri til å bry seg med å gjøre ting bedre.

 

BTW: Utrydding av plugins som Flash og Silverlight er i teorien en god idé. Problemet er bare at uten slike plugins står utviklingen på nettet i ro. Det sier jo sitt at HTML fremdeles ikke offisielt støtter video på nettet.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...