Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

For the record: Det går ikke an å overføre gamle apps på en norsk konto over til iPad. iPad App Store fungerer bare med amerikanske iTunes-kontoer, og hvis du prøver å logge inn med en norsk konto så får du bare en feilmelding.

 

Bull...

Jeg har alle mine programmer og album kjøpt pa og til iphone pa ipaden.

De fungrer fint og musikkennspilles av.

Programmene oppdaterer jeg via pcen, og pa ipad er det bare a vaere logget inn med US konto sa kan man bruke og kjope US programmer samtidig som man har alt NO innhold pa fjøla....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er feil.

 

Du kan greit laste ned apps fra din norske konto i iTunes på maskina di, for så å synke denne med iPaden.

 

Du kan i tillegg laste ned apps direkte på padda fra amerikansk iTunes Store hvis du har konto der.

 

-KJ

 

Edit: Og DER ble jeg for sen, ja... Jeg svarte på samme innlegg som innlegget over quoter.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Jeg synes det er direkte spekulativt av ITavisen å drive på som de gjør i denne saken.

 

Underveis så endret saken både navn og karakter flere ganger...

 

http://www.itavisen.no/840196/stoltenberg-kan-bli-lovbryter

http://www.itavisen.no/840196/stoltenberg-maa-levere-ipad-i-tollen

http://www.itavisen.no/840196/maa-han-levere-den-fra-seg-i-tollen

 

Til slutt innser man feilen og poster en flau unnskyldning

 

http://www.itavisen.no/840242/ipad-lovlig-likevel

 

(Les gjennom kommentarene under artikkelen der ITavisen hevder å ha kontaktet PS.no etter at feilen er oppdaget, og hvor PS.no dementerer dette...)

 

På toppen av å ha kontaktet butikker og statsministerens kontor(!) så har man i tillegg fått Post og Teletilsynet til å fjolle seg ut med en pressemelding:

 

http://www.npt.no/portal/page/portal/PG_NPT_NO_NO/PAG_NPT_NO_HOME/_PAG_NPT_NO_VIS_NYHET?p_d_i=-121&p_d_c=&p_d_v=118111

 

Importerte iPad må vere CE-merka

iPad, og anna elektronisk radioutstyr som skal takast i bruk i Norge, må vere godkjend for bruk her i landet. Provet for at utstyret fyller krava som gjeld i heile EØS-området, er at det er eit synleg CE-merke på apparatet.

 

 

Sjå derfor etter dette om du er på reise utanfor Europa og kjøper med til dømes ein iPad heim til Norge. Privatpersonar kan ikkje nytte utstyr som ikkje er godkjend for den norske og europeiske marknaden, og slikt utstyr kan verte halden tilbake i tollen. Import for videresal av utstyr er ikkje tillate.

 

Det er også viktig å vere klar over at enkelte typar radioutstyr kan vere forbode å bruke sjølv om det er tillate å innføre.

 

Nå har riktignok P&TT vett nok til å bruke mer moderate former på sin pressemelding enn sjokknyhetene til ITavisen, men de fremstår jo som rimelig inkompetente når de advarer mot noe som ikke finnes. (En ikke-CE-merket iPad...)

 

 

Alt dette på grunnlag av et rykte på internett... Godt jobba Bie og Nesset i ITavisen. Jeg er imponert over hvor lite gjennomtenkt det går an å være og samtidig få lov til å publisere ting på et nettsted som har over gjennomsnittet med treff i uka.

 

-KJ

 

EDIT: Rettet noen skriveleifer...

Endret av jevel
Lenke til kommentar

dette skrev ps.no på itavisenns komentarfeilt:

Mitt navn er Petter Aaland, og jeg er dagelig leder for ps.no.

 

Det medfører ikke riktighet at itavisen har beklaget feilen ovenfor oss. Det som skjedde var at Trond Bie ringte til oss og ville ha en kommentar på hvordan vi ville løse det faktum at vi brøt norsk lov. Jeg forklarte Trond at jeg ikke var kjent med at vi brøt loven ved salg av iPad. Han var da tydelig på at det gjorde vi, og at han var SIKKER. Han underbygget sin egen troverdighet med å henvise til artikkel som hadde overskriften "Stoltenberg bryter norsk lov!" Jeg fjernet da produktet fra web, og slettet alle våre bestillinger mot kunder. Vi ønsker fortsatt å være en seriøs aktør i det norske markedet og ikke bryte norsk lov, så å bruke timesvis på å sjekke fakta hadde vi da ikke kapasitet til. Vi ser nå at det var feil... Det er beklagelig at det er slik journalistikk en av norges største nettaviser fører. Vi har selvfølgelig nå åpnet typen for salg igjen, og må beklage ovenfor alle våre kunder som har mistet sin bestilling!

Lenke til kommentar

Behold ... the competition! De får sikkert skikk på det om et år eller to, inntil videre er det vanskelig å la være å smile.

 

Jeg prøvde såvidt en kamerats iPad i går. Fabelaktig sak, og jeg gleder meg til å få min egen – men foreløbig har jeg ingen hast med å bestille. Jeg skal ha den for å gjøre livet enklere, ikke for å saumfare eBay etter gavekort fra US iTunes ... Apple-produkter lar meg slippe unna med mindre fikling, så gråimport av iPad frister lite.

Lenke til kommentar

Det ble en WiFi-only på meg, og har nettopp overført ca. $780 til statene nå, som dekker WiFi 32Gb, Case og USD/SD connectors og shipping. Gleder meg som en unge, også håper jeg mine kontakter som er kristne tør å være litt "crazy" og gjøre det jeg ba om på tolldeklarasjonspapiret :-P

Lenke til kommentar

Behold ... the competition! De får sikkert skikk på det om et år eller to, inntil videre er det vanskelig å la være å smile.

 

Jeg prøvde såvidt en kamerats iPad i går. Fabelaktig sak, og jeg gleder meg til å få min egen – men foreløbig har jeg ingen hast med å bestille. Jeg skal ha den for å gjøre livet enklere, ikke for å saumfare eBay etter gavekort fra US iTunes ... Apple-produkter lar meg slippe unna med mindre fikling, så gråimport av iPad frister lite.

 

Trenger ikke saumfare nettet etter itunesgiftcards. Finns en nettside som selger giftgards direkte koster ca 10$ mere enn verdi på kortet, så hvis du kjøper et 200$ kort er det ikke ille. Kjøpte selv der og set fungerte smertefritt, hadde kode på mail i løpet av 10 minutter.

Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på norsk lansering i slutten av mai før jeg kliner til. For det første skal jeg ha 3G versjonen som fortsatt ikke har blitt lansert, og for det andre så skal jeg ha norsk forbrukerkjøpslov i ryggen dersom noe skulle skje :) Lurer på om jeg ikke går for 64gb versjonen også, for å få plass til bilder, musikk og film, det tar jo fort litt plass..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...