Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Pappa fikk tak i en iPad fra Kina. Bare 2500 kroner. :D

En kollega av meg har en Rolex fra Kina.

Kosta rett under kr.200.

Så det var nok en veldig dyr "iPad". :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men uansett så er det en sjanse for at de som solgte den har fått tak i noen fra fabrikk i kina,

Eller at de har kjøpt i USA og selger fra Kina. Tirsdag will show.

Det kan også være den kinesiske versjonen, p88, som kom tre måneder før iPad, og at enten selgeren har tatt feil av den og iPad eller juger. Nå vet jeg ikke om hvor mye p88 kostet i Kina da.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det på Apple, så holder de seg unna flash pga hvor ustabilt dette er, forårsaker nettleser-kræsj. Leste for en stund tilbake statistikk på feilrapporteringer fra Internet Explorer som viste antall % som skyltes Flash, det var svært høyt (fant dessverre ikke statistikken i øyeblikket).

Det 'skal jo bare funke'. Tror faktisk ikke jeg kommer til å savne flash til mitt bruk.

Det er nok enten pga. IE som er latterlig dårlig, ellers vil jeg tro du husker feil, og at det var snakk om Safari på Mac. Jeg har ikke hørt om nevnverdige problemer med IE og Flash, men har hørt det samme (og sett tallene du snakker om) med Safari og Flash. Problemet er uansett det samme, at Adobe ikke gidder å fikse Flash for OSX-plattformen(e).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil bare informere om at jeg nå har hatt muligheten til å teste ut min iPad i 8 dager og jeg er mektig imponert. Den er perfekt!

Har mer lyst til at dere skal stille spørsmål enn at jeg skal skrive anmeldelse av den, men kan starte med et par spørsmål jeg har sett på de siste sidene (og et jeg lagde selv :p)

Det må være forferdelig å se på film i 2 timer på den, det blir sikkert tungt!

Helt feil. Jeg så på film på flyet mellom New York og Oslo i cirka 4 timer nogenlunde sammenhengende i tillegg til at jeg spilte osv. For det første holdt batteriet i over 16 timer hvor jeg brukte den nesten konstant (iPhoto, filmer, spill, iBook, Pages og Keynote). For det andre ble det ikke tungt. Jeg har kjøpt med iPad Case og når du har den i skråstilling er den super å ha på fanget, holde i hånden eller legge på et bord.

Å lese bøker på LCD-skjerm må være slitsomt!

Det er det ikke i det hele tatt. Det er fantastisk å lese bøker på iPad. Jeg har selv lest eksempel-utgaven (de første kapitellene) av Ayn Rands "Atlas Shrugged" på iPad. Jeg leste i cirka to timer og det var helt fantastisk. Ikke ble jeg sliten i øynene og ikke hadde jeg noe problemer med å holde iPaden min. Det anbefales dog å sette til laveste lysstyrke. Følelsen av å kunne bla fra side til side var fantastisk og jeg følte nesten at jeg leste i en ekte bok. Siden man kan importere bøker fra PC er det også mulig å få norske bøker på iPaden, dette gleder jeg meg til å teste ut!

Tap Tap Radiation på iPad, hvordan fungerer dette?

Tap Tap er fantastisk på iPad! Det beste gratisspillet hittil, helt klart. Den store skjermen gir deg mulighet til både større område du kan trykke på og at "tappe-område" kan bevege seg. Dette gir større vanskelighetsgrad og er helt rått. Har allerede brukt en del timer på dette spillet. Har klart 99% på alle Extreme-banene jeg har, skikkelig artig!

Fyr løs med flere spørsmål!

Lenke til kommentar
Gratulerer!

Kjøpte du den i Norge, eller importerte du den selv fra statene? Uansett, hvor mye betalte du totalt?

Takk!

Jeg kjøpte den i Salt Lake City, Utah. Betalte da rett over 3000 kroner inkl tax. Kjøpte 6 stk.

Vil også bare minne om at jeg sitter med den i hånda nå og at det er mulig å be meg teste apps, sjekke ting på den osv...

Endret av JanFr
Lenke til kommentar

3000kr inkl tax? du meiner vell + tax? :)

Du kan kanskje skrive litt om hva du synes tastaturet duger/ikke duger til?

Tastaturet duger kjempebra frå korte til mellomlange tekster. Til lange tekster derimot så er det nok eit ekte tastatur å foretrekker.

Ville aldri ha brukt penger på det eksterne bluetooth tastaturet. Det trengs ikkje, skriver omtrent like fort på ipaden.

Lenke til kommentar

Du kan kanskje skrive litt om hva du synes tastaturet duger/ikke duger til?

Tastaturet er fantastisk! Knappene er faktisk større enn på et vanlig tastatur, men på grunn av touch-screen er de selvfølgelig litt vanskeligere å skrive på. Jeg har testet tastaturet (oppmot PC-tastatur) på flere personer og merker at de som har brukt iPhone tidligere har et lite forsprang. Likevel merker jeg foreløpig at alle skriver litt treigere på iPaden. En annen ting jeg legger merke til er at jeg som nå har skrevet en del på iPaden nå skriver raskere og raskere. Jeg tror faktisk at det er mulig at jeg etter en stund skriver opp mot like raskt på iPad som jeg gjør på PC.

Jeg har skrevet både lengre og kortere mail, artikler og lengre diskusjonsinnlegg på iPad, i tillegg til en del Facebook-chatting. Pages, Keynote og Numbers på iPad vil nå være verktøyene jeg bruker på skolen. Lett og ta med mellom klasserommene, Pages er flott til notater, oppgaver og stiler, Keynotes er fantastisk til presentasjoner og Numbers er et fantastisk regnskapsprogram.

Til tross for at iPaden er fantastisk, erstatter den ikke min MacBook Pro, som jeg sitter på akkurat nå. Hovedgrunnen til dette er at jeg trenger multitasking, noe som iPad kommer til å få til høsten, da tror jeg den vil ta enda mer over PC-bruken!

3000kr inkl tax? du meiner vell + tax? :)

Det stemmer!

Endret av JanFr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...