Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde en iPad i dag, fikk inn en på jobb.

Må si jeg fortsatt ikke heeelt er med på hva hypen er om. Den er stilig å se på, og den fungerer ganske bra til det den gjør, men sånn.. Jeg vil nok heller gå for en netbook enn en sånn med det første.

 

For å komme med et pluss og et minus:

 

+ Surfing fungerer -utmerket- ! Zooming, browsing, alt er en fryd

 

- Skjermen suger lut på filmtitting. Skjermen er av typen som reflekterer -alt- av sollys. Prøvde å se en kort video som lå inne, skyggene ble helt svarte.. Man må nok sitte ganske mørkt om man skal nyte film. Forøvrig er den jo 4:3-format som gjør at widescreen-filmer blir litt jall, men det er nå så.

 

Alt i alt fikk jeg et godt inntrykk, men jeg er enda ikke helt med på hva man skal direkte ha den til ^^

Men hey, har man til dags dato 7.5k å blåse bort, så kjør på! Jeg for min del venter nok definitivt en generasjon eller 3 før jeg skaffer en, så de får luket vekk alle barnesykdommene og lagt til ting som burde vært fra starten av, som mulighet å ringe, videosamtale hadde jo vært kjempestilig på en sånn!

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes nok 16:9-format, som JooJoo har, blir litt rart på en slik enhet. Spesielt de gangene man holder enheten slik at skjermen blir på sitt høyeste.

 

Sjekk bildet av JooJoo på "høykant" i bildet nedenfor. Her snakker vi tallscreen så det holder. :ohmy:

 

joojoo15wtmk_01.jpg

Lenke til kommentar

Ser en del her inne ikke skjønner hva man denne ipaden skal brukes til og sammenligner den med bærbare maskiner. Det er jo sånn at den heller ikke skal erstatte eller være bedre enn bærbare maskiner. Men derimot er den en ypperlig mellomting mellom ipod/iphone og en bærbar.Og den som ikke klarer å se for seg bruksområdet bør en gang i tiden låne/kjøpe en og prøve den. Jeg var også noe skeptisk, men er overbevist etter at jeg fikk min for tre dager siden...den perfekte sofa/buss/flyplass/senge/kjedeligdagpåjobben dings :)Lett å ta frem,meget enkelt grensesnitt,nydelig skjerm,bra apps kort sagt en dings som har fortjent livets rett...ta den for det den er.

 

Ps. Da mine barn på 6 og 4 har "overtatt" den blir det vel ikke mye testing av ipaden for min del..

Endret av fibulare
Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det Steve sa under lanseringen også. At mange produsenter mente denne mellomtingen mellom mobil og laptop var netbooks, men Apple mente iPaden skulle dekke det rommet i mellom. Nå har jeg ikke fått min, men jeg er bombesikker på at iPad fyller dette rommet på en god måte.

Lenke til kommentar

1. Wifi antennen er for sterk. (over EU grensen)

2. ikke CE merket

 

Langt over grensen

- I Norge er grensene satt til henholdsvis 200 milliwatt for 5MHz-båndet og 100 milliwatt for 2,4MHz-området. I USA er grensen 1 Watt, sier Tor Bringsverd i Post og Teletilsynet til Itavisen.

 

Bringsverd er seksjonssjef for regelverk og tilsyn, og sammenligner saken med den ulovlige iPhone-importen i forkant av alnseringen av Apples telefon i Norge.

 

Ikke CE-merke

Han understreker at PT ennå ikke har fått anledning til å undersøke iPad, og dermed ikke kan si om den virkelig har høyere wattstyrke enn det som er tillatt i Norge.

 

- Det som er på det rene, er at produkter som ikke har CE-merke ikke er tillatt verken å innføre, selge eller bruke i Norge, sier Bringsverd

Lenke til kommentar

Er sur på itavisen!

 

1. De snakket med kontoret til stoltenberg slik at han ikke får beholde sin ipad

 

2. De snakket med ps.no slik at de nå har stoppet ipad salget

 

3. De snakket med ludo mobil så de stopper sikekr snart salget.

 

NED MED ITAVISEN :thumbdown:

 

 

 

skrev dette på itavisen for morro skyld:

haaha, jeg skal tips noske myndigheter om at itavisen har brukt og testet ipad. er ikke lov å bruke den i norge. siden de har stoppet ps.no og stoltenberg i å ha ipads så skal jeg leke litt med å rapportere ting.

 

Myndighetene blir nå rapportert om itavisns test av ulovelige ipad. artikkelen er også lastet ned for bevis

 

spent på om jeg blir suspendert nå:)

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...